لوکیشن ساخت 10 فیلم هالیوودی

عربستان سعودی، لوکیشن ساخت 10 فیلم هالیوودی جدید از فیلم سازان بزرگ شد

طی قرارداد مهمی بین دو شرکت العلا فیلم و استمپید ونچرز، عربستان سعودی لوکیشن ساخت 10 فیلم هالیوودی شد. جزئیات را در ادامه بخوانید.

شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که عربستان سعودی خشک و بی آب و علف روزگاری میزبان بزرگترین سینماگران جهان شود. فیلم سازان مشهور دنیا یکی پس از دیگری این کشور بیابانی را به‌عنوان لوکیشن آثار جدید خود برگزیده‌اند و به‌نظر می‌رسد همه چیز به نفع سینمای عربستان در حال تغییر است.

ساخت 10 فیلم هالیوودی در عربستان سعودی

فیلم‌هایی نظیر دیوار چهارم و تعقیب قرمز که تاریخ اکران آنها سال آینده (2024) عنوان شده در عربستان فیلم برداری خواهند شد. این آثار و سایر فیلم‌های تماشایی دیگری که قرار است به‌زودی روی پرده سینما بروند، قسمتی از قرارداد 10 پروژه‌ای العلا فیلم و شرکت رسانه‌ای استمپید ونچرز است. این فیلم‌ها قرار است در منطقه العلا عربستان فیلم برداری شوند.

خبر مهم فوق، شنبه هفته جاری و در حاشیه جشنواره دریای سرخ منتشر شد و واکنش‌های فراوانی را در پی داشت. مدیرعامل دو شرکت بزرگ استمپید ونچرز و العلا فیلم در حاشیه این جشنواره اطلاعات بیشتری درباره برنامه‌های خود به مخاطبان دادند و تأکید کردند قرار است اتفاقات خوبی به‌زودی رخ دهد که یکی از آنها کمدی دراماتیک K-Pops خواهد بود.

لوکیشن ساخت 10 فیلم هالیوودی

داستان فیلم Fourth Wall یا دیوار چهارم پیرامون کودکی است که ستاره اسبق کمدی تلویزیونی بوده و هم‌اکنون در چنگال آدم‌ربایان گرفتار شده است. وی در یک بازسازی جذاب با سایر بازیگران از خواب بیدار شده و وظیفه دارد از آسیب‌های خود گذر کرده و راهی برای بقا و زنده ماندن پیدا کند.

علاوه بر این، ماجرای فیلم تعقیب قرمز، عاشقانه‌ای درباره ورونیکا، دانشجوی ممتاز و مردی ثروتمند به نام کیلب است. این فیلم اقتباسی را جسیکا بورسیچکی کارگردانی کرده و درباره علت عهده‌دار شدن این وظیفه گفته است:

عشق بسیار جهانی است. به‌خصوص عشق اول و به‌ویژه داستان‌هایی در مورد زنانی که درمی‌یابند که هستند و سپس کشف می‌کنند که در رابطه با جهان چه کسی هستند.

شرکت العلا فیلم یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان امکانات فیلم برداری در عربستان است و از جمله تجهیزاتی که دارد می‌توان به یک صحنه صوتی 30 هزار فوت مربعی، استودیوهای خارجی، ساختمان‌های پشتیبانی تولید، کارگاه‌ها، انبارها، استودیو ضبط و فضای آموزشی برای تمرین اشاره کرد. استمپید ونچرز جزو نخستین شرکت‌هایی است که از مجموعه این امکانات بهره می‌برد. دلون جونز نیز با اشاره به استعدادهای سعودی در فرآیند تولید گفت:

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کاری که ما انجام می‌دهیم آموزش و توسعه است، زیرا این امر به ما فرصتی می‌دهد تا در جایی مانند العلا واقعا از پایه پیشرفت کنیم. جایی که به‌طور سنتی فرصت‌های شغلی اصلی که برای شما وجود داشت، کشاورزی بود. ما یک جمعیت کاری جوان داریم که پرانرژی و درگیر دنیای دیجیتال‌اند. آن هم در جایی که به‌عنوان یکی از دورافتاده‌ترین مکان‌ها دیده می‌شود و اکنون شما این مسیر شغلی جدید و هیجان انگیز را دارید.

لوکیشن ساخت 10 فیلم هالیوودی

به‌گفته دلون جونز باید به جوانان بااستعداد عربستان ثابت می‌کردیم که صنعت فیلم جایگاه‌های شغلی پایدار و ثابتی دارد. همچنین سیلورمن، مدیرعامل استمپید ونچرز تأکید کرد که قرارداد بسته شده به این خاطر است مردم خودشان را باور کنند و فرصتی ایجاد شود تا بتوانند از ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

سیلورمن از فیلم‌سازان باسابقه‌ای است که همه او را در کمپانی برادران وارنر می‌شناسند و سابقه خوبی در صنعت سرگرمی دارد. وی در برادران وارنر موفق شد 125 فیلم را به سوددهی 38 میلیارد دلاری برساند. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به هری پاتر، سه گانه بتمن، 300 و جوکر اشاره کرد. تاکنون آثار مختلفی در این منطقه فیلم‌برداری شده که از جمله آنها می‌توان به قندهار با بازی جرارد تایلر و چری با بازی تام هالند اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*