خودروهای برقی

وزیر صمت خطاب به خودروسازان: تمام زیرساخت‌ها را برای ساخت خودروهای برقی آماده می‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به خودروسازان داخلی گفت تمام زیرساخت‌ها را برای تولید خودروهای برقی در کشور فراهم خواهیم کرد.

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت اخیرا در مراسم افتتاح نخستین خط تولید اتوبوس برقی در ایران خودرو دیزل عنوان کرد هم‌اکنون دو اتوبوس‌ساز در کشور اتوبوس الکتریکی تولید می‌کنند که امیدواریم تا سال آینده خودروهای برقی با تیراژ بالا و اقتصادی تولید و روانه بازار شود.

فراهم کردن زیرساخت‌ها برای تولید خودروهای برقی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد خودروسازان باید بدانند تمام زیرساخت‌ها برای تولید خودرو برقی را فراهم خواهیم کرد. ضمن این‌که خودروهای الکتریکی به‌شدت زیست‌محیطی و اقتصادی بوده و از هر منبعی که قادر به تولید برق است نیز می‌توان برای سوخت مورد نیاز این خودروها استفاده کرد.

علی آبادی در ادامه با اعلام این‌که قیمت اتوبوس‌های برقی تولید داخل با مدل‌های خارجی قابل رقابت است، گفت قیمت تمام شده اتوبوس‌های برقی داخلی رقابتی و از نوع چینی ارزان‌تر خواهد بود. وی با اعلام این‌که با افزایش تیراژ می‌توان به حداقل قیمت رسید، تاکید کرد قطعا اتوبوس‌های الکتریکی به‌شکل رقابتی و با کیفیت بالا روانه بازار خواهند شد.

خودروهای برقی

وزیر صمت با اعلام این‌که در حوزه خودروهای برقی همگام با دنیا شدیم، گفت توسعه فناوری برقی‌سازی روی سایر صنایع نیز تاثیر خواهد گذاشت و محرک مشاغل زیادی خواهد بود. البته فقط الکتریکی‌سازی کافی نیست و باید به سمت هوشمندسازی خودروها حرکت کنیم.

علی آبادی در ادامه عنوان کرد امیدواریم به‌زودی اتوبوس‌های خودران نیز روانه بازار شوند. در واقع اکنون زمان هوشمندسازی فراهم رسیده و اتوبوس‌های خودران نیز از سطح بالایی از هوشمندی بهره می‌برند. ضمن این‌که به‌دنبال تحقق هدف صنعت هوشمند صادرات‌گرا هستیم و در این زمینه نیز می‌بایست رقابت‌پذیر شویم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*