جاه طلبی جدید عربستان: ساخت بزرگترین، مرتفع‌ترین و سریع‌ترین ترن هوایی جهان + ویدیو

بلندترین، سریع‌‌ترین و بزرگترین ترن هوایی جهان با سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در شهربازی عظیم این کشور به نمایش درخواهد آمد.

عربستان سعودی در حال آماده شدن برای رونمایی از Falcon’s Flight، چشم‌گیرترین و بزرگترین ترن هوایی جهان است که در شهربازی Six Flags Qiddiya واقع شده و قرار است در سال 2024 افتتاح شود. شرکت سرمایه گذاری Qiddiya (QIC) با همکاری Intamin Amusement Rides، کار توسعه این پروژه عظیم را انجام داده است. به نقل از مقامات سعودی، هدف از ساخت Falcon’s Flight، بازتعریف تجربیات هیجان‌انگیز است.

این ترن هوایی که طی سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی پارک‌های تفریحی و جاذبه‌ها (IAAPA) در اورلاندو به نمایش گذاشته شد، نوید حداکثر سرعت 156 مایل در ساعت (251 کیلومتر در ساعت) را به علاقه‌مندان می‌دهد. به نقل از پایگاه Intamin، بزرگترین ترن هوایی جهان دارای ویژگی‌های متمایزی است که آن را به بلندترین سازه خودنگهدار جهان تبدیل کرده که دارای سطحی با انحنای صاف است که تجربه جذاب بی وزنی را برای مسافران فراهم می‌کند.

مشخصات بزرگترین ترن هوایی جهان

ترن هوایی Falcon’s Flight که تقریباً 2.6 مایل (4.2 کیلومتر) را در بر می گیرد، با استفاده از شتاب موتور مغناطیسی (فناوری LSM) یک مانور هیجانی در صخره عمودی را در دره ای به عمق 160 متر پیاده‌سازی می‌کند.

بزرگترین ترن هوایی جهان با ارتفاع 195 متری خود به جایگاه ویژه‌ای دست یافته که باعث می‌شود از رکورد دار فعلی که Kingda Ka در نیوجرسی است، پیشی بگیرد. این ترن هم‌چنین عنوان طولانی‌ترین را به خود اختصاص داده است که رکورد آن پیشتر در اختیار ترن Steel Dragon 2000 در ناگاشیما ژاپن بود.

با وجود سرعت‌های بالا و افت و خیز هیجان انگیز، Intamin ایمنی مسافران بدون تجهیزات محافظ تضمین شده است. هر ردیف از این قطار 14 مسافری مجهز به شیشه جلویی برای محافظت از مسافران در برابر عوامل است. اولین ردیف ترن هوایی Falcon’s Flight، به شکلی هنرمندانه طراحی شده که شبیه به سر شاهین است و دو مسافر را در خود جای می دهد. ردیف‌های بعدی نیز هر کدام برای چهار سرنشین پیکربندی شده‌اند که دارای طراحی باز هستند تا سرعت و احساس هیجان‌انگیز پرواز را بیش از پیش القا کنند.

طراحی پیشرفته Falcon’s Flight سه پرتاب LSM جداگانه را در امتداد مسیر گسترده خود برای دستیابی به حداکثر سرعت خود در خود جای داده است. ترن هوایی در پیچ و خم ها مانور می‌دهد و لحظات بی وزنی را قبل از رسیدن به پایه صخره فراهم می‌کند. پرتاب دوم LSM قطار را به سرعت 100 مایل در ساعت (160 کیلومتر در ساعت) می‌رساند و با رسیدن به قله صخره، زمینه را برای فرود شگفت انگیز فراهم می‌کند.

برای مقابله با چالش‌های ناشی از سرعت‌های بالا و دمای بالا در صحرای عربستان سعودی، Falcon’s Flight از چرخ‌های بسیار بزرگ با رینگ‌های طراحی شده ویژه برای خنک‌سازی استفاده می‌کند. خودروهای LSM دارای شاسی کاملاً ماشینکاری شده بدون جوش هستند و مجهز به چراغ‌های سواری قابل برنامه ریزی با 35 ماژول نور قابل کنترل جداگانه هستند.

به عنوان بخشی از پروژه Six Flags Qiddiya، پرواز فالکون یکی از 28 جاذبه در پارک تفریحی 32 هکتاری (79 هکتاری) است که با تنوع بخشیدن به اقتصاد و ترویج گردشگری، به برنامه چشم انداز 2030 عربستان سعودی کمک می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*