خرید خودرو 2 میلیارد

راهنمای خرید خودرو با بودجه 2 میلیارد تومانی در آذر 1402

در این مطلب شما را برای خرید خودرو با بودجه 2 میلیارد تومانی در آذرماه 1402 راهنمایی می‌کنیم. با معرفی بهترین خودروهای دو میلیاردی بازار ایران همراه ما باشید.

قدرت خرید مردم برای داشتن یک خودروی ساده و معمولی بسیار پایین آمده و قیمت محصولات خودروسازان نیز به شدت افزایش پیدا کرده و دولت نمی‌تواند این مشکل را حل کند. البته قشر مرفه جامعه همچنان به خریدهای لاکچری خود ادامه می‌دهند و تورم اثر مثبتی برای آنها داشته و درآمدهایشان را بیشتر کرده است.

راهنمای خرید خودرو با بودجه 2 میلیارد تومانی

اگر جیب پرپولی دارید و می‌خواهید یک خودروی باکیفیت بخرید، بی‌شک انتخاب‌های جذاب و نسبتاً خوبی برایتان وجود دارد و با برندهای معتبر چینی، کره‌ای، آلمانی و ژاپنی سردرگم شده‌اید و نمی‌دانید کدام یک را انتخاب کنید. در مطلب پیش رو قصد داریم برای مشتریانی که بودجه 2 میلیارد و کمتر دارند، چندین خودرو هیجان‌انگیز و باکیفیت برای خرید کردن را معرفی کنیم.

فهرست خودروهای صفر تا دو میلیارد تومان

برای هر راننده‌ای مهم است که خودروی صفر کیلومتر سوار می‌شود یا کارکرده! به همین دلیل است که می‌خواهیم ابتدا به معرفی و بررسی ماشین‌های صفر بازار ایران بپردازیم و سپس سراغ نسخه‌های کارکرده برویم. سه خودروی سراتو سایپا مدل 98، فونیکس اف ایکس پریمیوم مدل 1402 و تیوولی اسپشیال توربو مدل 1401 در ادامه بررسی خواهند شد. با گجت نیوز همراه باشید.

1. کیا سراتو سایپا

راهنمای خرید خودرو با بودجه 2 میلیارد تومانی

یکی از سدان‌های جمع و جور شهری که می‌تواند با قیمت میلیاردی خود گزینه خوبی برای خرید شما باشد، سراتو آپشنال سایپا است. طراحی ظاهری و آپشن‌های متنوعی که این خودرو دارد باعث شده ارزندگی آن بیشتر شود. نسل‌های مختلفی از سراتو به بازار آمد که در سه کلاس بدنه سدان، هاچ بک و کوپه هستند.

سایپا دومین نسل از سراتو را در کارخانه مونتاژ کرد که این مدل در سال 2013 تولیدش متوقف شد و نسل سوم آن رونمایی گردید. طراحی ظاهری این سدان ساده، ولی چشمگیر است. شباهت‌های جالبی بین سراتو و هوندا سیویک وجود دارد و اگر به یک خودروی شهری و اسپرت علاقه‌مند هستید، سراتو مناسب خواهد بود.

نارنجی‌پوشان جاده مخصوص برای سراتو دو پیشرانه مختلف زیر کاپوت در نظر گرفتند که یکی از آنها 1.6 لیتری و دیگری 2 لیتری است. این موتورهای 4 سیلندر 16 سوپاپه کیفیت و کشش خوبی دارند و با نسخه‌های وارداتی سراتو تفاوت محسوسی ندارند. هر یک از این دو پیشرانه، نیروی محرکه را از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک یا دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهند.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید نسخه 1.6 لیتری ضعیف‌تر است و می‌تواند حداکثر 124 اسب بخار قدرت و 156 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این مدل 11 ثانیه است، در حالی که موتور دو لیتری سراتو می‌تواند نهایتا 156 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

از جمله تجهیزات ایمنی سراتو می‌توان به دو کیسه هوا، ترمزهای ضد قفل و سیستم کمکی ترمز اشاره کرد. متاسفانه در مدل مونتاژی سراتو خبری از سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش نیست، در حالی که این آپشن‌ها در نمونه‌های وارداتی بود. از آپشن‌های رفاهی این سدان شهری نیز می‌توان به سیستم کلید هوشمند، پدال شیفتر روی فرمان، آمپر سوپر ویژن، سانروف و سنسور پارک دنده عقب اشاره کرد.

2. فونیکس FX پریمیوم

راهنمای خرید خودرو با بودجه 2 میلیارد تومانی - فونیکس اف ایکس پریمیوم

فونیکس اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس از جمله کراس اوورهای جذاب و خریدنی چری است که تقریبا تازه به بازار کشورمان آمده و توانسته مورد استقبال مشتریان قرار بگیرد. این خودرو دو تیپ دارد که به‌لحاظ مشخصات فنی با تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو اشتراکات فراوانی دارند.

