اینترنت ماهواره ای

نسل جدید ماهواره های چینی، اتصال به اینترنت ماهواره ای را بهبود می‌بخشد

نسل جدید ماهواره های چینی می‌تواند سطح اتصال گوشی های موبایل به اینترنت ماهواره ای را ارتقا دهد. در ادامه با ویژگی‌های این ماهواره جدید چینی‌ها آشنا می‌شویم.

چین چند ماه قبل طی همکاری با شرکت گلکسی اسپیس که یک شرکت خصوصی تولیدکننده ماهواره است، توانست نخستین صورت فلکی در مدار پایین زمین را توسعه دهد. این اتفاق، دستاورد بزرگی برای چین در حوزه فضا محسوب می‌شود؛ چرا که می‌تواند با منظومه ماهواره ای استارلینک شرکت اسپیس ایکس به رقابت بپردازد.

در همین راستا شرکت چینی گلکسی اسپیس به‌تازگی از توسعه ماهواره ای جدیدی خبر داد که امکانی را فراهم می‌کند تا اپراتورها با ارتباط مستقیم بین گوشی های موبایل و این ماهواره‌ها بتوانند خدمات اینترنتی بهتری را به کاربران ارائه دهند.

برنامه چین برای ارتقای اینترنت ماهواره ای 

ماهواره های ارتباطی جدید چین از لحاظ ظاهری همانند یک جعبه مسطح از روی زمین به فضا پرتاب خواهند شد؛ اما پس از قرارگیری در مدار، صفحه‌های خورشیدی تاشو این ماهواره باز خواهد شد تا انرژی مورد نیاز آن را تامین کند.

اینترنت ماهواره ای

ژو مینگ، بنیانگذار و رئیس شرکت گلکسی اسپیس با اشاره به توسعه یک فناوری پیشرفته و متمایز توسط مهندسان این شرکت، گفت این فناوری باعث تسهیل فرایند باز شدن پنل‌های خورشیدی در جهت‌های مختلف خواهد شد که برای ماهواره‌ها بسیار حائز اهمیت است. همچنین این ماهواره‌ها از آنتن‌های آرایه فلزی نیز بهره می‌برند.

علاوه بر این، مهندسان شرکت گلکسی اسپیس قصد دارند واحدهای انرژی خورشیدی و آنتن‌های آرایه فلزی را روی صفحه‌های خورشیدی نازک و تاشوی این ماهواره نصب کنند. همچنین قابلیت‌های انتقال سیگنال را نیز برای خدمات اینترنت پهن باند از طریق اتصال مستقیم بین گوشی های موبایل کاربران و شبکه ماهواره ای بهینه‌سازی خواهند کرد.

رئیس شرکت گلکسی اسپیس در ادامه بیان کرد به‌طور کلی این ماهواره‌ها را به واحدهای انرژی خورشیدی، آنتن‌های آرایه فازی و سیستم‌های بر پایه فضا مجهز خواهیم کرد تا بتوانند سیگنال بسیاری قوی را انتقال دهند.

اینترنت ماهواره ای

گلکسی اسپیس در ماه ژوئیه 2023 ماهواره Lingxi 03 را به‌عنوان اولین ماهواره با آرایه خورشیدی منعطف به فضا پرتاب کرد. این شرکت با ماهواره جدید خود سعی دارد خدمات اینترنتی را افزایش دهد و برای تحقق این هدف به‌دنبال توسعه ارتباطات مستقیم بین دستگاه‌های کاربر و سیستم‌های ارتباطی بر پایه فضا، ارتقای قابلیت‌های انتقال سیگنال و کاوش در فناوری‌های ماهواره‌ای نسل بعدی است.

گفتنی است چین قصد دارد یک صورت فلکی 13 هزار ماهواره‌ای را در مدار پایین زمین راه‌اندازی کند که سایر کشورها نیز می‌توانند برای ارائه خدمات اینترنتی از آن استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*