برترین برندهای جهان در سال 2023

برترین برندهای جهان در سال 2023 معرفی شدند

شرکت اینتربرند که کار اصلی‌اش انتشار آمار مثبت و منفی از برندهای مطرح سرار دنیاست، فهرست برترین برندهای جهان در سال 2023 را منتشر کرده که نام کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی در آن به‌چشم می‌خورد.

برندها برای بسیاری از مردم دنیا جذابیت دارند. عموما زمانی که ما از یک محصول خاص استفاده می‌کنیم و به آن علاقه ویژه‌ای داریم، این بدین معناست که برند اصلی آن محصول برای ما از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار است. این اتفاق در حوزه‌های گوناگونی نظیر پوشاک، گوشی‌های موبایل یا به‌عبارتی تمام تولیدات حوزه تکنولوژی، خوراکی‌جات و نوشیدنی‌ها و ده‌ها گونه‌ی دیگر رخ می‌دهد. به‌عنوان مثال، پشت دعوا و کل‌کل‌های تمام‌نشدنی طرفداران آیفون 15 و گلکسی اس 23 اولترا، درگیری اصلی بر سر اپل و سامسونگ است و طرفدران هر دو طیف، همیشه در تلاش‌اند تا برتری‌های برند یا کمپانی محبوب‌شان را به رخ دیگری بکشند. حالا شرکت اینتربرند در فهرستی بلندبالا و پرعنوان، برترین برندهای جهان در سال 2023 را منتشر کرده است.

برترین برندهای جهان در سال 2023

گزارش منتشرشده توسط اینتربرند، از لحاظ آماری و عددی کمی هشداردهنده به‌‌نظر می‌رسد. طبق این فهرست جدید، تعداد قابل توجهی از برترین برندهای جهان در سال 2023 نه‌تنها رشد فوق‌العاده‌ای نداشتند، بلکه با رکود و کاهش ارزش کلی نسبت به پارسال مواجه شدند. اگر به همین فهرست در سال قبل نگاهی داشته باشیم، می‌بینیم که میزان رشد تمامی برندها 16 درصد بوده است. در سال 2023، این نرخ عدد 5.7 درصد را نشان می‌دهد!

طبق فهرست منتشر شده توسط اینتربرند و به‌اعتقاد این شرکت آماری معتبر، برندهایی که نرخ رشدشان نسبت به سال قبل روندی رو به افول را تجربه کرده، از مباحث حائز اهمیت و خطرناکی نظیر رهبری نه‌چندان قدرتمند و عملکرد ضعیف در بازار رنج می‌برند. با این‌که این 100 برند در واقع جزو لیست برترین برندهای جهان در سال 2023 هستند، اما با توجه به این حجم از رقیب قدرتمند و چالش‌های موجود در بازار، باید مراقب جایگاه و میزان رشدشان میان این حجم از حریف کلان و گردن‌کلفت باشند! در ادامه می‌توانید فهرست 100 عنوانی برترین برندهای جهان در سال 2023 را مشاهده کنید و میزان رشد هرکدام را طی سال جاری نظاره‌گر باشید.

برترین برندهای جهان در سال 2023

اگر به 30 عنوان اول فهرست برترین برندهای جهان در سال 2023 نگاه کنیم، می‌بینیم که بخش قابل توجهی از اسامی به حوزه تکنولوژی یا رسانه مربوط می‌شود؛ یا به اصطلاحی دیگر، ناخدایان قدرتمند دنیای دیجیتال، سکان‌داران اصلی این کشتی جهانی و بزرگ هستند. خودروسازان نیز در رقابت با غول‌های تکنولوژی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و قدم به قدم آن‌ها را تعقیب می‌کنند. اپل موفق شد برای یازدهمین سال متوالی صدرنشینی را حفظ کند و مایکروسافت، آمازون، گوگل و سامسونگ نیز به‌ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار دارند. در رتبه‌های بعدی، نام‌های تجاری مطرحی نظیر اینستاگرام، فیسبوک، اینتل و یوتیوب را می‌بینیم که به‌ترتیب رتبه‌های 16، 21، 24 و 25 را از آن خود کرده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

خودروسازان در بین صد برند برتر جهان در سال ۲۰۲۳

دو برند مشهور در دنیای موبایل نیز داخل فهرست برترین برندهای جهان در سال 2023 به‌چشم می‌خورند که هر دو در انتهای این لیست حضور دارند و نرخ رشدشان منفی بوده است. شیائومی با منفی 1 درصد و هواوی با منفی 2 درصد به‌ترتیب رتبه‌های 87 و 92 را کسب کرده‌اند. طبق گزارش اینتربرند، برندهایی که در بخش‌های متعدد و گوناگونی فعالیت می‌کنند و به طیف گسترده‌تری از نیازهای مشتریان پاسخ می‌دهند، از سودآوری و رشد بیشتری برخوردارند و اغلب رتبه‌های تک‌رقمی و خوبی را به‌دست می‌آورند.

به نظر شما در این فهرست جذاب، جای چه نام‌هایی خالی است؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*