عجیب ترین وسایل نقلیه

عجیب ترین وسایل نقلیه جهان به روایت تصویر

با عجیب ترین وسایل نقلیه جهان آشنا شوید. در ادامه 10 وسیله نقلیه عجیب از سورتمه حصیری تا هواپیمای بوته‌زار که به نماد ملی کشورشان تبدیل شدند، آشنا خواهیم شد.

وسایل نقلیه در سراسر جهان اعم از خودرو و هواپیما وظیفه حمل و نقل مسافر و کالاهای مختلف را بر عهده دارند، اما در برخی از کشورها وسایل نقلیه دارای طراحی و کارایی متفاوتی هستند. در همین راستا قصد داریم شما را با عجیب ترین وسایل نقلیه در جهان آشنا کنیم که به یک نماد ملی برای کشورشان تبدیل شدند و توانستند نگاه گردشگران زیادی را به خود جلب کنند.

آشنایی با عجیب ترین وسایل نقلیه جهان

در ادامه با عجیب ترین وسایل نقلیه جهان شامل اتوبوس‌های جیپنی در فیلیپین، تریشا‌های پدال‌دار در مالاکا مالزی، مونوریل وارونه در ووهان چین، سورتمه‌های برقی در لاپلند فنلاند، ریکشا‌های دستی در کلکته هند، سورتمه حصیری در مادیرای اسپانیا، اتوبوس‌های کار راپید در داکار سنگال، هواپیما‌ بوته زار در آلاسکا، اتوبوس آبی خاکی در هلند و اتوبوس‌های مرغی در گواتمالا آشنا خواهیم شد.

اتوبوس‌های جیپنی در فیلیپین

عجیب ترین وسایل نقلیه

اتوبوس‌های رنگارنگ که با نام جیپنی در فیلیپین تردد می‌کنند یکی از عجیب ترین وسایل نقلیه در جهان محسوب می‌شوند. این اتوبوس‌ها که بر پایه جیپ‌های نظامی قدیمی آمریکایی توسعه پیدا کردند، از دهه 1950 تاکنون برای چندین دهه در سیستم حمل و نقل عمومی کشور فیلیپین نقش مهمی را ایفا می‌کردند. این خودروها که باقی‌مانده از ناوگان ارتش آمریکا در جنگ جهانی دوم محسوب می‌شوند، بعد از جنگ با رنگ‌آمیزی به‌عنوان وسیله نقلیه عمومی به کار گرفته شدند.

اتوبوس‌های جیپنی در کشور فیلیپین همانند تاکسی‌های تاک تاک در تایلند به یک تجربه جالب گردشگری تبدیل شدند. البته مقامات کشور فیلیپین قصد دارند این اتوبوس‌های قدیمی را که تعداد آنها به 15 هزار دستگاه می‌رسد را با اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید که کارایی بیشتری دارند و با محیط زیست سازگار هستند، جایگزین کنند.

تریشا‌های پدال‌دار در مالاکا مالزی

عجیب ترین وسایل نقلیه

هرچند تریشا‌های پدال‌دار در مالاکا مالزی کوچک به‌نظر می‌رسند، اما با صدای بلند خود از هر نقطه‌ای قابل شناسایی هستند. طی دهه‌های اخیر بسیاری از کشورها تریشاهای پدال‌دار را از کنار گذاشتند، اما شهر مالاکا در مالزی به‌لطف شبکه‌های اجتماعی توانسته مدل‌های تزئین شده آن را به یکی از محبوب‌ترین موضوعات اینستاگرامی تبدیل کند.

تریشاهای پدال‌دار در مالاکا که با طرح‌های انیمیشنی و چراغ‌ها تزئین شدند، دارای موسیقی استریو بوده و خیلی‌ها آنها را به‌عنوان باشگاه‌های شبانه سیار می‌شناسند. به همین دلیل این وسیله نقلیه در لیست عجیب ترین وسایل نقلیه در جهان قرار گرفته است.

مونوریل وارونه در ووهان چین

عجیب ترین وسایل نقلیه

شهر ووهان چین از مونوریل معلق بهره می برد که در مدت کوتاهی به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. این وسیله نقلیه که به‌شکل وارونه آویزان شده، اخیرا مراحل آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و به‌زودی به‌شکل کامل راه‌اندازی خواهد شد.