کراس اوور کامپکت فونیکس اف ایکس پریمیوم طراحی جالب و ترکیبی مطلوبی دارد. زبان طراحی این خودرو تلفیقی از المان‌های شرقی و غربی است و برای مثال می‌توان به جلوپنجره‌ای اشاره کرد که شبیه به اتومبیل‌های اسپرت آمریکایی شده! فونیکس FX پریمیوم نسخه گران‌تر این خودرو محسوب می‌شود و امکانات بیشتری نسبت به مدل اکسلنت دارد.

زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 1.6 لیتری مشابه با تیگو 8 پرو تعبیه شده که می‌تواند با فناوری توربوشارژ خود قدرت مناسبی را در اختیارتان قرار دهد. کراس اوور لوکس چری می‌تواند 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به محور جلو انتقال می‌دهد. شتاب صفر تا صد فونیکس FX تنها در عرض 10 ثانیه یا کمتر محقق خواهد شد.

از جمله امکانات رفاهی نیز می‌توان به نورپردازی داخلی 64 رنگ، فرمان برقی با دکمه‌های کنترلی، سیستم پخش سونی با 8 بلندگو، نمایشگر 12.3 اینچی، دوربین عقب و جانبی و 360 درجه، کلاستر دیجیتال، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های برقی به‌همراه تهویه، تریم چرمی، آینه‌های جانبی تاشو برقی به‌همراه گرم‌کن و سانروف اشاره کرد.

3. تیوولی اسپشیال توربو

تیوولی اسپشیال

یکی از بهترین مینی کراس اوورهای برند سانگ یانگ، تیوولی اسپشیال است که برتری محسوسی نسبت به برادران خود نظیر تیوولی اسپرت، تیوولی آرمور و فایتر دارد. جذاب‌ترین طراحی بین سایر محصولات این شرکت از آن تیوولی اسپشیال شده که مجهز به چراغ‌های جلو ال‌ای‌دی است.

نمای جانبی با رینگ‌های 18 اینچی تزئین شده، ولی متاسفانه تایرهای کویر باعث شده از ابهت و جذابیت آن اندکی کاسته شود. داخل کابین این خودرو همه چیز مرتب و قابل قبول خواهد بود. داشبورد طرحی دلنشین دارد و برای یک مینی کراس اوور کره‌ای مطلوب به‌نظر می‌رسد.

تیوولی اسپشیال توربو بر خلاف مدل تنفس طبیعی آن زیر کاپوت خود یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری دارد و می‌تواند حداکثر 164 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این موتور از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر به 8.9 ثانیه زمان احتیاج دارد.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی تیوولی اسپشیال توربو می‌توان به 6 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم آنتی‌رول، سیستم کمک حرکت در سربالایی و رادار نقطه کور اشاره کرد. کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم مولتی‌مدیا، صفحه نمایش 9 اینچی و کلیدهای کنترلی روی فرمان، 8 بلندگو، کی‌لس استارتر، گرم‌کن صندلی‌های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های عقب تاشونده برقی، سردکن صندلی‌های جلو و تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله از آپشن‌های رفاهی نسخه اسپشیال توربو هستند.

فهرست خودروهای کارکرده دو میلیاردی

خرید خودروی کارکرده مزایا و معایب خاص خودش را دارد و باید پیش از اقدام به خرید، جوانب کار را بسنجید. اصولا وقتی صحبت از خودرو کارکرده با ارزش خرید بالا می‌شود، مصرف سالیانه 20 هزار کیلومتر به ذهن می‌رسد. همچنین خودروی مد نظر باید از نظر بدنه و مشخصات فنی در حد قابل قبولی قرار بگیرد.

