طراحی جدید بال هواپیماهای ایرباس

طراحی جدید بال هواپیماهای ایرباس، پرواز را متحول می‌کند

طراحی جدید بال هواپیماهای ایرباس می‌تواند باعث تحول پروازها شود. اما مگر این بال‌های جدید چگونه هستند که انتظار چنین تغییراتی را داریم؟

ایرباس در حال آزمایش نوع جدیدی از یک بال است و امید دارد که بتواند با این طراحی جدید تحول بزرگی را در پرواز هواپیماها به‌وجود بیاورد. برای نخستین بار این بال جدید ششم نوامبر و در فرودگاه تولوز-بلاناک فرانسه به‌نمایش گذاشته شد. در حالی ایرباس از طراحی جدید بال خود روی هواپیمای سسنا سایتیشن VII آزمایش انجام می‌دهد که توسعه آن از سال ۲۰۲۱ آغاز شده است.

طراحی بال جدید هواپیماهای ایرباس، مصرف سوخت را شدیدا می‌کاهد

اگر این آزمایش‌ها با موفقیت همراه شوند، ایرباس می‌تواند راهی انقلابی را برای نحوه استفاده هواپیما از بال‌های خود به‌وجود آورد که به آن اجازه می‌دهد مصرف سوخت را کاهش دهد. ایرباس می‌گوید که این پروژه روی شتاب‌گیری و تأیید فناوری‌هایی متمرکز است که آیرودینامیک بال و عملکرد آن را برای تمام هواپیماها در آینده بهبود می‌بخشد و بهینه می‌کند.

بال جدید ایرباس روی هواپیمای سسنا سایتیشن VII

آزمایش بال جدید ایرباس روی هواپیمای سسنا سایتیشن VII

ایرباس هواپیمای Citation VII را به این بال جدید مجهز کرده و می‌گوید که با راه‌کارها و پیکربندی‌های جدید موتور، می‌تواند به کاهش انتشار گاز CO2 نیز کمک کند. سوزاندن سوخت‌های فسیلی مثل بنزین همچنان به پیش‌برد تغییرات اقلیمی کمک می‌کند. حالا ایرباس یکی از بزرگ‌ترین و مؤثرترین شرکت‌هایی در جهان است که تلاش می‌کند تا حد ممکن تولید این گازها را در آسمان کم کند.

این کمپانی جزئیات فنی از بال جدید هواپیماهایش را ارائه نکرده است و یا نگفته که این طراحی جدید چقدر در کاهش کربن توسط این کمپانی مؤثر بوده است. اما این فقط یکی از چندین پروژه متعددی است که ایرباس روی آن‌ها کار می‌کند تا انتشار گازهای گلخانه‌ای در هواپیماها را کاهش دهد و به کاهش مصرف سوخت در آن‌ها کمک کند.

همین که می‌بینیم یک شرکت هواپیماسازی به‌دنبال راه‌کارهایی برای کاهش آلودگی هوا در حین پرواز است، همین مایه آرامش است. امیدواریم که این شرکت در آزمایش‌های اخیر خودش موفق باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*