این قطار معلق از دو واگن با ظرفیت 200 نفر بهره می‌برد و می‌تواند نمای 270 درجه‌ای را برای مسافران خود فراهم سازد. فاز نخست این وسیله نقلیه دارای یک خط 10.5 کیلومتری بوده و در 6 ایستگاه قابل دسترسی است. همچنین سرعت آن نیز 70 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

سورتمه‌های برقی در لاپلند فنلاند

عجیب ترین وسایل نقلیه

کشور فنلاند یکی از شمالی‌ترین مناطق اروپا محسوب می‌شود و ساکنان منطقه یخی لاپلند آن با یکی از عجیب ترین وسایل نقلیه در جهان تردد می‌کنند. از آنجایی که نمی‌توان با خودروها به بسیاری از مکان‌ها دسترسی پیدا کرد، خودروهای برقی بسیار کارآمد خواهند بود. مدتی قبل ساکنان این منطقه از وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست به نام e-sleds استفاده می‌کنند و با آن می‌توانند خود را به نقاط ویژه ماهی‌گیری یخی، دریاچه‌های یخ‌زده و جنگل‌ها برسانند.

ریکشا‌های دستی در کلکته هند

عجیب ترین وسایل نقلیه

ریکشاهای دستی در بسیار از کشورها کارایی خود را از دست دادند، اما در کلکته هند همچنان به‌عنوان یک وسیله نقلیه عمومی محبوب مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهاجران چینی در دهه 1800 میلادی از این گاری‌های دو چرخ در شمال شرقی هند استفاده کردند و تا به امروز این وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ریکشاها توسط افرادی به‌نام ریکشاوالا کشیده می‌شوند و افراد را از بین ترافیک شلوغ شهر کلکته به مقصد می‌رسانند.

سورتمه حصیری در مادیرای اسپانیا

عجیب ترین وسایل نقلیه

در اواسط دهه 1800 به‌مدت چندین دهه، مردم از توبوگان به‌عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی در مادیرای پرتغال استفاده می‌کردند. توبوگان که یکی از عجیب ترین وسایل نقلیه در جهان شناخته می‌شود دارای یک صندلی حصیری بوده و مسافر با نشستن روی آن از روی تپه‌ها به پایین سر می‌خورد.

البته دو فرد کنار این سورتمه‌ها حرکت می‌کنند تا افراد، یک سواری امن را روی این وسیله نقلیه تجربه کند. این وسیله نقلیه در خیابان‌های دامنه تپه شهر فونشال به‌کار گرفته می‌شود و یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر مادیرای پرتغال است.

اتوبوس‌های کار راپید در داکار سنگال 

هواپیما‌های بوته زار در آلاسکا

کار راپید در دهه 1970 در فرانسه تولید و پس از آن به آفریقا ارسال شد و توانست به محبوبیت چشمگیری دست پیدا کنند. این خودروها در سنگال با نام کار راپید به معنای خودرو پرسرعت شناخته می‌شود، اما در حقیقت سرعت چندان زیادی ندارند. این اتوبوس‌ها با سرعت بسیار پایین در خیابان‌ها تردد می‌کنند و همانند جیپنی کشور فیلیپین رنگارنگ بوده و از تزئینات متعددی بهره می‌برند.

هواپیما‌های بوته زار در آلاسکا

هواپیما‌های بوته زار در آلاسکا

ایالت آلاسکا آمریکا بسیار بزرگ بوده و نمی‌توان با خودرو یا حتی خودرو برفی به بسیاری از مناطق آن دسترسی پیدا کرد. در همین راستا از آنجایی که آسمان آلاسکا بسیار روشن است، هواپیماهای بوته‌زار می‌توانند تردد آسانی داشته باشند. این هواپیماهای کوچک روی باندهای باریک و سخت، به‌آسانی نشست و برخاست می‌کنند و می‌توانند ساکنان یا گردشگران را به‌همراه وسایل آنها به مناطق مختلف برسانند.

اتوبوس‌های آبی خاکی در هلند

اتوبوس‌های مرغی در گواتمالا

اتوبوس‌های آمفیبیوس هلند هم در جاده و هم در رودخانه تردد می‌کنند. این خودروی عجیب بیش از 10 سال به ساکنان شهرهای هلند روی جاده و آب خدمت‌رسانی می‌کند. سرعت این خودرو روی جاده حدود 100 کیلومتر بر ساعت بوده و روی آب نیز به 6.5 گره می‌رسد.

اتوبوس‌های مرغی در گواتمالا

اتوبوس‌های مرغی در گواتمالا

ساکنان گواتمالا توانستند اتوبوس‌های قدیمی مدارس آمریکا را به یکی از عجیب ترین وسایل نقلیه در جهان تبدیل کنند. از آنجایی که اکثر مسافران این اتوبوس‌ها به‌همراه مرغ‌هایشان از این اتوبوس برای حمل و نقل استفاده می‌کردند، این وسیله نقلیه به اتوبوس مرغی معروف شده است. این خودروها چندین دهه است که وظیفه حمل و نقل مسافران در جاده‌های نه‌چندان هموار گواتمالا را بر عهده داردند و به‌عنوان یکی از تجربه‌های گردشگی این کشور محسوب می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*