ریلمی 11 پرو

گوشی های سری ریلمی 11 پرو رسما در ایران معرفی شد

گوشی های سری ریلمی 11 پرو به طور رسمی در ایران معرفی شدند. در ادامه با مشخصات Realme 11 Pro برای عرضه در ایران آشنا می‌شویم.

شرکت ریلمی که به‌عنوان یک برند گوشی با سریع‌ترین رشد در جهان شناخته می‌شود، روز یکشنبه 21 آبان 1402 طی مراسمی به‌شکل رسمی از گوشی های سری ریلمی 11 پرو شامل ریلمی 11 پرو پلاس 5G و ریلمی 11 پرو 5G پرده برداشت. در ادامه با مشخصات این گوشی ریلمی در ایران آشنا می‌شویم.

دوربین حرفه‌ای گوشی های سری ریلمی 11 پرو 

ریلمی 11 پرو

ریلمی 11 پرو پلاس 5G از دوربین 200 مگاپیکلسی با تثبیت‌کننده تصویر نوری، سوپر زوم و زوم 4 برابری بدون افت کیفیت بهره می‌برد که به‌واسطه آن می‌تواند یک تجربه فوق‌العاده از عکاسی با گوشی را ارائه دهد. این گوشی استاندارد عکاسی با گوشی های پرچمدار را از نظر سنسور، زوم و پیکسل به سطح جدیدی ارتقا داده است. کاربران، به‌ویژه کاربران جوان با فناوری‌های استفاده شده در این دوربین برای کشف زوایای جدید و ناشناخته در عکاسی به امکانات بیشتری دسترسی خواهند داشت.

ریلمی 11 پرو

ریلمی 11 پرو پلاس 5G از دوربین 200 مگاپیکسلی بهره می‌برد که بر اساس سیستم ارتقا یافته دوربین ISOCELL HP3 SuperZoom سامسونگ طراحی شده است. این دوربین از سنسور 1/1.4 اینچ، اندازه پیکسل 2.24 میکرومتر و دیافراگم f/1.69 سود می‌برد. این گوشی پرچمدار با وجود این‌که سطحی فوق‌العاده از امکانات عکاسی را نسبت به سایر گوشی‌های دارای سنسور IMX766‌ ارائه می‌دهد، از لحاظ قیمتی کماکان مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

Realme 11 Pro به‌کمک فناوری Tetra2pixel قادر به استفاده از تمام پتانسیل‌های سنسور 200 مگاپیکسلی دوربین خود خواهد بود. ریلمی 11 پرو پلاس 5G قادر است اندازه پیکسل‌ها را به‌شکل هوشمند طبق نور محیط دسته‌بندی کند؛ مثلا پیکسل‌ها برای عکس‌های 200 مگاپیکسل به 0.56 میکرومتر، برای عکس‌های 50 مگاپیکسل به اندازه 1.12 میکرومتر و برای عکس‌های 12.5 مگاپیکسل به اندازه 2.24 میکرومتر تغییر پیدا می‌کنند تا عکس‌هایی واضح در تمامی شرایط نوری به ثبت برسد.

ریلمی 11 پرو

ضمن این‌که این گوشی با پیکربندی Super QPD Autofocus و HyperShot 2.0 مجهز شده از فوکوس خودکار سریع و با دقت بالایی بهره می‌برد. این قابلیت علاوه بر افزایش سرعت عکس‌برداری، باعث افزایش کیفیت عکس و عملکرد بهتر قابلیت ضدلرزش خواهد شد و عکس‌هایی با رنگ‌های زنده‌تر را ثبت می‌کند. همچنین در حالت عکسبرداری سریع یا Quick Shot نیز تعداد عکس‌های ثبت شده در دقیقه از 78 عدد به 128 عدد رسیده و رنگ‌های آسمان و عکسبرداری پرتره نیز ارتقا پیدا کرده است.

ریلمی 11 پرو پلاس 5G قادر به پشتیبانی از Super OIS در سطح سخت‌افزای است. این قابلیت باعث افزایش سرعت تنظیم مجدد لنز تا 40 درصد می‌شود و وضوح عکس‌های ثبت شده در زمان حرکت را افزایش می‌دهد. ضمن این‌که این قابلیت ظرفیت پردازش را با وجود مکمل ضدلرزش به‌میزان چشمگیری افزایش خواهد داد. این ویژگی در عکس‌برداری و فیلم‌برداری باعث افزایش قابلیت ضدلرزش تا 180 درصد و نرخ تولید تا 100 درصد خواهد شد.

زوم 4 برابری بدون افت کیفیت

ریلمی 11 پرو پلاس 5G با فناوری In-sensor Zoom قادر است زوم 2 برابر و 4 برابر را بدون افت کیفیت ارائه دهد. این قابلیت امکانی را فراهم می‌کند تا سنسور دوربین بتواند با جابه‌جایی میان حالت‌های متفاوت عکسبرداری به همان تعداد پیکسل‌های واقعی در فاصله‌های کانونی متفاوت برسد.

