حمله تند ایلان ماسک به اپل و شرکت های بزرگ

حمله تند ایلان ماسک به اپل و شرکت های بزرگ: برید به جهنم!

اپل و سایر شرکت‌های مطرح تبلیغات در ایکس یا توییتر سابق را متوقف کرده‌اند و حالا ایلان ماسک، مدیرعامل این پلتفرم پاسخی صریح به آن‌ها داده است.

از زمانی که ایلان ماسک بالاخره بعد از حواشی فراوان سکان توییتر را به دست گرفت، این پلتفرم محبوب با مشکلات زیادی مواجه شد؛ از جمله اینکه همین چند وقت قبل تعدادی از شرکت‌ها از جمله دیزنی، پارامونت، آی بی ام و اپل تصمیم گرفتند دیگر در ایکس/توییتر سابق تبلیغ نکنند. به‌طور مشخص، اپل ایلان ماسک را به یهودستیزی متهم کرده بود و همچنین اظهار داشت که تبلیغات اپل در ایکس به‌همراه محتوای ضد یهود و تئوری‌های توطئه راست‌گرایانه افراطی نمایش داده شده‌اند. با وجود این، ایلان ماسک در قبال آن‌ها سکوت نکرده و در جریان مصاحبه‌ای به صراحت به آن‌ها پاسخ داده است.

پاسخ ایلان ماسک به اپل و سایر شرکت‌ها به‌خاطر توقف تبلیغات در توییتر

حمله تند ایلان ماسک به اپل و شرکت های بزرگ

ایلان ماسک به‌تازگی در گفتگو با «اندرو راس سورکین» (Andrew Ross Sorkin) طی رویداد DealBook Summit نیویورک تایمز به اپل و شرکت‌های مطرح دیگری که ایکس را بایکوت کرده‌اند پاسخی تند داد. در حالی که سورکین هنوز سوال خود درباره تصمیم شرکت‌ها برای توقف تبلیغات در پلتفرم را تکمیل نکرده بود، ماسک میان کلام او چنین گفت:

تبلیغ نکنید. اگر کسی می‌خواد با [سوء استفاده از] تبلیغات و پول از من باج بگیره… برید به درک. برید به درک، واضحه این؟

پس از این اظهار نظر بحث‌برانگیز، از آنجایی که «باب ایگر» (Bob Iger)، مدیرعامل دیزنی هم بین جمعیت حضور داشت، ماسک با لبخند خطاب به او گفت: «سلام باب!». این در حالی است که ایگر طی مصاحبه خود در همین رویداد علت توقف تبلیغات در ایکس را توضیح داد و اذعان داشت علی‌رغم احترام زیادی که برای ماسک قائل است، قرارگیری دیزنی کنار او و ایکس به ضررشان بود.

ماسک همچنین در جریان این مصاحبه درباره صدمه اساسی این شرکت‌ها به ایکس صحبت کرد:

نتیجه این بایکوت تبلیغاتی، مرگ ایکسه. کل دنیا می‌فهمن که این شرکت‌های تبلیغ‌دهنده باعث نابودی شرکت شدن و ما هم با جزئیات زیاد این موضوع رو به‌صورت مستند در میاریم.

بنا به گزارشی که اخیراً منتشر شد، بیش از 100 شرکت در پیروی از اقدام اپل تبلیغات در ایکس یا توییتر سابق را متوقف کرده‌اند. برآورد می‌شود که این منجر به کاهش 75 میلیون دلاری درآمد توییتر خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که تیم ایکس و شخص ایلان ماسک چطور می‌توانند از این بحران جدید به وجود آمده در توییتر عبور کنند. نظر شما کاربران گجت نیوز در این باره چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*