اپلیکیشن شاد جاسوس

گوگل می‌گوید اپلیکیشن شاد جاسوس است!

گوگل اپلیکیشن شاد را بدافزار تشخیص داده و آن را متهم به جاسوسی کرده است؛ اما آیا پلتفرم شاد واقعا یک اپلیکیشن جاسوسی است؟

از زمان همه گیری کرونا، وزارت آموزش و پرورش در ادامه بهبود فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان، اپلیکیشن شاد را رونمایی کرد. در واقع این اپلیکیشن یادگار دوران کرونا است که با تمام شدن همه‌گیری، استفاده از آن نه‌تنها کمتر نشد بلکه اصرار بر این شده است که معلمان و اولیای دانش آموزان با این پلتفرم در ارتباط باشند. به‌تازگی اخباری منتشر شده است مبنی بر این‌که اپلیکیشن شاد به‌وسیله آنتی ویروس گوگل، بدافزار و جاسوس شناخته شده است. به‌دلیل این‌که این اپلیکیشن تقریبا در تمام گوشی‌های اولیای دانش آموزان و معلمان وجود دارد، اهمیت بررسی بالایی دارد تا بدافزارها از طریق این گوشی‌هایی که کم هم نیستند، به سیستم مخابراتی اختلالی وارد نکنند. ما نیز در این مقاله صحت و سقم این مطلب را بررسی خواهیم کرد.

در مورد آنتی ویروس گوگل

فروشگاه اپلیکیشن Google paly store به یک آنتی ویروس به‌نام Play protect مجهز است که با اسکن برنامه‌های گوشی، مواردی را که بدافزار هستند یا دسترسی آنها به اطلاعات بیش از حد است، به‌عنوان جاسوس یا بدافزار معرفی کرده و هشدار می‌دهد که این برنامه اطلاعات شما را به سرقت می‌برد.

جاسوسی اپلیکیشن شاد صحت دارد؟

جاسوسی اپلیکیشن شاد

آنتی ویرس play protect گوگل نسبت به بقیه آنتی ویروس‌های مطرح گوشی، حساسیت نسبتا بیشتری دارد و هرگونه دسترسی خارج از منطق و غیر لازم و حتی کدهای مشکوک در دیتابیس برنامه را مخرب شناسایی کرده و به کاربر هشدار می‌دهد. در این مورد نیز ممکن است که شاد به یک ویروس آلوده شده و به نرم افزاری مخرب تبدیل شده باشد؛ اما احتمال اشتباه بودن این تشخیص بنا به اسکن‌هایی که در گوشی‌های مختلف انجام شده و نتایج متناقض به‌دست آمده نیز وجود دارد.

باید منتظر ماند تا خبرهای تکمیلی از سوی مقامات گوگل یا شاد مطرح شود یا اپلیکیشن شاد با به‌روزرسانی نرم افزاری این مشکل را رفع کند. همچنین در برخی منابع گفته می‌شد که این مشکل و ارور در گوشی های سامسونگ اتفاق نمی‌افتد؛ ولی با بررسی‌های ما فعلا در گوشی های این برند هم این خطا وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*