شکست طرح رجیستری

گزارش مجلس از شکست طرح رجیستری ؛ موبایل های قاچاق همچنان فعال هستند!

طرح رجیستری با هدف جلوگیری از قاچاق و مبارزه با دلال‌ها از بازار گوشی مطرح شد؛ اما به گزارش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، شکست طرح رجیستری نزدیک است.

طرح رجیستری که یکی از طرح‌های مهم دولت در بازار موبایل بوده، برای جلوگیری از قاچاق ارز و کالا از چند سال پیش آغاز شد؛ اما بر اساس جدیدترین اخبار داخلی، حالا طرح رجیستری در معرض شکست است. طبق گزارش کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، سرویس گرفتن بعضی از موبایل‌های قاچاق، مثل قبل از اجرای طرح، همچنان وجود دارد.

گزارش مجلس از شکست طرح رجیستری

طرح رجیستری

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، وزارت ارتباطات ضعفی جدی در پیاده کردن طرح رجیستری دارد؛ به‌صورتی‌که سرویس بعضی از موبایل های قاچاق به‌واسطه شبکه تلفن همراه، مثل قبل از اجرای طرح، همچنان وجود دارد.

روز جمعه، سوم آذرماه در جلسه‌ای بین کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس و وزیر ارتباطات، این موضوع را شرح دادند و فرصتی یک ماهه برای گزارش کامل و جامع در این‌باره تعیین کردند. سخنگوی این کمیسیون به خبرنگاران گفت:

در جلسه‌ای که امروز انجام شد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مشکلات طرح رجیستری را بررسی کردند. این موضوع مهمی بوده و برای ما مورد توجه زیادی قرار گرفته و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عنوان مسئول در ارائه گزارش‌های ترک فعل‌ها در این زمینه را دارد.

نماینده مجلس گفت کارشناسان کمیسیون و ستاد مبارزه با قاچاق، در اول جلسه گزارش‌هایی از مشکلات پیاده‌سازی طرح رجیستری ارائه دادند. متأسفانه با وجود اهداف اصلی این طرح، سرویس بعضی از موبایل های قاچاق به‌واسطه شبکه تلفن همراه، مثل قبل از اجرای طرح، وجود دارد. طرح رجیستری یکی از موفق‌ترین طرح‌های کشور در مبارزه با قاچاق بوده، اما الان به‌خاطر کوتاهی‌ها با خطر جدی شکست مواجه شده است.

طبق گفته خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، گزارش‌های وزیر ارتباطات، ضعفی جدی در اجرای درست و کامل طرح را نشان می‌دهند. با توجه به تمام تلاش‌های انجام شده روی این طرح، اما باز هم ضعف بزرگی به‌چشم می‌آید و نشانگر تلاش ناکافی برای رفع اشکال و بهبود روند طرح است.

نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به شکست این طرح چیست؟ آیا شما با اجرای این طرح موافق بوده‌اید؟