محافظت از گوشی های سامسونگ در برابر سرقت

گوشی های سامسونگ با انجام این کار در برابر سرقت بیمه می‌شوند

گوشی های سامسونگ دارای قابلیت‌هایی هستند که سرقت گوشی شما برای سارقان را بی‌ارزش می‌کند. با توجه به گران شدن موبایل‌های گلکسی، استفاده از این امکانات ضروری است.

گوشی‌های هوشمند هر ساله گران‌تر از سال قبل می‌شوند. این یعنی بیشتر در معرض سرقت قرار می‌گیرند و دزدها نیز نسبت به قاپیدن آن‌ها حریص‌تر می‌شوند. اما خوشبختانه شرکت‌های سازنده قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران می‌گذارند که می‌تواند حداقل نگرانی بابت دزدیده شدن اطلاعات داخل گوشی را پس از سرقت خود دستگاه، کمتر کند. در حالی که قابلیت “Find My” گوشی‌های اپل شهرت زیادی پیدا کرده، گوشی‌های اندرویدی هم قابلیت مشابهی را به‌نام “Find My Device” دارند که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

این قابلیت‌ها وظیفه یکسانی دارند. به شما اجازه می‌دهند با استفاده از GPS داخل گوشی بتوانید موقعیت مکانی آن‌ها را پیدا کنید، از راه دور صدایی روی گوشی تان پخش کنید، گوشی را قفل کنید و یا در بدترین حالت تمام اطلاعات روی گوشی‌تان را از راه دور پاک کنید. همه این‌ها خوب است، اما آیا راهکار بهتری هم برای جلوگیری از سرقت دستگاه هست؟

محافظت از گوشی های سامسونگ در برابر سرقت

سامسونگ قابلیت‌هایی را در پوسته سفارشی اندرویدی One UI روی گوشی‌هایش اضافه کرده که به شما کمک می‌کند خیلی آسان‌تر گوشی‌تان را پیدا کنید. این ویژگی‌ها کاری می‌کنند که وقتی دزدی متوجه شود گوشی شما مدلی با برند سامسونگ است، کمتر ریسک دزدیدن آن را به‌جان بخرد.

ما در ادامه بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توانید با استفاده از این قابلیت‌های منحصر به‌فرد، احتمال سرقت گوشی های سامسونگ را کاهش دهید.

قابلیت Secure Lock سرقت گوشی شما را سخت‌تر می‌کند

اگر از قابلیت Find My Mobile روی گوشی سامسونگ خود استفاده می‌کنید (که به‌صورت پیش‌فرض هم فعال است)، می‌توانید از قابلیتی به‌نام Secure Lock استفاده کنید. وقتی گوشی‌تان دزدیده شود، این قابلیت دو فایده بزرگ دارد. اول اینکه دستگاه شما وقتی قفل باشد نمی‌تواند خاموش شود. فقط باید با یکی از روش‌ها مثل اسکن اثر انگشت یا وارد کردن پین کد، قفل صفحه را باز کنید تا امکان خاموش کردن آن وجود داشته باشد. دوم اینکه به سارق اجازه نمی‌دهد زمانی که صفحه قفل است، به هر نحوی بخواهند به اینترنت متصل شوند.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که این قابلیت روی گوشی شما فعال است، مراحل زیر را دنبال کنید:

محافظت از گوشی های سامسونگ در برابر سرقت با Secure Lock

۱. وارد صفحه تنظیمات (Setting) گوشی خود شوید.

۲. به پایین صفحه آمده و روی گزینه Lock Screen ضربه بزنید تا وارد منوی مربوط به آن شوید.

۳. روی گزینه Secure lock settings ضربه بزنید و پین کد خود را وارد کنید.

۴. مطمئن شوید که گزینه Lock network and security هم فعال است.

کار تمام است؛ اما یک قابلیت دیگر ضد سرقت هم روی گوشی های سامسونگ وجود دارد که هیچ گوشی‌سازی تاکنون از آن استفاده نکرده است.

بدون دسترسی به اینترنت، گوشی‌تان را پیدا کنید

یکی از قابلیت‌های منحصر به‌فردی که فقط روی گوشی‌های هوشمند این غول کره‌ای می‌توانید بیابید، “Offline finding” است. به‌لطف این قابلیت، حتی اگر گوشی گلکسی شما به اینترنت هم متصل نباشد می‌توانید موقعیت مکانی آن را پیدا کنید. این گزینه شاید شارژ باتری و اینترنت دیتا مصرف می‌کند، اما خیلی سودمند است.

برای روشن کردن این قابلیت کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

محافظت از گوشی های سامسونگ در برابر سرقت با Offline Finding

محافظت از گوشی های سامسونگ در برابر سرقت

۱. وارد صفحه تنظیمات گوشی‌تان شوید.

۲. به پایین آمده و روی گزینه Security and privacy ضربه بزنید.

۳. روی گزینه Find My Mobile ضربه بزنید و سپس گزینه‌ای به‌نام Offline Finding را به‌حالت فعال دربیارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*