خریداران تسلا سایبرتراک

خط و نشان عجیب ایلان ماسک برای خریداران تسلا سایبرتراک

ایلان ماسک و شرکت تسلا خط و نشان عجیبی برای خریداران پیکاپ تسلا سایبرتراک کشیده و گفته‌اند در صورت فروش Cybertruck در سال اول باید غرامت سنگینی بپردازید.

پیکاپ الکتریکی تسلا سایبرتراک از همان زمان معرفی اولیه تا به امروز، حواشی و جنجال‌های زیادی داشته است. در تازه‌ترین جنجالی که پیرامون این خودرو شکل گرفته، ایلان ماسک و شرکت تسلا برای خریداران سایبرتراک خط و نشان عجیبی کشیده‌اند. بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده، شرکت تسلا شرایط و قوانین عجیبی برای خریداران سایبرتراک وضع کرده و به آنها گفته اگر پیکاپ Cybertruck را در سال اول به شخص دیگری بفروشند باید غرامت سنگینی بپردازند. قرار است اولین سری از سایبرتراک‌ها در نوامبر سال جاری به خریداران تحویل داده شود و این افراد نمی‌توانند در سال اول، خودرو خود را به فروش برسانند.

خریداران تسلا سایبرتراک تهدید شدند!

در توافقنامه سفارش محصولات تسلا، بخش جدیدی با عنوان For Cybertruck Only اضافه شده که بر اساس آن، تسلا به خریداران تاکید کرده:

شما موافقت می‌کنید که در سال اول پس از تاریخ تحویل خودرو، سایبرتراک خود را به فروش نمی‌رسانید.

تسلا به خریداران هشدار داده که در صورت انتقال مالکیت سایبرتراک در سال اول، باید مبلغ 50 هزار دلار یا ارزش دریافتی در ازای فروش خودرو را به عنوان غرامت به این شرکت بپردازند. همچنین ممکن است تسلا در آینده محصولات خود را به این افراد نفروشد. البته این امکان نیز وجود دارد که اگر خریدار دلیل موجهی برای فروش پیکاپ سایبرتراک خود در سال اول داشته باشد، خود شرکت تسلا خودرو را با کسر مبلغ 0.25 دلار به‌ازای هر مایل رانندگی و همچنین کسر هزینه‌های فرسودگی و تعمیر خودرو، از شخص خریداری کند. در هر صورت خریداران برای فروش Cybertruck در سال اول باید موافقت شرکت تسلا را دریافت کنند، وگرنه با پرونده حقوقی مواجه می‌شوند.

تسلا عقب نشینی کرد

خریداران تسلا سایبرتراک

پس از انتشار این اخبار، جنجال‌های زیادی به‌وجود آمد و بسیاری از افراد به این قانون و شرایط عجیبی که تسلا برای خریداران سایبرتراک در نظر گرفته، اعتراض کردند. همین اعتراضات باعث شدند تسلا از تصمیم خود عقب‌نشینی کند و تغییراتی را در قوانین به وجود بیاورد.

ظاهرا بخش مربوطه از موافقت‌نامه سفارش محصولات تسلا حذف شده و این شرکت تاکید کرده مشتریان سایبرتراک که در سال اول دریافت خودرو آن را به فروش می‌رسانند با پرونده حقوقی و پرداخت غرامت مواجه نخواهند شد. البته تسلا هنوز اطلاعیه رسمی در این رابطه منتشر نکرده و هیچ‌یک از مسئولان این شرکت، واکنش رسمی به اخبار منتشر شده نشان نداده‌اند؛ اما حذف شدن بند مربوطه از موافقت‌نامه سفارش محصولات تسلا و همچنین برخی اظهارات غیر رسمی که تاکنون منتشر شده‌اند، نشان‌دهنده این هستند که این شرکت قصد دارد از تصمیم عجیب خود عقب‌نشینی کند.

گفتنی است پیکاپ تسلا سایبرتراک اولین بار در سال 2019 میلادی معرفی شد و قرار است از انتهای سال جاری، فرایند تحویل آن به خریداران آغاز شود. قیمت پایه این خودرو الکتریکی 39 هزار و 900 دلار اعلام شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*