مجموعه تلویزیونی اسکویید گیم: چلنج - Squid Game: The Challenge

چرا باید مجموعه Squid Game: The Challenge را تماشا کنیم؟

به‌تازگی مجموعه تلویزیونی Squid Game: The Challenge، ساخته بریتانیا بر اساس اسکویید گیم اصلی پخش شد؛ اما این مجموعه جدید چقدر ارزش دیدن دارد؟

دو سال قبل در حالی که پاندمی کرونا همه صنایع از جمله سینما را وارد وضعیتی بحرانی کرده بود، مجموعه تلویزیونی «بازی مرکب» (Squid Game) ساخته کره جنوبی از طریق نتفلیکس پخش شد و توانست پدیده‌ای جهانی شود که مخاطبان فیلم و سریال از سراسر دنیا را به بحث درباره خود وا دارد. در واقع این مجموعه که هم با استقبال مردم و هم با تعریف و تمجید منتقدان مواجه شد، به‌سرعت عنوان پربازدیدترین سریال تاریخ نتفلیکس را تصاحب کرد؛ همان‌طور که هوانگ دونگ-هیوک، خالق، کارگردان و نویسنده بازی مرکب گفته بود، نتیجه 12 سال تلاش برای ساخت این مجموعه کسب این رکورد چشمگیر در عرض 12 روز شد.

با موفقیت استثنائی اسکویید گیم، ساخت دنباله برای این سریال حتمی به نظر می‌رسید و در سال 2022 ساخت دومین فصل آن تایید شد. البته کماکان پروسه فیلمبرداری این فصل جدید به پایان نرسیده و بر این اساس نباید انتظار داشت که به‌زودی به مرحله پخش برسد.

در این مدت، طرفداران پر و پا قرص این سریال بی‌نصیب نمی‌مانند. پس از اینکه اولین تیزر اسکویید گیم واقعی در بهار گذشته منتشر شد، بالاخره پخش آن در قالب مجموعه‌ای با نام «بازی مرکب: چالش» (Squid Game: The Challenge) در نتفلیکس آغاز شده است. این مجموعه را دو شرکت بریتانیایی بر پایه همان اسکویید گیم اصلی در سبک ریلیتی شو ساخته‌اند و تا زمان نگارش مطلب 5 قسمت از مجموع 10 قسمت آن رسماً پخش شده است. در ادامه به اینکه چرا باید مجموعه Squid Game: The Challenge را تماشا کرد می‌پردازیم.

چرا مجموعه اسکویید گیم: چلنج (Squid Game: The Challenge) ارزش تماشا دارد؟

مجموعه تلویزیونی اسکویید گیم: چلنج - Squid Game: The Challenge

در فصل اول اسکویید گیم 456 بازیکن از روی اوضاع نابسامان مالی خود به شرکت در مسابقه‌ای با جایزه هنگفت روی می‌آوردند؛ پی‌رنگی که شاید در نگاه اول صرفاً سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز به نظر می‌آمد، ولی در حقیقت مفهوم عمیق‌تر کنایه‌آمیزی پشت خود داشت. حالا در مسابقه تلویزیونی «اسکویید گیم: چلنج» هم 456 شرکت‌کننده بر سر 4.56 میلیون دلار جایزه نقدی که می‌تواند زندگی‌شان را متحول کند رقابت می‌کنند.

مجموعه Squid Game: The Challenge از آنجایی به نوبه خود ارزش تماشا دارد که همان ایده برنده اسکویید گیم اصلی را در قالب یک ریلیتی شو به اجرا در می‌آورد. تماشای رقابت چند صد نفر در یک مسابقه حساس برای جایزه‌ای حیرت‌انگیز در دنیای واقعی جذابیت خاص خود را دارد؛ البته با این تفاوت که قرار نیست در صورت باخت در بازی، یکراست راهی سینه قبرستان شوند! به‌طور دقیق‌تر، تعلیق، هیجان و استرسی که ممکن است بیننده در تماشای این مجموعه تجربه کند جنس متفاوتی نسبت به اسکویید گیم اصلی دارد.

در بررسی‌های رسانه‌ها به ویژگی‌هایی کلیدی که باعث می‌شوند Squid Game: The Challenge ارزش تماشا داشته باشد اشاره شده است. مثلاً از دید منتقد «اینترتینمنت ویکلی» این مجموعه تلویزیونی جدید بدون اینکه مثل فصل اول بازی مرکب نیازی به المانی مثل کشتن شرکت‌کنندگان بازنده داشته باشد، «تعلیقی ملموس» و «درام واقعی انسانی» به وجود می‌آورد.

«لس آنجلس تایمز» هم ذکر کرده فشار ناشی از تیک تاک ساعت و تصمیم‌های چالش‌برانگیزی که شرکت‌کنندگان باید بگیرند در نگه داشتن مخاطب پای این مجموعه تاثیرگذارند. علاوه بر این، این مجموعه قرارگیری افراد را در دوراهی بین گرفتن تصمیم اخلاق‌مدارانه یا تصمیمی که به نفع خودشان باشد به نمایش می‌گذارد. «اسلنت مگزین» هم عقیده دارد که اسکویید گیم واقعی با استفاده از مصاحبه با شرکت‌کنندگان، فیلمبرداری از واکنش‌ها و مکث‌های دراماتیک می‌تواند یک شبیه‌سازی «قابل قبول» از سریال آن ارائه بدهد.

مجموعه تلویزیونی اسکویید گیم: چلنج - Squid Game: The Challenge

بهتر است این‌طور جمع بندی‌کنیم: مجموعه Squid Game: The Challenge ارزش این را دارد تا در بین فیلم‌ها و سریال‌هایی که برای تماشا در لیست انتظار گذاشته‌اید، جایی هم برای آن به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرگرمی‌محور بگذارید؛ به‌خصوص اگر از تماشای فصل اول اسکویید گیم لذت برده‌اید یا به‌صورت کلی به مسابقات تلویزیونی علاقه‌مندید. اگر هم جزو طرفداران پر و پا قرص این سریال هستید، چه کاری بهتر از اینکه قبل از پخش دومین فصل، به‌واسطه این مجموعه جدید دوباره سری به دنیای اسکویید گیم بزنید.

نهایتاً نظر شما کاربران گجت نیوز در مورد مجموعه اسکویید گیم: چلنج چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*