اپل تقلبی

وقتی خود اپل هم جنس تقلبی دست مردم می‌دهد

ظاهرا خود اپل هم جنس تقلبی دست مردم می‌دهد. یکی از کاربران خارجی مدعی شده که از وبسایت اپل اقدام به خرید آیفون 15 پرو مکس کرده، اما به‌جای آن یک گوشی تقلبی اندرویدی برای او ارسال شده است.

یکی از کاربران در شبکه اجتماعی Reddit، یک ادعای جنجالی و بحث‌برانگیز را مطرح کرده است. وی داستان جذابی از خرید یک گوشی آیفون 15 پرو مکس به اشتراک گذاشته و توضیح داده که وقتی جعبه این گوشی به دست او رسید، با چه چیز غیر منتظره‌ای روبه‌رو شد. این کاربر با نام اد می‌گوید به‌صورت اینترنتی یک گوشی آیفون 15 پرو مکس از اپل خریداری کرده، اما به‌جای آن یک گوشی تقلبی اندرویدی ناکارآمد که پوسته نرم افزاری به‌سبک آی او اس 17 داشته، به دست او رسیده است.

اد که در بریتانیا زندگی می‌کند، گفته سفارش خرید گوشی آیفون 15 پرو مکس را مستقیما از طریق وبسایت اپل انجام داده است. با این حال وقتی گوشی به دست او رسید و جعبه را باز کرد، به‌سرعت متوجه شد که هیچ چیزی درست نیست. این گوشی به‌اصطلاح آیفون، یک محافظ صفحه روی خود داشت که برای یک آیفون جدید، غیر معمول است. خود صفحه نمایش هم اصلا آن چیزی نبود که این کاربر، انتظارش را داشت.

اد گفت وقتی صفحه نمایش را روشن کردم، متوجه شدم که اصلا آن چیزی که باید باشد نیست. این نمایشگر به‌گونه‌ای قسمت‌های تیره را نمایش می‌دهد که به‌وضوح نشان می‌دهد اصلا نمایشگر OLED نیست. در پایین نمایشگر حاشیه‌ای را مشاهده می‌کنیم که با آیفون 15 پرو مکس متفاوت است. اد همچنین فرایند راه‌اندازی اولیه گوشی را بسیار ضعیف توصیف کرد.

اپل تقلبی

او در این مرحله دیگر کاملا اطمینان پیدا کرد که گوشی ارسال شده برای او، قطعا آیفون 15 پرو مکس نیست. این یک گوشی اندرویدی تقلبی بود که ظاهری شبیه به آیفون داشت. اد می‌گوید حتی شماره ردیابی روی جعبه‌ای که دریافت کرده با چیزی که در وبسایت اپل درج شده، مطابقت دارد.

گوشی تقلبی ارسال شده برای این کاربر، برنامه‌هایی مثل یوتیوب، فیس بوک و تیک تاک را به‌صورت پیش‌فرض نصب شده داشت؛ در حالی که گوشی های آیفون واقعی به جز اپلیکیشن‌های خود اپل، هیچ برنامه از پیش نصب شده دیگری ندارند. اد در پستی که در شبکه اجتماعی ردیت منتشر کرد، نوشت سیستم عامل این گوشی تقلبی، وحشتناک و پر از گلیچ بود. همچنین دوربین گوشی نیز بسیار عجیب بوده و اگر بخواهید از هر عنصر رابط کاربری روی صفحه استفاده کنید، کرش می‌کند و از برنامه خارج می‌شود.

آیا خود اپل این آیفون تقلبی را ارسال کرده است؟

ظاهرا گوشی آیفون 15 پرو مکسی که اد سفارش داده بود، قبل از این که به دست او برسد، توسط شخص دیگری تعویض شده است. با این حال، اد می‌گوید با شرکت تحویل‌دهنده بسته صحبت کرده و آنها قاطعانه معتقد بودند که این اتفاق، کار آنها نبوده است. آنها به اد اطمینان دادند که جعبه به‌درستی پلمپ شده و بنابراین هرگز باز نشده و امکان دستکاری در محتویات آن وجود نداشته است.

برخی رسانه‌های خارجی گزارش کرده‌اند که ظاهرا این نخستین باری نیست که کسی گوشی آیفون 15 را سفارش می‌دهد و به‌جای آن یک گوشی اندرویدی تقلبی تحویل می‌گیرد. یکی از کاربران تیک تاک نیز در هفته گذشته ویدیویی را منتشر کرده بود و ادعا کرد اتفاق مشابهی برای او رخ داده است.

اد می‌گوید مشکل پیش آمده را با بخش پشتیبانی اپل در میان گذاشته، اما تاکنون پاسخ روشنی به او داده نشده و وضعیت به‌وجود آمده هنوز حل نشده است. اد تاکید کرد اپل تاکنون سر ناسازگاری با او داشته است. خوشبختانه این کاربر به‌اندازه کافی باهوش بود؛ چرا که فرایند راه‌اندازی گوشی را تکمیل نکرد و هیچ‌یک از اطلاعات حیاتی خود را در گوشی وارد نکرد. اگر او به حساب اپل آی دی خود وارد شده بود، اطلاعات کارت خود را برای Apple Pay وارد کرده بود یا اطلاعات و پسوردهای مربوط به هر یک از برنامه‌های خود را وارد می‌کرد، آن وقت ممکن بود وضعیت بدی برایش ایجاد شود و مشکلات زیادی را از سوی هکرها و سوءاستفاده‌کنندگان تجربه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*