سیتی ایرباس

تاکسی های پرنده سیتی ایرباس به عربستان رسیدند

تاکسی های پرنده سیتی ایرباس و هواپیماهای الکتریکی، عمودپرواز و مبتنی بر سوخت پایدار به عربستان سعودی رسیدند و در ناوگان حمل و نقل هوایی این کشور به کار گرفته می‌شوند.

اکنون به زمانی که هواپیماهای برقی، تاکسی های هوایی و هواپیماهای معمولی با استفاده از سوخت پایدار به یک امر عادی تبدیل می‌شوند، نزدیک‌تر شده‌ایم. در چند سال گذشته بسیاری از شرکت‌های هوانوردی مفاهیم نوآورانه eVTOL یا هواپیماهای الکتریکی عمودپرواز را ارائه کرده‌اند و از سوی دیگر، قدم‌های مهمی در جهت استفاده در مقیاس بزرگ از سوخت‌های پایدار یا SAF برداشته شده است. این دو تحول، در شرف تغییر شکل حمل و نقل هوایی هستند و کشور عربستان سعودی نیز اکنون در حال آماده شدن برای این تغییر است.

سیتی ایرباس

شرکت هلیکوپتر THC تنها اپراتور هلیکوپتری است که برای پروازهای تجاری در عربستان سعودی مجوز دارد و اولین مورد از این نوع بود که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی PIF آن را تاسیس کرد. این شرکت اخیرا 20 فروند H145 پنج پره و شش فروند ACH160 را به ناوگان هلیکوپترهای H125 خود اضافه کرده است، اما آماده است حتی فراتر از این‌ها پیش برود.

از طریق توافقی که اخیرا حاصل شد، ایرباس و THC پایه و اساس تلاش‌های آتی کربن‌زدایی و استفاده از سوخت پایدار را در مورد عملیات‌های هلیکوپتری ایجاد کرده‌اند. این توافق شامل دو جهت اصلی می‌شود؛ یکی از آنها استفاده از سوخت پایدار برای هلیکوپترهای ایرباس که توسط THC اداره می‌شود و مورد دیگر بخشی از یک طرح بزرگتر برای توسعه اکوسیستم حمل و نقل هوایی شهری در عربستان سعودی از طریق معرفی و عرضه هواپیمای عمود پرواز یا eVTOL است.

هر دو طرف برای اجرای ایمن و کارآمد این دو پروژه با مقامات نظارتی هوانوردی محلی همکاری خواهند کرد و هدف استفاده از هلیکوپترهای نیرو گرفته از سوخت پایدار و عمودپروازها برای بسیاری از عملیات‌ها، از هوانوردی تجاری و اکوتوریسم گرفته تا خدمات اضطراری خواهد بود.

آشنایی با سیتی ایرباس

بعد از چندین سال تحقیق و توسعه، ایرباس نمونه اولیه هواپیمای عمودپرواز خود را در سپتامبر 2021 معرفی کرد. کانپست مولتی کوپتر چهار صندلی که سیتی ایرباس نکست جن – CityAirbus NextGen نام دارد، دارای یک بال ثابت و یک دم Vشکل بوده و به هشت ملخ و یک پیشرانه‌ی توزیع شده مجهز شده است.

سیتی ایرباس

سیتی ایرباس NextGen

یکی از ویژگی‌های اصلی این هواپیما این است که بدون صدا و بدون آلایندگی کار می‌کند. سیتی ایرباس می‌تواند به سرعت 120 کیلومتر در ساعت برسد و برد 80 کیلومتری را ارائه می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*