سوخو 57

روسیه از موشک‌های ترسناک و جدید جنگنده سوخو 57 رونمایی کرد

موشک سوخو 57، جدیدترین جنگنده نسل پنجم روسیه است که با قابلیت‌های جالب خود در نمایشگاه هوایی دبی به روی صحنه آمده است.

روسیه در نمایشگاه هوایی دبی با رونمایی از آخرین دستاوردهای نظامی خود، موشک هوا به هوای کوتاه برد RVV-MD2 که برای نسل پنجم هواپیمای رادارگریز سوخو 57 طراحی شده را به نمایش گذاشت. این نشان دهنده اولین حضور موشک جدید روسیه در صحنه بین المللی است که در کنار سایر تجهیزات چشمگیر دیگری که به طور پیوسته توسط مسکو به بازار عرضه می‌شود، به روی صحنه آمده است.

موشک RVV-MD2 که ابتدا در نمایشگاه ارتش 2023 در مسکو رونمایی شد، در نمایشی توسط آژانس دولتی صادرات تسلیحات روسیه (Rosoboronexport) به دیده عموم گذاشته شد. 

سوخو 57

این موشک‌ها که به‌طور خاص برای Su-57 طراحی شده‌اند، نه تنها در جنگنده‌های رادارگریز نسل پنجم بلکه در هواپیماهای دیگر مانند Su-34، Su-35 و Su-30SM نیز کاربرد دارند. مقامات Rosoboronexport در مصاحبه ای تاکید کردند که همتایان آمریکایی پنج تا ده سال در توسعه آنالوگ‌های RVV-MD2 عقب هستند.

مشخصات و ویژگی‌های جنگنده سوخو 57

موشک RVV-MD2 که طرح سوخو 57 را به تصویر می‌کشد، اولین موشک کوتاه بردی است که از سیستم کنترل اینرسی استفاده می‌کند. این فناوری باعث افزایش ضریب پایداری در طول پرواز خودران می‌شود. این موشک قادر به ضربه زدن به اهداف از همه جهات، به ویژه در نیمکره عقب است. سیستم هدایت ترکیبی این جنگنده شامل یک کانال دریافت تصحیح رادیویی، جستجوگر مادون قرمز دو کاناله چند عنصری و هدایت اینرسی است که امکان هماهنگی مستقل بدون توجه به تأثیرات خارجی را فراهم می‌کند.

موشک RVV-MD2 با ابعاد 0.17 متر قطر و 2.92 متر طول، یک کلاهک انفجاری هشت کیلوگرمی با وزن پرتاب تقریباً 106 کیلوگرمی را حمل می‌کند. این هواپیما دارای توانایی نابودی اهدافی است که با سرعت ۲۵۰۰ کیلومتر در ساعت در ارتفاعات بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ متر پرواز می‌کنند.

با تکیه بر ویژگی‌های پیشرفته RVV-MD2، روسیه قصد دارد تا توانایی‌های رزمی سوخو 57 را ارتقا دهد تا آن را به عنوان یک انتخاب عالی برای خریداران بالقوه معرفی کند. ارائه در نمایشگاه هوایی دبی با تلاش های روسیه برای صادرات جنگنده رادارگریز Su-57 خود به کشورهای دوست همسو است.

سوخو 57

علی‌رغم مواجهه با موانع در طول توسعه Su-57، روسیه همچنان متعهد به قرار دادن سوخو 57 به عنوان یک عضو حیاتی در فناوری دفاعی خود است. این جنگنده مجهز به فناوری‌های رادارگریز و تجهیزات الکترونیکی پیشرفته است که به طور اختصاصی برای افزایش تطبیق پذیری اعمال شده و قادر به حمل سلاح در محفظه‌های داخلی خود است.

بخش نظامی روسیه قصد دارد با تداوم فرآیند ساخت، مدل‌های جدید Su-57 را برای نیروهای هوافضای روسیه تامین کند. جالب آنکه دخالت این کشور در درگیری با اوکراین مانع از اجرای این تعهد نشده است. در این راستا، سرویس فدرال همکاری فنی-نظامی روسیه (FSMTC) آمادگی خود را برای بررسی امکان فروش سوخو 57 به مشتریان خارجی اعلام کرده و آن را به عنوان جدیدترین جنگنده نسل پنجم معرفی کرد.

از آنجاکه روسیه به دنبال یافتن شرکای جدید برای پروژه Su-75 Checkmate خود است و نسخه صادراتی Su-57E را تبلیغ می‌کند، رونمایی از این جنگنده در نمایشگاه هوایی دبی به عنوان یک حرکت استراتژیک برای جلب توجه بین المللی به جت‌های جنگنده پیشرفته و تسلیحات مرتبط با آن عمل می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*