آیپد جدید با یک فناوری عالی

سال آینده آیپد جدید اپل با یک قابلیت جذاب عرضه می‌کند

اپل امسال تبلت‌هایش را ارتقا نداد، اما سال ۲۰۲۴ قرار است چند مدل آیپد جدید رونمایی شود که به یک قابلیت جذاب و مدرن مجهز خواهند بود.

اپل امسال هیچ آیپد جدیدی را رونمایی نکرد. در واقع امسال تمرکز اصلی غول آمریکایی روی توسعه نسل جدید تراشه‌های اپل سیلیکون و معرفی کامپیوترهای جدید مک بود. همراه آن‌ها گوشی‌های جذاب سری آیفون ۱۵ هم معرفی شدند. اما ظاهرا سال آینده آن‌ها می‌خواهند طرفداران تبلت‌های آیپد را با معرفی یک محصول متفاوت و جذاب سورپرایز کنند.

نمایشگر OLED، برگ برنده آیپد جدید اپل

به‌گزارش ET News، اپل می‌خواهد سال آینده میلادی نخستین مدل‌های آیپد پرو را با نمایشگرهای OLED راهی بازار کند. اما علاوه بر ارتقا فناوری نمایشگر مدل‌های پرو، ابعاد نمایشگر دیگر مدل‌ها نیز بزرگ‌تر خواهد شد. به‌طور مثال نمایشگر آیپد مینی از ۸.۳ اینچ به ۸.۷ اینچ افزایش پیدا می‌کند.

گزارش جدیدی که منتشر شده نشان می‌دهد اپل به‌دنبال عرضه یک آیپد مینی ۸.۷ اینچی در کنار یک آیپد ایر جدید ۱۰.۹ اینچی است. در عین حال آیپد ایر ۱۲.۹ اینچی را هم با یک نمایشگر OLED عرضه خواهد کرد. در حال حاضر نسل فعلی آیپدهای اپل همگی از نمایشگری با فناوری LCD بهره می‌برند. اولد، یک پنل پیشرفته‌تر با ضخامت و وزن پایین‌تر است که در عین حال می‌تواند نرخ کنتراست نزدیک به بی‌نهایت را ارائه کند و رنگ‌های مشکی واقعی را روی صفحه به‌نمایش بگذارد.

آیپد جدید با یک فناوری عالی

گرچه تمام آیپدهایی که در بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم همگی از پنل‌های OLED استفاده می‌کنند، اما نوع پنل اولد آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. به‌طور مثال سری آیپد پرو از پنل LTPO استفاده می‌کند که به‌لطف فناوری ProMotion می‌تواند نرخ رفرش حداکثری ۱۲۰ هرتزی را فراهم کند. در حالی که دیگر مدل‌ها از پنل LTPS با نرخ رفرش محدود به ۶۰ هرتزی استفاده می‌کنند.

مک بوک‌های اپل هم به نمایشگر OLED‌ مجهز می‌شوند

اما ظاهرا فقط قرار نیست نسل جدید تبلت‌های iPad اپل به نمایشگر اولد مجهز شوند. ظاهرا نخستین مدل‌های مک بوک با نمایشگر اولد نیز در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد. مک بوک پرو ۱۴ اینچی و مک بوک ایر ۱۳/۱۵ اینچی هم یک سال بعد از آن به این پنل مجهز می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*