خرید برلیانس h330

اگر قصد خرید برلیانس h330 را دارید، ابتدا این مقاله را بخوانید

دانستن مزایا و معایب یک خودرو هنگام خرید می‌تواند کمک بزرگی به تصمیم‌گیری کند. اگر قصد خرید برلیانس h330 دارید، این مقاله را از دست ندهید.

خودرو برلیانس h330 جزو آن دسته از محصولات مونتاژی سایپا به‌شمار می‌رود که تولید بسیار زیادی داشته و به‌واسطه‌ی ظاهر جذاب و امکانات خود توانسته رقبای خود را که شامل خودروهای داخلی و چینی می‌شد، کنار زده و فروش خوبی را تجربه کند.

در بازار امروز، برلیانس h330 کارکرده همچنان به‌عنوان خودرویی مناسب برای خرید و اقتصادی مورد توجه است. ممکن است شما نیز به‌دنبال خرید این خودرو باشید. برای این‌که تصمیم‌گیری درستی داشته باشید و بدانید که آیا این خودرو پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود یا خیر، با گجت نیوز همراه باشید. در این مطلب به بررسی نقاط ضعف و قوت و زیر و بم این خودرو می‌پردازیم.

معرفی برلیانس h330

قبل از این‌که به نقاط ضعف و قوت این سدان اقتصادی بپردازیم باید چند خطی به معرفی این خودرو بپردازیم. برلیانس h330 ابتدا در سال 2013 معرفی شد و عرضه‌ی آن در بازار چین تا سال 2016 ادامه داشت. در بازار ایران نیز این خودرو در سال 1394 (2015 میلادی) توسط گروه خودروسازی سایپا و شرکت پارس خودرو مونتاژ و عرضه شد.

در خط مونتاژ پارس خودرو تا سال 1396 موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی روی این خودرو سوار می‌شد. این روال اما از اواسط سال 1397 تغییر کرد و پیشرانه‌ی این خودرو با یک موتور 1.65 لیتری تنفس طبیعی جایگزین شد. گفته می‌شود این تغییر، عملکرد این خودرو را بسیار بهتر کرده است.

برلیانس اچ 330
در بخش گیربکس نیز هر دو نسخه‌ی 1.5 و 1.65 لیتری از دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک استفاده می‌کنند. گیربکس دستی برلیانس h330 از نوع 5 سرعته و گیربکس اتوماتیک آن از نوع 4 دنده می‌باشد. از سایر تفاوت‌ها می‌توان به آپشن‌های مختلف در نسخه‌ی اتوماتیک و دستی اشاره کرد.

دلیل توقف تولید این خودرو نیز از سوی پارس خودرو، اعمال تحریم‌ها بر صنعت خودروسازی بوده؛ به‌طوری‌که از سال 1397 آمار مونتاژ برلیانس h330 به‌شدت کاهش یافت. این مونتاژ محدود تا اوایل سال 1400 ادامه داشت، اما در نهایت دلایلی مانند عدم توانایی در تهیه‌ی قطعات و… موجب توقف کامل تولید این خودرو در ایران شد.

مزایا و دلایل خرید برلیانس h330

حال که تا حدودی با تاریخچه‌ی این خودرو آشنا شده‌ایم بیایید کمی روی آن ریزتر شویم و مزایای آن را بررسی کنیم.

چهره قابل قبول بی ام و چینی!

هرچند که طراحی برلیانس h330 به حدود ده سال قبل برمی‌گردد و شاید کمی امروزی به‌نظر نرسد، اما شاهد ظاهری جذاب هستیم؛ به‌طوری‌که طراحی قسمت جلویی به‌خصوص چراغ‌ها و جلوپنجره تا حدودی ما را به یاد خودروهای BMW می‌اندازد. اما به‌جز این‌ها، به‌صورت کلی در برلیانس h330 شاهد طراحی هماهنگ در بخش‌های مختلف هستیم که در میان هم‌رده‌های خودش قابل قبول و جوان‌پسندتر است.

برلیانس اچ 330

سواری نرم

در این رده‌ی قیمتی اکثر خودروها از سیستم تعلیق مک فرسون برای محور جلو و سیستم تعلیق محور پیچشی (Torsion Beam) برای محور عقب استفاده می‌کنند و برلیانس h330 نیز از این قضیه مستثنا نیست. استفاده از سیستم محور پیچشی برای محور عقب موجب اشغال فضای کمتری از عرض خودرو می‌شود و به همین علت فضای بیشتری برای سرنشینان عقب مهیا می‌شود.

با وجود همه‌ی این‌ها، سیستم تعلیق برلیانس h330 عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد و با جذب ضربات وارد شده می‌تواند سواری نرمی را به سرنشینان ارائه کند.

سیستم تعلیق

عملکرد مورد توجه گیربکس اتوماتیک

نسخه‌ی دنده اتوماتیک برلیانس به یک گیربکس کره‌ای 4 سرعته ساخت شرکت هیوندای پاورتک مجهز شده است. این گیربکس توانسته با نداشتن تقه و معکوس کشیدن‌های به‌موقع، رضایت خریداران را جلب کند.

