قابلیت های گلکسی واچ 6

آشنایی با قابلیت های گلکسی واچ 6 سامسونگ که باعث کمک به سلامتی کاربران می‌شود

گلکسی واچ 6 سامسونگ به قابلیت های پیشرفته‌ای برای کمک به سلامتی کاربران مجهز شده است. در ادامه با 7 قابلیت سلامتی Galaxy Watch 6 آشنا می‌شویم.

نتایج نظرسنجی بنیاد ملی خواب (NSF) نشان می‌دهد بیش از یک‌سوم بزرگسالان در طول شب‌ها کمتر از 7 تا 9 سال می‌خوابند و به همین دلیل نیمی از هفته و بیشتر ساعات روز با احساس خستگی و خواب‌آلودگی مواجه هستند. از این رو کمبود خواب باعث کاهش بهره‌وری  در محیط کار می‌شود. در همین راستا سامسونگ در محصول جدید خود برای حل این مشکل راهکارهای نوینی را در نظر گرفته است.

سامسونگ برای ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 قابلیت‌های نظارتی متنوعی را در نظر گرفته که باعث بهبود وضعیت خواب و سلامتی کاربران خواهد شد. این گجت پوشیدنی سامسونگ به‌گونه‌ای طراحی شده تا پتانسیل‌های فردی کاربران را بیش از پیش شکوفا کرده و بهره‌وری آنها در محیط کار را افزایش دهد. البته کاربرانی که خواهان ظاهری کلاسیک و قاب چرخان هستند می‌توانند مدل سامسونگ گلکسی Watch 6 کلاسیک را سفارش دهند.

قابلیت های گلکسی واچ 6 سامسونگ برای سلامتی

این ساعت هوشمند سامسونگ با کاربری آسان و قابلیت‌های خلاقانه باعث بهبود کیفیت خواب شبانه می‌شود که نتیجه آن ایجاد زندگی سالم‌تر برای کاربران خواهد بود. اگر قصد خرید یک گجت پوشیدنی مناسب برای رصد و نظارت بر خواب شبانه را دارید، در ادامه شما را با قابلیت های گلکسی واچ 6 سامسونگ برای بهبود سلامتی آشنا خواهیم کرد. لازم به ذکر است احتمال دارد برخی از این قابلیت‌ها بسته به مدل دستگاه، کشور یا منطقه متفاوت باشند.

1.‌ بررسی وضعیت خوابیدن

گلکسی واچ 6

نظارت بر الگوهای شبانه و شناسایی فرایندهای مغزی به‌عنوان بهترین راهکار برای فهمیدن دلایل بدخوابی و پیدا کردن راحل مناسب آن محسوب می‌شود. در همین راستا گلکسی واچ 6 سامسونگ با برنامه Samsung Health می‌تواند با بررسی وضعیت خواب کاربران یک گزارش روزانه شامل ثبات خواب شبانه، تشخیص خروپف، مدت زمان خوابیدن و امتیاز به کیفیت خواب را در اختیار کاربران قرار دهد.

گلکسی Watch 6 سامسونگ قادر است به‌شکل خودکار 4 مرحله خواب سبک، خواب عمیق، خواب با حرکت سریع چشم و زمان بیداری را ردیابی کند. همچنین این گجت پوشیدنی هوشمند به یک سنسور ویژه برای تعیین زمان شروع و توقف چرخه خواب مجهز شده است.

این ساعت هوشمند سامسونگ از قابلیت اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون یا SpO2 و دمای پوست نیز بهره می‌برد که فعال کردن آن به‌شکل دلخواه است. ضمن این‌که کاربران با اتصال ساعت خود به گوشی های هوشمند گلکسی سامسونگ می‌توانند تمام این اطلاعات جمع‌آوری شده را مشاهده کنند.

2. ارتقای کیفیت خواب

سامسونگ برای گلکسی واچ 6 قابلیت Advanced Sleep Coaching را در نظر گرفته است تا سطح خواب شبانه کاربران را ارتقا دهد. این قابلیت همانند یک مربی بوده و آموزش‌های پیشرفته‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد. کاربران در این برنامه آموزشی جدید که با برنامه Samsung Health ترکیب شده در ابتدا باید به چند پرسش ساده پاسخ دهند.

در ادامه نیز این برنامه به‌مدت 7 روز الگوی خواب کاربر را ردیابی می‌کند و از میان 8 نماد موجود برای کاربر مناسب‌ترین گزینه را در نظر می‌گیرد. هر یک از نمادها دارای یک نام از حیوانات مختلف بوده و به‌عنوان نشانه نوع خواب کاربر، کارایی دارند. در ادامه یک برنامه 4 تا 5 هفته‌ای که مواردی چون ماموریت‌ها، چک لیست‌ها، مقالات مرتبط با خواب، آموزه‌های مراقبه و گزارش‌های منظم را شامل می‌شود، به کاربران کمک می‌کند تا عادت خواب سالم‌تری را تجربه کنند.

