انتقال واتساپ به گوشی جدید پولی می‌شود

خبر بد برای اندرویدی‌ها: انتقال واتساپ به گوشی جدید پولی می‌شود

انتقال واتساپ به گوشی جدید در اندروید دیگر به‌آسانی سابق نخواهد بود. چرا که گوگل می‌خواهد این سرویس را برای اندرویدی‌ها پولی کند!

اگر یک گوشی اندرویدی جدید بخرید، راه‌اندازی واتساپ روی دیوایس جدید شما بسیار آسان خواهد بود. فقط کافیست لاگین کنید و موافقت کنید تا بکاپ ابری شما به دستگاه جدیدتان منتقل شود. چت‌ها، محتوای چندرسانه‌ای و همه‌چیز شروع به دانلود می‌کند.

تا پیش از این استفاده از بکاپ‌های چت در واتساپ کاملا رایگان بود. اما این ویژگی رایگان فقط تا دسامبر امسال اعتبار دارد. گوگل امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتقال واتساپ به گوشی جدید از طریق بکاپ‌های ابری دیگر رایگان نخواهد بود.

انتقال واتساپ به گوشی جدید پولی می‌شود

اگر شما هزینه سرویس Google One یا دیگر راهکارهای ابری که گوگل ارائه می‌کند را نپردازید هم ۱۵ گیگابایت حافظه ابری رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اما این ۱۵ گیگ هم برای جیمیل، هم گوگل فوتوس و هم تمام سرویس‌های ابری دیگر گوگل خواهد بود. حالا باید نسخه پشتیبانی چت‌های‌تان را هم به این فضا اضافه کنید. این خبر بدی برای کاربرانی است که از واتساپ برای انتقال داده به دوستان و همکاران خود استفاده می‌کنند. چرا که بکاپ‌های آن‌ها بسیار حجیم خواهد بود.

اگر حجم بکاپ‌های واتساپ زیاد بود چه باید کرد؟

اگر حجم بکاپ‌های شما زیاد است و می‌خواهید که همچنان شامل انتقال رایگان واتساپ شوید، باید با پاک کردن فایل‌های اضافه، حجم بکاپ خود را پایین بیاورید. در غیر این صورت باید مبلغی بپردازید تا فضای ذخیره‌سازی ۱۵ گیگابایتی اکانت شما ارتقا پیدا کند. این کار خیلی ساده، ولی زمان‌بر است.

بیشتر بخوانید:

آموزش پشتیبان گیری از تمام اطلاعات واتساپ در اندروید و آیفون

شما باید یکی یکی چت‌ها را بررسی کنید و محتوای چندرسانه‌ای که احتیاجی به آن‌ها ندارید را پاک کنید. گوگل ماهانه با مبلغ ۲ دلار، ۱۰۰ گیگابایت فضا را در اختیار شما قرار می‌دهد. این یعنی اگر می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی در دسترس شما بیشتر شود، باید ماهانه حدود ۱۰۰ هزار تومان بپردازید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*