تعدد آپشن در نسخه اتوماتیک

اگر به‌دنبال آپشن و امکانات هستید بهتر است به سراغ خرید برلیانس h330 دنده دستی نروید؛ اما در نسخه‌ی اتوماتیک شاهد آپشن‌های مختلفی از جمله استارت بدون کلید (keyless start)، سیستم مالتی‌مدیا مجهز به امکان مسیریابی، سانروف چند حالته، فرمان برقی، تهویه دیجیتال و پاور ویندوز هستیم. متاسفانه تنظیم صندلی‌ها در این خودرو به‌صورت برقی انجام نمی‌شود، اما می‌توان آنها را در 8 جهت به‌صورت دستی تنظیم کرد. این امکانات برای خودرویی در این رده‌ی قیمتی امکانات مناسبی به‌شمار می‌رود و می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای خرید باشد.

آپشن های BRILLIANCE H330

استفاده از زنجیر تایم به‌جای تسمه!

در هر دو موتور 1.5 لیتری و 1.65 لیتری برلیانس h330 شاهد استفاده از زنجیر تایم هستیم. این مورد هرچند صدای بیشتری نسبت به تسمه تایم تولید می‌کند، اما طول عمر بالاتری دارد و به‌صورت کلی می‌توانیم این مورد را یک مزیت بدانیم.

معایب و دلایل عدم خرید برلیانس h330

حالا که با نکات مثبت این خودرو آشنا شده ایم بهتر است از نکات منفی این خودرو نیز چند مورد را بازگو کنیم.

بی کیفیت بودن متریال کابین

از اصلی‌ترین عیب‌های برلیانس h330 می‌توان به بی‌کیفیت بودن متریال استفاده شده در کابین آن اشاره کرد؛ به‌طوری‌که با همان نگاه اولیه می‌توانید متوجه این موضوع بشوید. جنس داشبورد و سایر قسمت‌های کابین این خودرو تماما از پلاستیک خشک بوده و این خشکی به‌حدی است که به‌راحتی مستعد خش‌پذیری روی خود خواهد بود.

پس اگر متریال مورد استفاده در کابین خودرو برایتان اهمیت دارد باید کمی در مورد خرید برلیانس h330 فکر کنید!

برلیانس اچ 330

کابین برلیانس H330

بحران کمبود آپشن در نسخه‌ی دنده دستی

در قسمت قبلی مطلب گفتیم که نسخه‌ی اتوماتیک با ارائه‌ی آپشن‌های متنوع گزینه‌ی بسیار مناسبی برای افرادی است که به‌دنبال امکانات زیاد در خودرو هستند؛ اما متاسفانه این موضوع برای نسخه‌ی دنده دستی صدق نمی‌کند و عملا در این خودرو با بحران کمبود آپشن مواجه هستیم.

امکاناتی مانند سانروف، تهویه مطبوع دیجیتال، پاور ویندوز، استارت بدون کلید و… در این نسخه وجود ندارد و حتی در مدل‌های قبل از سال 1396 ساده‌ترین امکانات مانند چراغ‌های مه‌شکن جلو و تنظیم برقی آینه‌ها وجود ندارد.

قیمت بالای لوازم یدکی

نکته منفی دیگر در مورد نسخه‌های مختلف برلیانس h330 گران‌تر بودن لوازم و قطعات یدکی آنها است؛ به‌طوری‌که شما باید هزینه‌ی بالاتری نسبت به سایر خودروهای هم‌رده‌ی آن پرداخت کنید.

البته لازم به ذکر است که گرانی قطعات اکثرا مربوط به قطعات بدنه و قطعات ظاهری این خودرو می‌باشد و در قسمت لوازم فنی تفاوت چندانی را با سایر خودروهای این رنج قیمتی شاهد نیستیم.

سایر دلایل برای عدم خرید برلیانس h330

بازار خرید و فروش این خودرو در ایران چندان پر رونق نیست که این موضوع نیز به چینی بودن و توقف تولید آن بازمی‌گردد. هرچند که برلیانس h330 هنگامی که هنوز توسط پارس خودرو تولید می‌شد جزو پرفروش‌های آن زمان به‌شمار می‌رفت، اما گذشت زمان شرایط متفاوتی را ایجاد کرده است. به‌طوری‌که اگر در حال حاضر اقدام به فروش برلیانس h330 خود بکنید زمانی طولانی را باید صبر کنید تا خریدار مورد نظرتان را پیدا کنید.

در انتها باید به شتاب‌گیری کندتر و هزینه‌ی بالای تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودرو اشاره کنیم. به این ترتیب پرونده‌ی معایب این خودرو نیز به پایان می‌رسد.

خرید برلیانس H330

آیا خرید برلیانس h330 کار درستی است؟

در انتهای بررسی این خودرو باید تصمیم بگیریم که آیا خرید برلیانس h330 برای شما منطقی خواهد بود یا خیر.
برلیانس h330 با ظاهری جذاب، سواری نرم و دردسر کم می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای خریدارانی باشد که استفاده‌ی روزمره از خودرو دارند و به‌دنبال فروش سریع آن نیستند. اما چنانچه به‌دنبال خودرویی با شتاب بالا و با کیفیت بالاتر متریال داخلی هستید بهتر است نگاهی به سایر خودروهای این رده بيندازيد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*