ویدیوی هوندا جزو بهترین تبلیغات خودرویی

این ویدیوی هوندا یکی از بهترین تبلیغات خودرویی است که تاکنون ساخته شده

این ویدیوی تبلیغاتی هوندا حتی مسئولان این شرکت را به وجد آورده بود. در ادامه این ویدیو را که یکی از بهترین تبلیغات خودرویی است تماشا کنید.

خودروسازان مطرح دنیا همیشه با کمپین‌های تبلیغاتی مختلف که ایده‌های نوآورانه پشت خود دارند، تلاش می‌کنند تا برند خود را در ذهن مردم حک کنند. احتمالاً هم یکی از بهترین تبلیغات خودرویی که در ذهن بیننده باقی می‌ماند، ویدیوی تبلیغاتی خودروساز ژاپنی هوندا برای خودروی معروف خود آکورد است. این ویدیو که شعبه لندن آژانس تبلیغاتی «ویدن اند کندی» (Wieden and Kennedy) وظیفه ساخت آن را بر عهده داشته، بدون شلوغ‌کاری بیش از حد و با اتکا به یک ایده ساده‌ دوست‌داشتنی، مقصود خود را به بیننده می‌رساند.

ویدیوی خلاقانه هوندا، جزو بهترین تبلیغات خودرویی

در این ویدیوی 2 دقیقه‌ای با عنوان The Cog، نوعی دومینو یا ماشین روب گلدبرگ با قطعات آکورد به نمایش گذاشته می‌شود. در ابتدای ویدیو پس از غلط خوردن بلبرینگ گیربکس از یک تخته چوبی به پایین، زنجیره‌ای شکل می‌گیرد که در آن انواع و اقسام قطعات خودرو به یکدیگر برخورد می‌کنند تا نهایناً نسخه استیشن واگن آکورد را به نمایش بگذارند. در این زنجیره از کاتالیزور اگزوز، سوپاپ‌ها، رادیاتور و بلوک موتور تا باتری، اسپیکر، برف‌پاک‌کن و صندلی‌ها به چشم می‌خورند که برخورد آن‌ها به یکدیگر به سادگی نشان می‌دهد چطور همه این اجزا دست به دست هم این محصول نهایی را خلق کرده‌اند.

در آخر، کمک‌فنرها باعث فشار دکمه دزدگیر، بسته شدن درب صندوق عقب و حرکت آکورد از روی یک تریلر به سمت جلو می‌شوند. اینجا است که پرده‌ای با نوشته «آکورد» به نمایش در می‌آید و گوینده یک سوال ساده ولی معنادار می‌پرسد: «اینکه همه‌چیز کار می‌کند خوب نیست؟». همین جمله اشاره‌ای مستقیم به همان ایده این ویدیو تبلیغاتی هوندا است؛ اینکه چطور عملکرد منظم اجزای مختلف خودرو کنار هم، همان خودروی جذابی را که می‌بینیم به وجود می‌آورند.

این ویدیوی هوندا که می‌تواند بین بهترین تبلیغات خودرویی جا بگیرد، به‌جز ایده‌پردازی و کیفیت ساخت چشمگیر، داستان جالبی هم پشت خود دارد. کل این ویدیوی تبلیغاتی بدون استفاده از تصاویر کامپیوتری یا به‌اختصار CGI ساخته شده، اما مسئولان هوندا وقتی برای اولین بار آن را دیده بودند، فکر می‌کردند این خروجی کار برنامه‌های کامپیوتری است.

تدراکات ویدیوی تبلیغاتی هوندا برای آکورد بین 4 تا 5 ماه طول کشیده و فیلمبرداری هم در بیش از 600 برداشت طی چند روز صورت گرفته بود. همچنین به‌صورت دو بخش 60 ثانیه‌ای فیلمبرداری شده و این بخش‌ها با تدوینی ریزبینانه با یکدیگر ادغام شده‌اند. ضمن این‌که بودجه در نظر گرفته شده برای این ویدیو 1 میلیون پوند بود و نتیجه این هزینه، کسب بالاترین امتیاز در مراسم جوایز تبلیغات تلویزیونی بریتانیا و چندین میلیون بازدید در یوتیوب شد.

حالا به‌نظر شما کاربران گجت نیوز این ویدیوی هوندا می‌تواند یکی از بهترین تبلیغات خودرویی باشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*