3. دستیابی به تناسب اندام

گلکسی واچ 6

گلکسی واچ 6 در میان تمام ساعت های هوشمند سامسونگ از بزرگترین صفحه نمایش بهره می‌برد و کاربر فقط با یک نگاه به آن می‌تواند تمام اطلاعات مورد نیاز را مشاهده کند. تمام کاربران این گجت پوشیدنی قادرند به‌آسانی پس از انجام فعالیت ورزشی، مواردی چون مدت زمان، میزان مسافت و میزان کالری سوزانده شده را اندازه‌گیری کنند. همچنین این ساعت هوشمند طبق اهداف خاص کاربران نیز برنامه‌های مناسبی را به آنها ارائه می‌کند.

این ابزار به‌شکل خودکار فعالیت‌های متداولی چون پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، قایق‌رانی، شنا و دستگاه الیپتیکال را تشخیص می‌دهد. همچنین امکان ردیابی دستی بیش از 90 نوع تمرین نیز وجود دارد.

4. جلوگیری از آسیب دیدن

ساعت هوشمند گلکسی Watch 6 قادر به اندازه‌گیری محدوده ضربان قلب بوده و طبق آن نوع ورزش را برای کاربر در نظر می‌گیرد. در واقع اگر کاربر در زمان ورزش وارد محدوده دیگری از ضربان قلب شود، ممکن است که قلب او آسیب ببیند.

در همین راستا کاربران با این قابلیت قادر به هماهنگ کردن شدت تنظیمات ورزشی با اهداف استقامتی، هوازی، چربی‌سوزی و تناسب اندام بی‌هوازی خواهند بود. محدوده ضربان قلب کاربر فقط با یک‌بار دویدن 10 دقیقه‌ای در فضای باز مشخص خواهد شد. محدوده ضربان قلب شخصی‌سازی شده باعث شناخت بهتر چارچوب‌های فیزیکی خواهد شد. از این رو هر کاربری بدون این‌که حین ورزش آسیب ببیند، می‌تواند از مزایای سلامتی با گلکسی واچ 6 برخوردار شود.

5. حفظ سلامت قلب با گلکسی واچ 6

بیشتر افراد معمولا بر وضعیت قلب خود نظارتی ندارند؛ این در حالی است که اطلاعاتی که به‌شکل منظم از ضربان قلب تهیه می‌شود، برای سلامتی کاربر بسیار مناسب خواهد بود. سامسونگ در سال 2023 از دریافت مجوز FDA برای قابلیت اعلام ریتم نامنظم خبر داد. در همین راستا گلکسی واچ 6 سامسونگ برای نخستین بار از میان ساعت های هوشمند این شرکت به قابلیت اعلام ریتم نامنظم قلب مجهز شده است.

قابلیت اعلام ریتم نامنظم قلب یا IHRN به‌شکل دوره‌ای ضربان قلب کاربر را اندازه‌گیری کرده و اگر ضربان نامنظم را تشخیص دهد، کاربر را آگاه می‌سازد. همچنین این قابلیت قادر به گرفتن نوار قلب است که نشان می‌دهد آیا ضربان قلب نامنظم به‌دلیل فیبریلاسیون دهلیزی رخ داده یا خیر. همچنین اگر نیاز باشد تا کاربر با پزشک متخصص مشورت کند، امکان اشتراک گذاشتن داده‌های نوار قلب از طریق برنامه Samsung Health نیز وجود دارد.

هون پاک، معاون و رئیس تیم سلامت دیجیتال شرکت سامسونگ در این خصوص عنوان کرد قابلیت اعلان ریتم نامنظم قلب را برای کمک به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان طراحی کردیم؛ کاربرانی که احتمال دارد از مشکلات بالقوه قلبی عروقی خود خبر نداشته باشند. این قابلیت، تعهد سامسونگ به اولویت قرار دادن راه‌حل‌های ایمنی پیشگیرانه را نشان می‌دهد که کاربران با آن قادر به درک جامع‌تر سلامت خود خواهند بود.

6. آگاهی از شرایط بدنی

گلکسی واچ 6

گلکسی واچ 6 سامسونگ به حسگرهایی مجهز شده که با فناوری‌های پیشرفته می‌توانند ترکیب بدنی فرد بر اساس وزن، چربی بدن، شاخص توده بدنی (BMI)، ماهیچه‌های اسکلتی، آب بدن و میزان متابولیسم پایه (BMR) را ردیابی کنند. گفتنی است این قابلیت برای تشخیص یا درمان یک مشکل پزشکی طراحی نشده، اما با اطلاعات کاملی که جمع‌آوری می‌کند و در اختیار کاربر قرار می‌دهد، باعث شناخت بهتر شرایط بدنی و بهبود سلامت فرد خواهد شد.

7. پاسخ‌دهی به تماس‌ها و پیام‌ها با گلکسی واچ 6

گلکسی Watch 6 ساسونگ برای کاربرانی که همواره باید به گوشی هوشمند دسترسی داشته باشند، یک راهکار مناسب محسوب می‌شود. این ساعت هوشمند در برابر نفوذ آب و حتی در حین شنا کردن، مقاومت بالایی دارد و به‌کمک آن می‌توان فعالیت‌های ورزشی را انجام داد. ضمن این‌که امکان تنظیم تماس‌ها، پیام‌ها و ایمیل‌های شخصی نیز برای دریافت روی این ساعت هوشمند فراهم شده است.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*