لپ تاپ جان سخت پاناسونیک

لپ تاپ جدید پاناسونیک برای آخرالزمان ساخته شده است

نسل جدید لپ تاپ های جان‌سخت و مقاوم پاناسونیک در دو مدل Core i7 و Core i5 رونمایی شده و با قابلیت‌های جذابش همراه شما در شرایط سخت خواهد بود.

پاناسونیک به‌تازگی از نسل سوم لپ تاپ‌های جان‌سخت خود موسوم به Toughbook 55 Mark 3 رونمایی کرده است. این لپ تاپ به‌طور خاص برای کاربری‌های حرفه‌ای در مشاغل خاصی مثل سرکشی به سایت‌های مختلف، مدیریت زیرساخت‌ها و پاسخ‌دهی به موارد اضطراری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در ادامه به معرفی بیشتر این لپ تاپ جدید و قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت.

لپ تاپ جدید Toughbook 55 Mark 3 پاناسونیک؛ جان‌سخت، قدرتمند و پرامکانات!

پاناسونیک لپ تاپ جدیدش را در مدل‌های مختلفی رونمایی کرده است. تمامی این مدل‌ها از پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل بهره برده و می‌توانند بین نمونه‌های Core i5-1345U ( دو هسته قدرتمند و هشت هسته بهینه، با سرعت بوست 4.7 گیگاهرتز) یا Core i7-1370P (6 هسته قدرتمند و هشت هسته بهینه با حداکثر سرعت بوست 5.2 گیگاهرتز) متغیر باشند.

این دستگاه همچنین از دو شکاف مجزای رم هم بهره‌مند است که کاربر می‌تواند بسته به سلیقه و بودجه خود در هریک، بین 16 تا 64 گیگ حافظه رم DDR4-3200 MHz نصب کند. علاوه بر این، میزان حافظه اس اس دی داخلی این لپ تاپ جدید پاناسونیک هم بین 512 گیگ تا 2 ترابایت متغیر خواهد بود.

اندازه صفحه نمایش Toughbook 55 مارک 3 برابر با 14 اینچ است و از دو نوع پانل مختلف در مدل‌های مختلف آن استفاده شده است. یکی از این پانل‌ها رزولوشنی 1366 در 768 پیکسلی داشته و لمسی نیست؛ در حالی که دیگری رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل داشته و لمسی خواهد بود. هر دو پانل به کار رفته در صفحه نمایش این لپ تاپ از نوع IPS است. با این حال میزان روشنایی صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر بیشتر بوده و به حداکثر 1000 نیت می‌رسد؛ ضمن این که روکش‌های غیربازتاب نیز از دیگر مشخصات ؛ن به شمار می‌رود.

در گجت نیوز بخوانید:

بهترین و بدترین برندهای تولید کننده لپ تاپ در جهان

سیستم اسپیکر به کار رفته در این لپ تاپ جان سخت پاناسونیک بسیار عالی بوده و از یک سیستم اسپیکر بسیار بلند 92 دسی بلی بهره‌مند خواهند بود.  این سیستم صوتی همچنین از چینش دو ردیفه میکروفون‌ها هم بهره خواهد برد که به‌کمک هوش مصنوعی صوت را کاهش داده و باعث می‌شوند در شلوغ‌ترین مکان‌ها هم صدای شما به‌طور تمام و کمال به مخاطب منتقل شود.

پاناسونیک لپ تاپ جدید خود را «نیمه مقاوم» توصیف کرده. با این وجود مشخصات فنی این دستگاه حاکی از عملکرد فوق‌العاده مقاوم آن در مقایسه با اکثر رقبا هستند. این لپ تاپ استاندارد نظامی MIL-STD-810H را پاس کرده و در برابر ضربه، ارتعاش، ارتفاعات بالا، یخ زدن و شوک‌های حرارتی مقاوم خواهد بود. این دستگاه همچنین استاندارد IP53 را نیز برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت کسب کرده است.

لپ تاپ جان سخت پاناسونیک

علاوه بر همه آن چه گفته شد؛ یک ویژگی بسیار جذاب تاف بوک 55 مارک 3 آن است که درایو اس اس دی به کار رفته در آن از یک گرم‌کن بهره‌مند است! این قابلیت در ظاهر تا حدی مسخره به نظر می‌رسد؛ اما لپ تاپ جدید Panasonic را به دستگاهی مناسب برای کار کردن در دماهای بسیار سرد تبدیل می‌کند!

بدنه این دستگاه از جنس آلیاژ منیزیم ساخته شده و از دسته‌ای چسبیده بهره می‌برد که حمل و نقل آن را ساده‌تر می‌کند.‌ علاوه بر این، کیبورد دستگاه نیز در برابر نفوذ مایعات عایق است و صفحه نمایش نیز از حاشیه‌ای برآمده بهره‌مند است که آن را در برابر ضربات احتمالی محافظت می‌کند. در این میان، محافظ صفحه نمایش هم قابل تعویض است تا در صورت آسیب دیدن احتمالی یکی از این محافظ‌ها، خطری صفحه نمایش اصلی را تهدید نکند.

علیرغم ظاهر زمختی که این لپ تاپ دارد، قابلیت‌های اتصالاتی پیشرفته‌ای درون آن تعبیه شده است. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به یک پورت تاندربولت 4 با حداکثر سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه و DisplayPort اشاره کرد. علاوه بر این، پشتیبانی از وای فای 6E و بلوتوث 5.3 هم از دیگر قابلیت‌های این دستگاه جان سخت جدید پاناسونیک به شمار می‌روند.

در عین حال، یکی دیگر از قابلیت‌هایی که باعث جذابیت دو چندان Toughbook 55 مارک 3 شده، ماژول‌های xPAK در این دستگاه است. سه درگاه اضافی در سمت‌های راست، چپ و پشت این دستگاه تعبیه شده‌اند که هریک می‌تواند پذیرای ماژول‌های متعددی باشد و عملکرد دستگاه را ارتقا دهد. به‌عنوان مثال، افراد حرفه‌ای می‌توانند با افزودن پورت‌های LAN یا سریال، کاربری دستگاه را در صورت نیاز ارتقا دهند یا موارد دیگری مثل حسگر اثر انگشت، بارکد خوان، کارت خوان هوشمند، درایوهای نوری، حافظه‌های اس اس دی بیشتر یا حتی یک باتری ثانویه را به دستگاه اضافه کنند. در بین این اکسسوری اضافی، باتری خارجی بسیار جذاب و امیدوارکننده به نظر می‌رسد؛ چرا که شارژدهی دستگاه را از 10 ساعت به حدود 20 ساعت ارتقا می‌دهد و به‌سادگی هم قابل تعویض است.

سایر قابلیت‌های این لپ تاپ هم عبارتند از یک پورت گیگابیت اترنت، قابلیت استفاده از دو سیم کارت ( یک نانو سیم و یک eSIM)، یک مودم 4G، گیرنده اختصاصی GPS و دوربین مادون قرمز. همچنین کیبورد هم کلیدهایی قابل شخصی‌سازی داشته و می‌توان با تعریف کردن میانبرهایی برای نرم افزارهای مختلف با فشردن کلیدهای متفاوت کیبورد، به‌راحتی آن‌ها را اجرا کرد.

مدل Core i7 لپ تاپ جدید و مقاوم پاناسونیک در حال حاضر به بازار عرضه شده است. با این حال اگر قصد خرید مدل Core i5 را داشته باشید، احتمالا باید تا فوریه 2024 منتظر بمانید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*