آیفون های ریپک

واکنش اتحادیه فروشندگان موبایل به هجوم آیفون های ریپک به بازار ایران

پس از ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15 و اتفاقاتی که رخ داد، آیفون های ریپک به بازار ایران هجوم آورده‌اند. اتحادیه فروشندگان موبایل به این موضوع واکنش نشان داده است.

با توجه به این که واردات گوشی های سری آیفون 14 و آیفون 15 ممنوع اعلام شد، مردم ایران هم گزینه‌ای بهتر از سری سری آیفون 13 نیافتند. از طرفی هم چون تولید آیفون‌های سری 13 متوقف شده بود، بنا به تقاضای زیاد عاشقان گوشی آیفون از داخل کشور، واردکنندگان به فکر گزینه‌های غیر آکبند افتادند و این‌گونه شد که قیمت گوشی های سری آیفون 13 در ایران از قیمت آیفون 14 و 15 هم بالاتر رفت.

وضعیتی به‌ نام آیفون های ریپک

آیفون های ریپک

ظاهرا در ماه‌های اخیر گوشی های آیفون ریپک شده به بازار ایران سرازیر شده‌اند. وضعیت به‌گونه‌ای شده است که فعالان بازار موبایل به مردم هشدار می‌دهند که در هنگام خرید گوشی آیفون بسیار مراقب باشند. تشخیص ریپک بودن آیفون حتی یکی از دغدغه‌های فروشندگان هم به‌شمار می‌رود؛ به‌طوری‌که گفته می‌شود فروشندگان نیز گاه در تشخیص پک اصلی یا ریپک بودن آیفون ناتوانند. بنا به اخباری که شنیده می‌شود، متاسفانه برخی فروشندگان موبایل برای کسب سود بیشتر، نسخه‌های غیر آکبند آیفون را به‌جای نسخه اصلی عرضه می‌کنند. در این بین خریدار هم از این موضوع مطلع نیست و هزینه بیشتری برای آیفون غیر آکبند پرداخت می‌کند.

یکی از ترفندهای واردکنندگان، واردات گوشی های آیفون ریپک (یا همان دوباره بسته‌بندی شده) به کشور است. برای جلوگیری از کلاه‌برداری، بهتر است اصالت و گارانتی گوشی را از سامانه جامع گارانتی بررسی کنید. فروشندگان هم موظف هستند تا در هنگام فروش، وضعیت گوشی اعم از ریپک بودن یا نبودن را به مشتری اطلاع دهند. همچنین هیچ فروشنده‌ای نباید گوشی ریپک را به قیمت گوشی پک اصلی به مشتری بفروشد.

در مورد گوشی‌های ریپک شده بیشتر بخوانید:

هجوم آیفون های ریپک و تعمیری به بازار ایران

بنا بر اظهارات حسین سادات حسینی، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، خریداران آیفون 13 بهتر است قبل از انجام مراحل نهایی خرید، سریال دستگاه را در سامانه همتا چک کنند. همچنین فروشنده موظف است در فاکتور فروش خود، علاوه بر قید کردن نام گوشی و سریال گوشی مذکور، به وضعیت ریپک بودن یا پک اصلی بودن دستگاه نیز اشاره کند. وی این کار را یک راه موثر و پیشگیرانه از کلاه‌برداری‌های احتمالی دانستند. حسین سادات حسینی تاکید کرد در هنگام بروز مشکل در زمینه گارانتی، حتما شکایت خود را به اتحادیه نیز برسانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*