کی ام سی ایگل کرمان موتور

کی ام سی ایگل، فیس لیفت بومی جک J4 در نمایشگاه تحول صنعت خودرو حضور پیدا کرد + ویدیو

کرمان موتور سدان کی ام سی ایگل را در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش گذاشت؛ فیس لیفت بومی جک J4 که با قیمت رقابتی روانه بازار خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو داخل کشور حاکی از این هستند که کرمان موتور در جریان دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو علاوه بر محصولاتی مثل کی ام سی J7 برقی، کی ام سی ایگل را به نمایش گذاشت. ایگل (Eagle) بر اساس پلتفرم جک J4 توسعه پیدا کرده و نسخه بومی‌سازی شده این خودرو چینی است که کرمان موتور تا انتهای سال جاری به‌صورت کامل معرفی می‌کند و تولید آن را در سال آینده کلید می‌زند. البته نسخه‌ای از این سدان که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو حضور پیدا کرده، هنوز نهایی نیست و به همین دلیل کابین آن کاملاً پوشانده شده است.

حضور کی ام سی ایگل در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

طراحی نمای بیرونی KMC Eagle

نمای جلو کی ام سی ایگل کرمان موتور

فرم چراغ‌های جک J4 تقریباً در ایگل دست‌نخورده باقی مانده، ولی دو نوار کرومی و مشکی‌رنگ در فاصله بین چراغ‌ها به کار رفته است تا شکلی به هم پیوسته یا سرتاسری بگیرند. در قسمت ورودی هم تریم کرومی به کار رفته و مجموعاً این المان‌های جدید که به نمای جلو اضافه شده‌اند آن را از حالت کسل‌کننده محصولات شهری قدیمی‌تر چینی در می‌آورد.

در نمای کناری به‌جز ستون‌های مشکی، تریم کرومی زیر شیشه‌ها و خطی برجسته که تا چراغ‌های عقب امتداد پیدا کرده، نکته دیگری به چشم نمی‌خورد. در نمای عقب این خودرو هم در تلاش برای اسپرت یا هیجان‌انگیزتر کردن طراحی این سدان، تغییراتی جزئی در چراغ‌ها و سپر صورت گرفته و اسپویلری باریک به رنگ مشکی روی صندوق عقب قرار گرفته است.

نمای جلو کی ام سی ایگل کرمان موتور

ایگل 4435 میلی‌متر طول، 1725 میلی‌متر عرض، 1505 میلی‌متر ارتفاع و 2560 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد و فاصله کف بدنه آن نسبت به سطح زمین به 135 میلی‌متر می‌رسد.

مشخصات فنی کی ام سی ایگل کرمان خودرو

در گذشته ذکر شده بود که ایگل در نسخه‌های بنزین‌سوز دنده دستی، بنزین‌سوز دنده اتوماتیک و همچنین تمام برقی روانه بازار خواهد شد. نسخه بنزین‌سوز این سدان از نظر مشخصات فنی تفاوتی با جک J4 ندارد و در نتیجه، برای تامین قوای محرکه خود از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با سیستم پاشش چندنقطه‌ای سوخت (MPI) بهره می‌گیرد. این موتور که می‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند، نیرو محرکه را به‌واسطه یک گیربکس متغیر پیوسته یا سی‌وی‌تی به محور جلو می‌فرستد.

این موتور حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعتی دارد و برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت نیازمند 11 ثانیه زمان است. همچنین بنا به تخمین‌های صورت گرفته، باید بتواند در یک سیکل ترکیبی 6.2 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر مصرف کند. همه این‌ها نشان از این دارند که ایگل همان جک 4 با توان حداقلی برای رفت و آمدهای روزانه است.

در ناحیه جلو نسخه بومی جک J4 سیستم تعلیق مک فرسون و در ناحیه عقب آن سیستم تعلیق محور پیچشی یا توییست/تورشون بیم پیاده‌سازی شده. ضمن اینکه در جلو و عقب این سدان به‌ترتیب ترمزهای دیسکی خنک‌شونده و ترمزهای کاسه‌ای به کار گرفته شده است.

بر اساس کاتالوگ منتشر شده از جک J4 EV یا همان ایگل برقی، این نسخه با اتکا به یک موتور برقی سنکرون مغناطیس دائم توانایی تولید قدرت 120 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر را دارد و امکان طی کردن مسافت 300 کیلومتر را با یک بار شارژ فراهم می‌کند. شارژ باتری 41 کیلووات ساعتی آن از 10 تا 80 درصد با استفاده از فناوری فست شارژ به 45 دقیقه زمان نیاز دارد، در حالی که شارژ معمولی آن به‌صورت کامل 5.5 ساعت زمان می‌برد. اگرچه سیستم تعلیق در نسخه تمام برقی ایگل تغییری پیدا نکرده، در 4 چرخ آن ترمز دیسکی خنک‌شونده به کار رفته است.

امکانات رفاهی و ایمنی نسخه بومی سازی شده جک J4 

نمای جلو کی ام سی ایگل کرمان موتور

در ادامه لیست امکاناتی را مشاهده می‌کنید که در کاتالوگ J4 EV ذکر شده‌اند. همان‌طور که پیش‌تر شنیده‌ایم، این سدان قرار است به‌عنوان خودرویی اقتصادی با قیمت رقابتی روانه بازار شود و از این رو، لیست بلند و بالایی از امکانات رفاهی و ایمنی ندارد.

  • ترمز ضد قفل (ABS)
  • کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
  • کنترل کشش (TCS)
  • کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)
  • کنترل خودرو در سرپایینی (HDC)
  • سیستم رصد باد تایرها (TPMS)
  • ترمز پارک برقی
  • 2 ایربگ (راننده و صندلی شاگرد)
  • ایموبیلایزر
  • نمایشگر اطلاعات خودرو و وضعیت باتری
  • کروز کنترل
  • پدال هوشمند
  • تنظیم 2 جهته ارتفاع فرمان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*