  • اوپل آسترا هاچ بک (مدل 2014) – دو میلیارد و 200 میلیون تومان
  • بی ام و X1 فول 18 (مدل 2014) – دو میلیارد و 100 میلیون تومان
  • کیا اپتیما فول TF (مدل 2015) – دو میلیارد تومان
  • کیا اسپورتیج فول وارداتی (مدل 2016) – دو میلیارد تومان
  • کیا سورنتو فول (مدل 2013) – دو میلیارد و 280 میلیون تومان
  • میتسوبیشی ASX (مدل 2018) – دو میلیارد و 100 میلیون تومان
  • میتسوبیشی اوتلندر تیپ 4 (مدل 2015) – دو میلیارد تومان
  • نیسان مورانو نیمه فول (مدل 2012) – دو میلیارد و 200 میلیون تومان
  • هیوندای النترا (مدل 2018) – دو میلیارد و 100 میلیون تومان
  • توسان فول LM (مدل 2016) – یک میلیارد و 850 میلیون تومان
  • سوناتا نیمه فول LF (مدل 2016) – دو میلیارد و 180 میلیون تومان
  • هیوندای وراکروز (مدل 2010) – دو میلیارد و 200 میلیون تومان
  • آلفارومئو جولیتا فول (مدل 2017) – یک میلیارد و 800 میلیون تومان
  • تویوتا جی تی 86 (مدل 2014) – دو میلیارد تومان
  • تویوتا کرولا XLI (مدل 2016) – دو میلیارد تومان
  • تویوتا کمری GLX (مدل 2012) – دو میلیارد و 50 میلیون تومان
  • دی اس 5 (مدل 2017) – یک میلیارد و 950 میلیون تومان
  • رنو اسکالا کروک (مدل 2013) – دو میلیارد و 50 میلیون تومان
  • رنو تالیسمان E2 (مدل 2017) – دو میلیارد و 200 میلیون تومان
  • رنو سفران 2500 فول (مدل 2016) – یک میلیارد و 900 میلیون تومان
  • رنو کولیوس فول (مدل 2015) – دو میلیارد تومان
  • کیا سراتو فول (مدل 2018) – دو میلیارد و 150 میلیون تومان
  • بنز C200 (مدل 2009) – دو میلیارد و 50 میلیون تومان
  • ویتارا ایران خودرو کلاس 10 (مدل 1397) – یک میلیارد و 800 میلیون تومان
  • کیا کادنزا (مدل 2011) – دو میلیارد و 100 میلیون تومان
  • مزدا 3 جدید تیپ 4 (مدل 1398) – یک میلیارد و 800 میلیون تومان
  • ولوو V40 (مدل 2014) – دو میلیارد و 200 میلیون تومان
  • هیوندای سانتافه (مدل 2014) – دو میلیارد و 50 میلیون تومان

بهترین دو میلیاردی‌های بازار ایران

تا اینجای مقاله سعی کردیم راجع به خودروهای صفر کیلومتر و کارکرده برای خرید در محدوده قیمتی 2 میلیارد تومان صحبت کنیم. حالا زمان آن فرا رسیده که از بین چندین مدل ماشینی که معرفی کردیم، پنج گزینه را با ارزش خرید بالا معرفی نماییم. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که بودجه دو میلیاردی دارید در ادامه با ما همراه باشید.

1. مزدا 3 جدید

مزدا 3 جدید

نخستین خودرویی که می‌توان با بودجه 2 میلیاردی خرید و از انتخاب آن راضی بود، مزدا 3 جدید است. این سدان جذاب با کیفیت بالایی که دارد توانسته مورد استقبال مشتریان بسیاری قرار بگیرد. یکی از مولفه‌های تأثیرگذار برای این ماشین، دوام بالایی است که دارد.

فرمان پذیری مزدا 3 نیو به قدری مطلوب است که در سرعت‌های بالا نیز مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد. گیربکس با پیشرانه هماهنگی خوبی دارد و پایداری جذابی از خود نشان می‌دهند. قطعات این سدان دو میلیاردی خوشبختانه در دسترس مشتریان ایرانی قرار دارد و می‌توانید با خیال راحت اقدام به خرید آن کنید.

زیر کاپوت مزدا 3 جدید یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی خوابیده که می‌تواند حداکثر 147 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه از طریق یک گیربکس 5 دنده اتومات به محور جلو منتقل می‌شود و شتاب صفر تا صد آن در 9.2 ثانیه با حداکثر سرعت 204 کیلومتر بر ساعت محقق خواهد شد.

از جمله امکاناتی که سدان دو میلیاردی مزدا دارد می‌توان به کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، سنسور باران، چراغ چرخشی و چراغ‌شوی، فرمان الکتروهیدرولیکی حساس به سرعت، شیفتر تعویض دنده، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه و سانروف اشاره کرد.

2. دیگنیتی پرستیژ

راهنمای خرید خودرو با بودجه 2 میلیارد تومانی

بهمن موتور خودروهای لوکس و جذابی برای عرضه به بازار دارد که یکی از آنها کراس اوور کوپه دیگنیتی پرستیژ است. این خودروی صفر کیلومتر را می‌توانید با بودجه 2 میلیارد تومانی بخرید و از داشتن آن لذت ببرید. امکانات رفاهی و ایمنی دیگنیتی پرستیژ فراوان است و نظرتان را جلب خواهد کرد. از دیگر مولفه‌های ارزنده آن می‌توان به فرمان‌پذیری مناسب، فضای جادار و شتاب اولیه قابل قبول اشاره کرد.

