ورود کارمندان شرکت اپل به گوگل بر اساس تحلیل لینکدین

آنالیزهای جدید لینکدین از حضور یک بحران بزرگ در اپل خبر می‌دهند

تجزیه و تحلیل پلتفرم اجتماعی لینکدین نشان می‌دهد بیشتر کارمندان اپل به گوگل مهاجرت می‌کنند؛ موضوعی که شاید زنگ خطری برای کوپرتینویی‌ها باشد.

با گسترش روزافزون مقیاس کمپانی‌های آمریکایی حوزه تکنولوژی که حتی برخی از آن‌ها در لیست ارزشمندترین کمپانی‌های سراسر دنیا جا دارند، رقابت بین آن‌ها هم شدیدتر می‌شود. بر اساس جدیدترین اخبار تکنولوژی، تجزیه و تحلیل شبکه اجتماعی مطرح حوزه کسب‌وکار لینکدین نشان می‌دهد که اغلب کارمندان سابق اپل، گوگل را به‌عنوان محل کار جدید خود انتخاب می‌کنند.

گوگل، اولین مقصد کارمندان سابق اپل بر اساس لینکدین

وب‌سایت Switch on Business اخیراً به تجزیه و تحلیل پروفایل‌های کارمندان تعدادی از شرکت‌های تکنولوژی در پلتفرم لینکدین پرداخت. آن‌ها اول از همه از تعداد کنونی کارمندان شرکت‌هایی از جمله اپل، آمازون، گوگل (آلفابت)، انویدیا، نتفلیکس، تسلا، اینتل و… اطلاع پیدا کرده‌اند. سپس بررسی کرده‌اند که این کارمندان در حال حاضر در کدام شرکت مشغول به کارند و پیش از این در کدامیک از شرکت‌های موجود در لیست تهیه شده کار می‌کردند. بر این اساس، محاسبه کرده‌اند که چند درصد از کارمندان کنونی شرکت‌های معروف تکنولوژی پیش‌تر در یکی از رقبا فعالیت می‌کردند و مبدا و مقصد آن‌ها کجا بوده است.

بنا به تجزیه و تحلیل صورت گرفته، کارمندان اپل بیشتر احتمال دارد از کمپانی‌های زیر به آن ملحق شوند. این لیست به ترتیب از بیشترین به کمترین تهیه شده است.

  1. اینتل
  2. مایکروسافت
  3. آمازون
  4. گوگل
  5. آی بی ام
  6. اوراکل
  7. تسلا
  8. انویدیا
  9. ادوبی
  10. متا (فیسبوک سابق)

این در حالی است که گوگل مقصد اول کارمندان اپل بعد از ترک آن به حساب می‌آید. پس از آن، آمازون و متا به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم شرکت‌هایی قرار دارند که کارمندان سابق اپل را جذب خود می‌کنند. البته گوگل و آمازون اختلاف فاحشی دارند و احتمال ورود کارمندان پیشین اپل به گوگل تقریباً دو برابر آمازون برآورد شده است. در ادامه لیست کامل را مشاهده کنید:

  1. گوگل
  2. آمازون
  3. متا
  4. مایکروسافت
  5. تسلا
  6. انویدیا
  7. سیلزفورس
  8. ادوبی
  9. اینتل
  10. اوراکل

نکته جالب دیگری که احتمالاً توجهتان را جلب کند، تعداد استخدامی‌های اپل از بقیه شرکت‌های بزرگ تکنولوژی است. با توجه به محاسبات صورت گرفته، این شرکت فقط 5.7 درصد کارمندان خود را از رقبا استخدام می‌کند؛ درصدی که در مقایسه با سایر شرکت‌ها ناچیز به نظر می‌رسد. مثلاً متا، گوگل و سیلز فورس به ترتیب 26.5، 25.1 و 20.7 درصد از کارکنانشان را از بقیه مدعیان فناوری به خدمت می‌گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*