پردازنده جدید AMD

پردازنده جدید AMD، رقیب اینتلی را له کرد و 19 رکورد جدید به ثبت رساند

پردازنده جدید AMD Ryzen Threadripper PRO 7995WX توانسته تقریبا تمامی رکوردهای بنچمارک‌های دنیا را شکسته و به هیولایی دست‌نیافتنی تبدیل شود.

تراشه جدید AMD Ryzen Threadripper PRO 7995WX همان‌طور که انتظار می‌رفت غوغا کرده و با شروع درخشانی که داشته از همین الان برای قدرتمندترین پردازنده‌های اینتل خط و نشان کشیده است!

این تراشه جدید ای ام دی تا کنون موفق شده در بنچمارک‌های متعددی رکوردها را جابجا کند و عملکردی خیره‌کننده ارائه دهد.

به گزارش HWBot که به‌طور تخصصی به بررسی دستاوردهای علوم کامپیوتر در حوزه اوورکلاکینگ می‌پردازد، تست‌های زیر از جمله مواردی هستند که پردازشگر جدید AMD توانسته رکوردهای عملکرد در آن‌ها را جابجا کند:

  • Cinebench R23 multi-core
  • Geekbench 3 multi-core
  • HWBOT x265 Benchmark 4k

در این وبسایت کاربران می‌توانند نتایج بنچمارک سیستم خود در تست‌های گوناگون را به دست آورده و با سایرین مقایسه کنند.

پردازنده جدید AMD که یکی از سریعترین سی پی یوهای تولید شده در دنیا تا به امروز است در ماه اکتبر 2023 روانه بازار شد.‌ این پردازنده 96 هسته پردازشی، 192 رشته، 96 مگابایت کش L2 و 384 مگابایت کش L3 داشته و قادر به رسیدن به سرعت 2.5 گیگاهرتز در حالت عادی و 5.1 گیگاهرتز در حالت بوست است.‌ نتایج تست‌های اولیه روی این پردازنده، آن را بی‌رقیب توصیب کرده‌اند. بنابراین می‌توان انتظار داشت قدرتمندترین ورک استیشن های دنیا به‌زودی مجهز به این پردازنده روانه بازار شوند.

در گجت نیوز بخوانید:

پردازنده AMD EPYC مرزهای حافظه کش L3 را جا به جا می‌کند

پردازنده جدید AMD؛ 96 هسته برای کنار زدن رقیب دیرینه!

پردازنده جدید AMD

به گزارش HWBot، پردازنده جدید ای ام دی موفق به شکستن 19 رکورد جهانی شده و از ابتدای سال 2023 تا به امروز عملکردی خیره‌کننده را در بخش‌های مختلف به ثبت رسانده است.

پیش‌تر اطلاعاتی از این پردازنده در ماه مارس 2023 به بیرون درز کرده بود. این اطلاعات حاکی از حضور فناوری 3D V-cache در این پردازشگر بودند که امکان اختصاص حافظه کش بالاتر به هسته سی پی یو را فراهم می‌کرد.

چند ماه بعد سرانجام نتایج تست مطرح Geekbench منتشر شد و عملکرد این پردازنده که در ورک استیشن HP Z6 G5 به کار رفته بود، به‌طور جدی‌تری محک خورد. در این بنچمارک پردازنده AMD Ryzen Threadripper PRO 7995WX موفق به ثبت نخستین رکورد جهانی شد. رکوردشکنی‌های این پردازنده اندکی بعد در ورک استیشن Dell Precision 8785 ادامه یافت تا امروز از آن به عنوان پردازنده‌ای بی‌رقیب در صنعت کامپیوترها یاد شود.

ای ام دی همچنین با این پردازنده جدید خود توانست تلنگری بسیار جدی هم به رقیب دیرینه‌اش، اینتل بزند و پردازنده 56 هسته‌ای Intel Xeon W903495X را که پیش‌تر رکورددار تست Cinebench R23 به شمار می‌رفت را شکست دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*