رابط کاربری ColorOS 14

رابط کاربری ColorOS 14 برای گوشی‌های اوپو منتشر شد + قابلیت‌های جدید

رابط کاربری ColorOS 14 برای گوشی‌های اوپو منتشر شد. در ادامه با قابلیت‌های جدید و ویژگی‌های آپدیت کالر او اس ۱۴ آشنا شوید.

جدیدترین رابط کاربری گوشی‌های شرکت اوپو منتشر شد. در حال حاضر اولین نسخه آزمایشی گلوبال رابط کاربری ColorOS 14 در نقاط مختلف جهان منتشر شده و هم اکنون گوشی اوپو فایند N2 Flip یکی از نخستین محصولات این شرکت است که توانسته آپدیت آزمایشی کالر او اس ۱۴ را دریافت کند. به‌همین بهانه در ادامه شما را با تمام امکانات و قابلیت‌های جدید این بروزرسانی آشنا خواهیم کرد.

امکانات جدید و تغییرات رابط کاربری ColorOS 14

یکی از بهترین و مهم‌ترین قابلیت‌های اضافه شده در این آپدیت، موتور ارتقا یافته “Trinity Engine” است که خودش از چند بخش تشکیل می‌شود. ROM Vitalization داده‌های برنامه‌ها و فایل‌ها را فشرده می‌کند و می‌تواند تا ۲۰ گیگابایت از فضای ذخیره‌سازی گوشی شما را آزاد کند. RAM Vitalization نیز جایگزین مکانیزم مدیریت رم سیستم عامل اندروید خواهد شد و رفتار مناسب‌تری به‌خصوص با اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه خواهد داشت. CPU Vitalization نیز بین عملکرد چیپست و مصرف انرژی توازن برقرار می‌کند.

ارتقا Trinity Engine در آپدیت کالر او اس ۱۴

نسخه جدید ColorOS به سیستم “Smart Charging” یا شارژ هوشمند مجهز شده که از الگوریتم هوش مصنوعی برای شارژ متناسب با مدل گوشی شما بهره می‌برد. این می‌تواند عمر باتری را افزایش دهد.

“Picture Keeper” قابلیت جدیدی است که به فهرست قابلیت‌های حریم خصوصی اضافه خواهد شد. این یک مجوز اضافه‌تر را برای دسترسی به فیلم‌ها و عکس‌های انتخابی روی دیوایس شما می‌دهد. “Smart Image Matting” نیز می‌تواند چندین سوژه از جمله انسان‌ها و حیوانات را از تصویری با قاب ثابت کراپ کند.

رابط کاربری ColorOS 14

قابلیت جذاب “Smart Touch” به شما کمک می‌کندتا متن، تصاویر و ویدیوها را از اپلیکیشن‌های مختلف انتخاب کرده و در جایی به‌نام File Dock نگهداری کنید. File Dock در واقع شبیه به کلیپ‌برد است که استفاده از محتوا در هر جایی که خواستید را آسان خواهد کرد. این قابلیت بین تمام محصولات اوپو همگام است؛ بنابراین می‌توانید تصویری را روی گوشی خود به فایل داک انتقال دهید و روی تبلت اوپو از آن استفاده کنید.

آپدیت کالر او اس ۱۴ اوپو

اوپو هوای کاربران اسنپ چت را هم داشته است و اکنون یک شورتکات برای دسترسی سریع به این برنامه در صفحه قفل اضافه شده است. یک ویجت اسنپ چت نیز در اینجا طراحی شده که می‌توانید تمام پیام‌ها و استاتوس‌های جدید را از طریق آن ببینید.

رابط کاربری ColorOS 14

اوپو حال و هوای رابط کاربری ColorOS 14 را تغییر داده و از عناصر استاندارد و اصلاح شده استفاده کرده است. این زبان طراحی که Aqua Dynamic نام دارد، کلکسیونی از کپسول‌ها، پنل‌ها و حباب‌ها روی صفحه را تشکیل می‌دهد که در جاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و روی صفحه ظاهر می‌شوند.

رابط کاربری ColorOS 14

همچنین استاتوس بار و محتوای روی صفحه با سیستم رنگ‌بندی Aquamorgraphic Colouring همگام خواهند بود تا بهترین رنگ‌ها متناسب با آن ساعت از روز انتخاب شود.

رابط کاربری ColorOS 14

اوپو یک استایل جدید به‌نام “Go Green” را به مجموعه استایل‌های نمایشگر همیشه روشن اضافه کرده است که شما می‌توانید از بیت موجی‌ها در آن استفاده کنید و آن در طول روز متناسب با آب و هوا، مکان، کاری که انجام می‌دهید و غیره به‌صورت خودکار تغییر کند.

رابط کاربری ColorOS 14

کدام گوشی‌ها آپدیت آزمایشی کالر او اس ۱۴ را دریافت می‌کنند؟

در زیر فهرست گوشی‌هایی را مشاهده می‌کنید که اولین نسخه آزمایشی رابط کاربری ColorOS 14‌ اوپو را دریافت خواهند کرد.

نوامبر ۲۰۲۳
اوپو Reno 10 Pro 5Gاوپو Find X3 Pro 5G
اوپو Reno 10 5Gاوپو Reno 8 5G
اوپو Reno 8T 5Gاوپو Reno 8
اوپو Reno 8 Tاوپو Reno 7
اوپو F23 5Gاوپو F21s Pro 5G
اوپو F21 Proاوپو A98 5G
اوپو A78 5Gاوپو A77s
اکتبر ۲۰۲۳
اوپو Find X5 Proاوپو Find X5
اوپو Reno 10 Pro+ 5Gاوپو Reno 8 Pro 5G
اوپو A77
دسامبر ۲۰۲۳
اوپو K10 5Gاوپو A77 5G
ژانویه ۲۰۲۴
اوپو A78اوپو A58
آوریل ۲۰۲۴
اوپو Reno 8 Z 5Gاوپو F21s Pro 5G
اوپو A96 5G

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*