شبکه اجتماعی ایکس

ایلان ماسک با این حرکت اشتباه، سند مرگ شبکه اجتماعی ایکس را امضا کرد

اظهارات یهودی‌ستیزانه ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس موجب شده تا شرکت‌های بزرگ نظیر اپل، تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کنند.

اقدامات اخیر ایلان ماسک ممکن است ضربه سختی به شهرت شبکه ایکس وارد کند. این میلیاردر پرحاشیه روز چهارشنبه یک پست یهودی‌ستیزانه از کاربری با آی‌دی @breakingbaht را تایید کرده در متن آن نوشته شده:

جوامع یهودی نوعی نفرت دیالکتیکی را علیه سفیدپوستان اعمال می‌کنند و در مقابل از مردم می‌خواهند از استفاده علیه آنها خودداری کنند.

ماسک در پاسخ به این توییت نوشت:

به حقیقت اشاره کردی!

این جواب، با واکنش تند بسیاری از کاربران شبکه ایکس همراه شد. به نظر می‌رسد که پست مذکور با تئوری توطئه «جایگزین بزرگ»، یک سیستم اعتقادی مرتبط با برتری‌طلبان سفیدپوست و افراط‌گرایان راست همخوانی دارد. این واکنش آنقدر سریع بود که به دنبال آن اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید نیز به حرف آمد و ترویج یهودی‌ستیزی و نژادپرستانی را به شدت محکوم کرد.

شبکه اجتماعی ایکس

تبلیغ‌کنندگان بزرگ ایکس از جمله آی‌بی‌ام، دیزنی، لاینزگیت و اتحادیه اروپا در پاسخ به پست ماسک، به سرعت با شبکه اجتماعی ایکس قطع همکاری کردند.. طبق گزارش‌ها، اپل نیز تبلیغات خود در این پلتفرم را متوقف کرده، اگرچه این شرکت به طور رسمی این موضوع را تایید نکرده است.

آنجلو کاروسون، رئیس Media Matters، یک گروه ناظر بر رسانه، اهمیت فاصله گرفتن تبلیغ‌کنندگانی مانند IBM و Apple از X را مهم ارزیابی کرد. کاروسون تاکید کرد که اپل، به‌ویژه به دلیل محافظت از برند خود و سیاست‌های محتوایی سخت‌گیرانه بر تبلیغ‌کنندگان کوچک‌تر نیز نفوذ دارد.

علی‌رغم تاکید قبلی لیندا یاکارینو، مدیر عامل ایکس بر گسترش ابزارهای ایمنی برند، افزایش اخیر محتوای یهودی‌ستیزانه در این پلتفرم نگرانی‌هایی را در میان تبلیغ‌کنندگان ایجاد کرده است. تبلیغ‌کنندگان نگران‌اند که علی‌رغم این ابزارها، امنیت برندشان به دلیل ارتباط با محتوای مخاطره‌آمیز به خطر بیفتد. کاروسون در ادامه تاکید کرد که دخالت مستقیم ماسک در انتشار چنین محتوایی بیشتر از هر زمان دیگری به ما ثابت می‌کند که شبکه اجتماعی ایکس، یک پلتفرم تبلیغاتی پرخطر است.

جاسمین انبرگ، تحلیلگر اصلی رسانه‌های اجتماعی در Insider Intelligence نیز خاطرنشان کرد که مشکل X فراتر از محتوا است. رویکرد رهبری ماسک در برهه‌ای که به‌نظر می‌رسد او پلتفرم را مطابق با اعتقادات خود تغییر شکل می‌دهد، با انتظارات کاربران و تبلیغ‌کنندگان در تضاد است. انبرگ تاکید کرد که نگرانی تبلیغ‌کنندگان فراتر از محتوا است و آنها از رهبری ماسک نیز در هراس هستند.

شبکه اجتماعی ایکس با تصمیمات ماسک در سراشیبی نزول است

شبکه اجتماعی ایکس

پیش‌بینی می‌شود که تحت رهبری ایلان ماسک، ایکس کاهش قابل توجه 54 درصدی را در بخش درآمدزایی تبلیغات تجربه کند که قبلا بیش از 90 درصد از کل درآمد شرکت را تشکیل می‌داد. حتی قبل از اینکه ماسک مالکیت این پلتفرم را در دست بگیرد، نگرانی‌هایی نیز در مورد مطلق‌گرایی آزادی بیان او مطرح شده بود که به طور بالقوه منجر به هجوم ترول‌ها و سخنان نفرت‌انگیز شد. در این بین و با وجود افت ایکس، شایعه‌هایی درباره گوشی ایلان ماسک نیز شنیده می‌شود.

رویکرد ماسک به تعدیل محتوا که با اخراج و نگرش سهل‌انگارانه آغاز شده بود، منجر به افزایش سخنان نفرت‌انگیز در این پلتفرم شده است. حالا تبلیغ‌کنندگان به دلیل محافظت از برند خود در حال ترک این پلتفرم هستند و داده‌های اخیر نشان می‌دهند که بزرگ‌ترین تبلیغ‌کنندگان X تمایل چندانی برای ادامه همکاری با ماسک ندارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*