احتمال تغییرات انقلابی آپدیت iOS 18

آپدیت iOS 18 می‌تواند انقلابی را در آیفون‌های اپل به‌وجود آورد

آپدیت iOS 18 برای اپل اهمیت زیادی پیدا کرده و می‌خواهد با سیستم عامل آی او اس ۱۸ تغییرات بزرگی را در استفاده از گوشی‌های آیفون ایجاد کند.

یکی از مدیران ارشد کمپانی اپل به مارک گورمان، خبرنگار بلومبرگ گفته است که آپدیت iOS 18 و iPadOS 18، بسیار بلندپروازانه و تحول‌گرایانه هستند. این ادعای بزرگی است که کاربران آیفون و آیپد را هیجان‌زده می‌کند. اما این بلندپروازانه بودن به چه معناست؟ آیا اپل هم می‌خواهد هوش مصنوعی خودش را به سیستم عامل iOS‌ بیاورد و با ربات‌هایی مثل ChatGPT رقابت کند؟

اپل با آپدیت iOS 18 به‌دنبال تغییر تجربه کار با گوشی‌ها است

اگر گزارش جدیدی که بلومبرگ منتشر کرده واقعی باشد، اپل اهداف بلندپروازانه‌ای با آپدیت آی او اس ۱۸ خودش دارد. این نسخه علاوه بر بهبود عملکرد فنی و افزایش ایمنی، ظاهر نونوار شده و قابلیت‌های جدید بسیار مهمی را هم دریافت خواهد کرد. در واقع سال آینده تغییرات سخت افزاری بزرگی روی آیفون ۱۶ پرو مکس ایجاد نخواهد شد، بلکه سیستم عامل نصب شده روی آن برگ برنده اپل است!

احتمال تغییرات انقلابی آپدیت iOS 18

مارک گورمان در تازه‌ترین نسخه مجله Power On‌ خودش می‌گوید که اپل به‌خاطر باگ‌های بی‌شماری که در نسخه‌های اولیه نرم افزار آی او اس ۱۸ وجود داشته، به‌صورت موقتی توسعه آن را متوقف کرده است. ظاهرا اپل فعلا این توسعه را متوقف کرده تا ابتدا باگ‌های سیستم عامل جدید خودش را برطرف کند و سپس توسعه آن را مجددا شروع کند.

نسخه‌های اولیه این پلتفرم حاوی قابلیت‌های جدید و بسیار بزرگی هستند. ولی مشخص نیست که آیا در بین این ویژگی‌ها، مولدهای هوش مصنوعی نیز هستند یا خیر! این درحالیست که سیستم عامل آی او اس ۱۷ آپدیت خیلی موفقی محسوب نمی‌شود و هیچ قابلیت بزرگی را در بر ندارد. این شرکت هنوز هم به برطرف کردن باگ‌های iOS 17 ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها، سیستم عامل‌های آی او اس ۱۸، مک او اس ۱۵ و واچ او اس ۱۱ اهمیت بسیار فراوانی برای اپل دارند. این شرکت می‌خواهد با اضافه کردن مولد هوش مصنوعی به آیفون از طریق آپدیت iOS 18، با شرکت‌های برتر فعال در حوزه هوش مصنوعی از جمله OpenAI و گوگل رقابت کند. حتی سامسونگ هم در حال کار روی هوش مصنوعی خودش به‌نام «سامسونگ گاوس» است که چند روز پیش معرفی شد. شاید باگ‌های بی‌شمار در نسخه‌های اولیه این نرم افزار هم به‌خاطر اضافه شدن هوش مصنوعی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*