همچنین این ویژگی محدودیت فاصله در ترکیب عکس‌برداری را از بین می‌برد. از این رو ریلمی 11 پرو پلاس 5G نخستین گوشی این صنعت خواهد بود که زوم 4 برابر بدون افت کیفیت عکس را ارائه می‌دهد و رزولوشن عکس 242 درصد را در این فاصله کانونی به‌همراه خواهد داشت. این قابلیت، ریلمی 11 پرو پلاس 5G را نسبت به رقبا در سطح بالاتری قرار می‌دهد.

ریلمی 11 پرو

فاصله کانونی 2 برابر به‌عنوان فاصله کانونی طلایی برای عکسبرداری پرتره شناخته می‌شود. ریلمی 11 پرو پلاس 5G به الگوریتمی در سطح دوربین‌های SLR مجهز شده که با تاری پس‌زمینه طبیعی و جلوه‌های Flare می‌تواند شرایط ثبت عکس‌های پرتره برجسته‌تری را ایجاد کند.

ریلمی با کمک مدل تشخیص سوژه یکپارچه، مدل برش عکس خودکار و یادگیری هوشمند ترکیب‌بندی گسترده با عکاسان حرفه‌ای، توانسته نخستین فناوری Auto-zoom را در این صنعت معرفی کند. در حالت عکاسی خیابانی نیز این گوشی می‌تواند کادربندی و ترکیب‌بندی عکس را به‌شکل هوشمندانه انتخاب کند تا خروجی‌ها با ترکیب‌بندی عکاسی حرفه‌ای ارائه شوند.

ثبت بهترین عکس‌ها در شب

ریلمی 11 پرو پلاس 5G با سنسور پیشرو 1/1.4 اینچی، دیافراگم وسیع f/1.69 و پیکسل‌های 2.24 میکرومتری 16 در 1  می‌تواند به‌آسانی در نور کم عکس‌هایی با کیفیت بالا و جزئیات واضح را به ثبت برساند. ضمن این‌که الگوریتم ProLight حساس در نور شب نیز باعث حفظ جزئیات شده و قابلیت Super NightScape را ارائه می‌دهد.

realme-11-pro

ریلمی 11 پرو پلاس 5G از قابلیت‌های ویژه‌ای برای عکسبرداری بهره می‌برد که محصولات هم‌قیمت از آنها بی‌بهره هستند. از جمله این قابلیت‌های می‌توان به حالت ماه (Moon Mode) یا حالت آسمان پرستاره (Starry Sky Mode)، تشخیص صحنه هوشمند، فناوری الگوریتم چندفریمه Hyper-Segmented، الگوریتم Galaxy Shimmer ریلمی و Super OIS اشاره کرد.

کاربران با قابلیت‌های این گوشی ریلمی قادر به ثبت عکس‌هایی واضح تا 10 برابر فاصله کانونی از ماه خواهند بود. ضمن این‌که امکانی برای کاربران فراهم شده تا بدون سه‌پایه‌های سنگین بتوانند عکس‌هایی واضح از آسمان پرستاره ثبت کنند.

قابلیت‌های جالب عکاسی ریلمی 11 پرو

realme-11-pro

سری گوشی های Realme 11 Pro از قابلیت‌های جالبی نظیر Super Group Portrait و One Take در بخش دوربین بهره می‌برند. هنگام ثبت تصاویر گروهی با استفاده از الگوریتم بهبود چهره می‌توان چهره‌های واضح‌تری را ثبت کرد. همچنین از One Take می‌توان برای ترکیب‌بندی هوشمند با الگوریتم هوش مصنوعی استفاده کرد تا چندین عکس با بهترین زاویه یک‌جا ثبت شود. ریلمی پرو پلاس 5G در جلو از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی سونی بهره می‌برد. لنز واید 90 درجه جلویی نیز به‌شکل خودکار دامنه را تنظیم می‌کند تا فضای بیشتری در عکس پوشش داده شود.

فیلترهای اختصاصی برای عکاسی خیابانی

کاربران با فیلترهای اختصاصی Lonely Planet این گوشی می‌توانند عکس‌های خیابانی کلاسیک را ثبت کنند. موتور DIS این گوشی‌ها نیز با فوکس سریع قادر به عکس‌برداری از اجسام در حال حرکت و لرزش خواهد بود. تمام این امکانات باعث شده تا کاربران بتوانند به عکاسان حرفه‌ای تبدیل شده و عکس‌های باکیفیت و با وضوح بالا را ثبت کنند.

ریلمی 11 پرو

به‌طور کلی توانایی‌های عکسبرداری، فیلم‌برداری، طراحی ظاهری، نمایشگر و سایر ویژگی‌های سری ریلمی 11 پرو باعث شده تا این گوشی ها از ارزش خرید بالایی برخوردار شوند. گوشی ریلمی 11 پرو پلاس 5G با ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت و ریملی 11 پرو در ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت در بازار ایران به فروش خواهند رسید.