پیشرفته ترین بمب افکن آمریکا

پرواز پیشرفته ترین بمب افکن آمریکا برای اولین بار

پیشرفته ترین بمب افکن آمریکا یعنی هواپیمای نظامی بی 21 که به‌عنوان پرنده نسل ششم هم شناخته می‌شود اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد.

بمب افکن بی 21 که در تبلیغات به‌عنوان نوآورانه‌ترین و پیشرفته ترین بمب افکن آمریکا شناخته شده چندی پیش به پرواز درآمد. بر اساس جدیدترین اخبار نظامی، کمپانی هوافضا، امنیتی و دفاعی آمریکایی یعنی نورثراپ گرومن، اولین پرواز آزمایشی بمب افکن بی 21 را در ایالت کالیفرنیا آمریکا انجام داد. طراحی بال‌های این بمب افکن شبیه به بمب افکن بی 2 است، اما با موادی با کیفیت بسیار بالاتر و پیشرفته‌تر برای رادارگریزی و نیروی پیشران بهتر ساخته شده است.

معرفی مختصر پیشرفته ترین بمب افکن آمریکا

پیشرفته ترین بمب افکن آمریکا

این پرنده آینده‌نگرانه آمریکایی که پیشرفته ترین بمب افکن آمریکا است، 30 سال بعد از معرفی بمب افکن بی 2 اسپریت، به جهانیان معرفی شد و به‌دست کمپانی هوافضا، امنیتی و دفاعی آمریکایی نورثراپ گرومن بعد از صرف حدود 25 میلیارد دلار به توسعه رسیده است. همان‌طور که گفته شد چندی پیش این بمب افکن اولین پرواز آزمایشی‌اش را پشت سر گذاشت و گفته شده که در سال‌های آینده می‌تواند جایگزین بمب افکن‌های مشهور امروزی مثل بی ۲ اسپریت، بی ۱ لنسر و بی ۵۲ بشود.

بمب افکن بی 2 اسپریت در زمان معرفی‌اش یک انقلاب و جهش بزرگ در عرصه هوانوردی نظامی بود. بمب افکن بی 21 هم از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری با مدل قبلی خود دارد، اما فناوری‌ به‌کار رفته آن حدود 30 سال پیشرفته‌تر و جدیدتر است و این شباهت ظاهری در این دو مدل فقط به طراحی آنها مربوط می‌شود. طبق اظهارات منتشر شده، این پرنده با این همه نوآوری، باز هم نمی‌تواند مانند مدل قبلی خود جهشی به پا کند.

هزینه پایین تولید و نگهداری آن باعث شده که در مرحله اول ساخت و آزمایش و به خدمت گرفتن، 100 فروند از این پرنده به‌وجود بیاید. این پرنده برای جنگ‌های آینده و شبکه‌محور ساخته شده است.

مشخصات بمب افکن بی 21

پیشرفته ترین بمب افکن آمریکا

این پرنده به حسگر‌های پیشرفته‌ای مجهز شده که می‌تواند از منطقه درگیری و تجیهزات دشمن، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کند و همزمان با حمله، این اطلاعات را در اختیار دیگر تجهیزات حاضر در درگیری قرار دهد.

پرواز با خلبان و بدون خلبان، یکی از ویژگی‌های بمب‌ افکن بی ۲۱، پیشرفته ترین بمب افکن آمریکا است. ابعاد بزرگ و نداشتن سکان عمودی به آن در برابر رادارهایی که با امواج با طول موج بالا کار می‌کنند، کمک می‌کند و رادارگریزی خود را نگه می‌دارد. این بمب افکن به حسگر‌های بسیار پیشرفته‌ای مجهز است و قادر است داده‌های هواپیماهای دوست و دشمن، ماهواره‌ها، رادارها و منطقه را جمع‌‌آوری کند و به تجهیزات و مقاصد ارتباطی مورد نظر ارسال نماید. این هواپیمای نظامی، همزمان یک اسلحه بوده که قادر به انهدام اهداف مورد نظر در محدوده‌اش است. پرواز همراه خلبان و بدون خلبان از توانایی‌های دیگر بمب افکن بی ۲۱ است. بی ۲۱ در محفظه خود حجم بزرگ موشک‌های نسل جدید به‌همراه سلاح‌های هسته‌ای را می‌تواند حمل کند.

پرواز پیشرفته ترین بمب افکن آمریکا برای اولین بار در ایالت کالیفرنیا انجام شد و فیلم‌ها و عکس‌های پخش شده در رسانه‌ها بسیار فراگیر شد. نظر شما کاربران گجت نیوز درباره بمب افکن بی 21 آمریکایی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*