خواب دیدن گربه ها

نتایج جالب تحقیقات دانشمندان درباره خواب دیدن گربه ها

بعضی از دانشمندان و دامپزشکان جواب‌های جالبی درباره خواب دیدن گربه ها منتشر کرده‌اند. آیا حیوانات نیز مانند انسان‌ها رویا می‌بینند؟

اگر شما گربه دارید یا به حیوانات خانگی علاقه دارید و خوابیدن آنها را دیده‌اید حتما برایتان سوال پیش آمده که گربه‌ها خواب می‌بینند یا نه. مدتی قبل یک‌سری از محققان و دامپزشکان متخصص درباره این‌که حیوانات خواب می‌بینند تحقیقاتی انجام دادند. آنها به جواب‌های جالبی رسیده‌اند؛ مثل این‌که موش‌ها خواب بازسازی خاطراتشان را می‌بینند یا فنچ‌ها خواب تمرین آوازهایشان را می‌بینند.

چندی پیش ویدئویی در رسانه‌ها پخش شد که اختاپوسی به اسم هایدی، زمانی که خواب بود تغییر رنگ می‌داد. این ویدئو نشانگر این بود که خواب کار‌های روزانه‌اش را می‌بیند. حیوانات و حتی حشرات زیادی نیز در این پژوهش تحت نظر بودند، ولی در بین همه این‌ها نتایج گربه‌ها بسیار جالب‌تر بود. محققان و دانشمندان زیادی درباره این‌که گربه‌ها خواب می‌بینند صحبت کرده‌اند. می‌خواهیم در ادامه بیشتر و مفصل‌تر در این‌باره صحبت کنیم. برای جزئیات بیشتر همراه گجت نیوز باشید.

خواب دیدن گربه ها واقعیت دارد

خواب دیدن گربه ها

گربه‌ها اولین گونه جانوری بودند که تحقیقات رویشان انجام شد. در حوالی سال 1960 فردی به اسم میشل ژووه درباره خواب دیدن گربه ها تحقیقاتی انجام داد. او تغییراتی در مغز گربه‌ها ایجاد کرد تا فعالیت‌های ذهنی آنها در حین خواب تبدیل به رفتارهای فیزیکی شود. حرکاتی که در حین شکار انجام می‌دهند، مانند پریدن و باز کردن پنجه‌ها نشانگر این بود که گربه‌ها نیز خاطراتشان را بازبینی می‌کنند. قابل ذکر است که این تحقیقات درباره خواب دیدن گربه ها و به‌طور کلی حیوانات تا به امروز هم در جریان هستند.

ما انسان‌ها زمانی که در خواب هستیم با این‌که مغزمان فعالیت شدید دارد، حرکت و فعالیت بدنی چندانی در خواب‌هایمان نداریم. به‌کمک همین امر محققان همان‌طور که بالاتر گفته شد تغییراتی در مغز گربه‌ها اعمال کردند که نتیجه‌ای بسیار جالب داشت. زمانی که گربه‌ها خواب بودند، فعالیت‌های روزانه خود را داشتند. این فعالیت‌ها مثل این بودند که خود را لیس می‌زدند و تمیز می‌کردند یا از دشمن فرضی پنهان می‌شدند. دانشمندان نتیجه جالبی به‌دست آوردند و متوجه شدند که گربه‌ها خواب می‌بینند؛ طوری که انگار در حال تجربه بیداری هستند.

اگر گربه‌ها خواب می‌بینند، رفتارشان چطور است؟

شما هم اگر که از گربه‌ای نگهداری می‌کنید یا خوابیدن گربه‌ها را دیده‌اید، حتما متوجه حرکات پنجه‌ها و دهان آنها شده‌اید و باید بدایند که جای نگرانی وجود ندارد. این حرکات عادی هستند و گربه شما در حال دیدن رویاهایی است که این رویاها حتی می‌تواند درباره بازی کردن با شما هم باشد. اگر دیدید که این حرکات زیادتر و شدیدتر شد به‌آرامی آنها را نوازش کنید تا از خواب عمیق خارج شوند.

ولی این‌که گربه‌ها خواب می‌بینند چه اهمیتی برای ما دارد؟ دانشمندی به‌نام فیلیپ مورین در دانشگاه استنفور گفت سالیان پیش دیگران به من می‌گفتند که ماهی‌ها خواب نمی‌بینند؛ ولی الان باید گفت که این خواب دیدن حتی در حشرات بسیار کوچک هم دیده می‌شود. مورین اظهار کرد اگر رویاها در حیوانات آشکار شود من تعجبی نمی‌کنم و به‌نظرم در آخر، روزی قادر به این هستیم که این رویا دیدن آنها را به‌شکل علمی ثابت کنیم. وی افزود من فکر می‌کنم که ما انسان‌ها تنها جاندارانی نیستیم که می‌توانیم خواب ببینیم.

نظر شما کاربران گجت نیوز در این رابطه چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*