زیر کاپوت دیگنیتی پرستیژ یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو تعبیه شده که می‌تواند حداکثر 228 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس اتومات 6 دنده به محور جلو منتقل می‌شود و تنها 10.5 ثانیه زمان کافی است تا به شتاب صد کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 180 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

از جمله امکانات رفاهی و آپشن‌های این شاسی بلند پرتقاضای بازار می‌توان به کروز کنترل، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان برقی حساس سرعت، سیستم پخش پایونیر، آمپلی‌فایر 150 وات با 8 بلندگو، دوربین 360 درجه، دوربین فیلم‌برداری جلو با ضبط صدا، ورود بدون کلید با استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه اتومات، صندلی 10 حالته برقی، گرم‌کن صندلی جلو، شارژر بی‌سیم و سقف پانوراما اشاره کرد.

3. تویوتا کرولا

راهنمای خرید خودرو با بودجه 2 میلیارد تومانی - تویوتا کرولا

هر خودرویی نقاط قوت و ضعفی دارد و کرولا هم از این قاعده مستثنی نیست. کیفیت بالا و استهلاک بسیار پایین این خودروی سدان می‌تواند سواری نرم و راحتی برایتان به ارمغان آورد؛ اما امکانات رفاهی چندان جذابی در رنج قیمتی دو میلیارد تحویلتان نخواهد داد. مصرف سوخت این ماشین ژاپنی مناسب و بهینه است و فضای کابین جاداری دارد.

زیر کاپوت کرولا دو میلیارد تومانی یک پیشرانه 4 سیلندر 2000 سی سی با 143 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن‌متر گشتاور قرار دارد که نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 4 دنده اتومات به محور جلو انتقال می‌دهد. 10.5 ثانیه زمان لازم است تا با سرعت 195 کیلومتر به شتاب صد کیلومتر بر ساعتی برسد و در هر 100 کیلومتر پیمایش حدود 7.7 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین نقطه ضعفی که تویوتا کرولا دارد، امکانات رفاهی آن است. از جمله این آپشن‌ها می‌توان به کروز کنترل، سنسور جلو و عقب، فرمان برقی حساس به سرعت و ورود بدون کلید اشاره کرد.

4. کیا اپتیما

راهنمای خرید خودرو با بودجه 2 میلیارد تومانی

کره‌ای‌ها همواره در صنعت خودروسازی پیشرو بوده‌اند. یکی از پرفروش‌ترین ماشین‌های سدانی که کره به خودش دیده، اپتیما است. این خودروی زیبا و جذاب کیفیت ساخت بالایی دارد و در میان فهرست خودروهای 2 میلیاردی جزو بهترین سدان‌ها برای خرید کردن قرار می‌گیرد.

کره‌ای‌ها برای این خودرو یک پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر در نظر گرفته‌اند که می‌تواند حداکثر 178 اسب بخار قدرت و 229 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته اتومات به محور جلو منتقل می‌شود و برای شتاب اولیه صفر تا صد به 10 ثانیه زمان نیاز دارد.

از جمله امکانات رفاهی و آپشن‌های کیا اپتیما می‌توان به کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور فشار باد تایرها، رادار نقطه کور، سنسور 360 درجه پارک، اتوهلد، چراغ چرخشی، چراغ‌شوی، فرمان برقی حساس به سرعت، سیستم پخش اینفینیتی با 8 اسپیکر، سیستم تهویه اتومات دوگانه، گرم‌کن صندلی‌های عقب و جلو، سردکن صندلی جلو و سقف پانوراما اشاره کرد.

5. هیوندای سانتافه

راهنمای خرید خودرو با بودجه 2 میلیارد تومانی

در میان فهرست بهترین خودروها تا 2 میلیارد تومان می‌توان از هیوندای سانتافه یاد کرد، چرا که ارزش خرید بالایی دارد. این شاسی بلند زیبا و پرتقاضا هم لوازم یدکی در دسترسی دارد و هم فروش مناسبی در بازار کشورمان داشته است. زیر کاپوت سانتافه یک پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر تعبیه شده که می‌تواند حداکثر 174 اسب بخار قدرت و 227 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این شاسی بلند از طریق گیربکس 6 سرعته اتومات به محور جلو انتقال می‌یابد و برای شتاب اولیه صفر تا صد به 11.6 ثانیه زمان نیاز دارد.

از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش، رادار نقطه کور، ترمز پارک برقی، چراغ‌شوی، فرمان برقی حساس به سرعت، سیستم ناوبری و دوربین عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه اتومات دوگانه، گرم‌کن صندلی جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو و سقف پانوراما اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*