لپ‌تاپ‌های مک بوک اپل سیم کارت خور می‌شوند

اپل با تولید یک مودم درون SoC، می‌خواهد تا چند سال دیگر مک بوک های سیم کارت خور را به بازار عرضه کند. این قابلیت جذابی برای افراد همیشه در سفر است.

اپل قصد دارد پس از ساخت مودم سفارشی خودش، آن را در لپ تاپ‌های مک بوک نیز به‌کار ببرد. منبع این خبر جدید، مارک گورمان خبرنگار بلومبرگ است. اما این شایعه از کجا نشأت می‌گیرد؟

اپل از سال ۲۰۱۸ در حال کار روی توسعه مودم تولید خودش است تا آن را جایگزین مودم‌های برند کوالکام زیر قاب آیفون‌هایش کند. بارها و بارها تاریخ رونمایی از این مودم به‌خاطر مشکلاتی که سر راه تولیدش قرار داشت به تأخیر افتاد و حالا انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ آماده ارائه شود. در این بین مارک گورمان شنیده است که اپل می‌خواهد از این چیپ علاوه بر گوشی‌های آیفون، در دیگر محصولاتش هم استفاده کند.

به‌جز مک بوک، تمام دستگاه‌های اپل می‌تواند سیم کارت خور شود

گورمان در آخرین نسخه مجله Power On می‌گوید که یکی از آرزوهای اپل، یک مودم داخلی روی SoC است که در نهایت منجر به عرضه مک بوک های سیم کارت خور می‌شود. این خبرنگار حوزه تکنولوژی می‌گوید که اپل احتمالا برای قرادادن این چیپ داخل محصولاتی مثل مک، اپل واچ و آیپد نیازمند دو تا سه سال زمان بیشتری در مقایسه با آیفون‌ها است.

مک بوک های سیم کارت خور در راه‌اند

البته غول آمریکایی در گذشته هم تا یک قدمی عرضه مک بوک‌هایی با اتصال سیم کارتی پیش رفت. آن‌ها می‌خواستند در سال ۲۰۰۸ یک مدل مک بوک ایر با اینترنت 3G را عرضه کنند، اما استیو جابز مدیرعامل آن زمان اپل با این طرح مخالفت کرد، زیرا فضای زیادی را در زیر قاب لپ تاپ اشغال می‌کرد. اما حضور یک مودم درون یک چیپ SoC می‌تواند این مشکل را حل کند.

گورمان می‌گوید که اپل به‌دنبال توسعه تراشه‌های دیگری هم در کارخانجات خودش هست که آن را از وابستگی به دیگر شرکت‌ها بی‌نیاز کند. این شامل سنسورهای دوربین، باتری، چیپ وای فای و بلوتوث، نمایشگر و غیره می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*