فروش اکانت های قدیمی توییتر یا ایکس کنونی

بیزینس جدید ایلان ماسک: فروش اکانت های قدیمی توییتر با قیمت فضایی

پلتفرم ایکس (توییتر سابق) به دنبال راه‌اندازی سرویسی برای فروش اکانت های قدیمی است؛ موضوعی که ایلان ماسک پیش‌تر به‌نوعی به آن اشاره کرده بود.

توییتر از زمان قرارگیری تحت مالکیت ایلان ماسک، چهره معروف دنیای تکنولوژی حواشی مختلفی داشته که به مذاق کاربران قدیمی آن خوش نیامده است؛ تغییر نام توییتر به ایکس و پولی شدن توییتر فقط برخی از جدیدترین نمونه‌ها هستند. حالا فوربز گزارشی را منتشر کرده است که حکایت از اقدام جالب دیگری از سوی توییتر یا ایکس کنونی دارد. بنا به این گزارش، این پلتفرم در تلاش است هندل‌ها یا نام‌های کاربری بلا استفاده را با قیمت چند ده هزار دلاری به کاربران دیگر به فروش برساند.

برنامه توییتر برای فروش اکانت های قدیمی

فروش اکانت های قدیمی توییتر یا ایکس کنونی

بنا به ایمیل‌های ارسال شده به برخی از افراد، توییتر قصد دارد نام‌های کاربری غیرفعال را که مدت‌ها است استفاده نشده‌اند، به متقاضیان بفروشد. قیمت پیشنهادی این پلتفرم هم به خریداران احتمالی، 50 هزار دلار بوده است. به نظر می‌رسد تیم مشخصی در Twitter به دنبال این است تا این را به یک برنامه درآمدزایی برای این شبکه اجتماعی تبدیل کند.

البته پیش‌تر ایلان ماسک با اعلام این‌که به‌زودی 1.5 میلیارد نام کاربری را آزاد می‌کنند، به نوعی به چنین برنامه‌ای برای درآمدزایی اشاره کرده بود. پس از این‌که نام توییتر به X تغییر پیدا کرد و ماسک هم سمت مدیریت خود را به لیندا یاکارینو سپرد، پاکسازی اکانت های قدیمی غیرفعال کلید خورد تا حالا عملاً شاهد پیشنهاد فروش این اکانت‌ها به خریداران احتمالی با قیمت هنگفت باشیم.

جالب است بدانید در بخش قواعد و ضوابط ایکس آمده که در مقطع کنونی امکان آزادسازی نام‌های کاربری غیرفعال وجود ندارد. با وجود این، در توضیحات مربوط به این نوع نام‌های کاربری به کاربران هشدار داده شده است که برای این‌که حساب کاربری‌شان غیرفعال در نظر گرفته نشود، حداکثر هر 30 روز مجدداً وارد حساب خود شوند.

فوربز می‌گوید حتی خود ایلان ماسک در نظر دارد به‌واسطه همین سرویس جدید توییتر نام کاربری handle@ را که از سال 2019 تا به اینجا هیچ توییتی منتشر نکرده است بخرد.

باید منتظر ماند و دید که برنامه جدید توییتر برای درآمدزایی چه نتیجه‌ای خواهد داشت. هرچند ارائه چنین سرویسی توسط توییتر مورد استقبال خیلی از کاربران قرار می‌گیرد، باید به وجه دیگر آن یعنی اهمیت احترام به حقوق کاربران توجه کرد؛ البته این برای ربات‌ها یا اکانت‌های ترولی که خیلی از نام‌های کاربری را اشغال کرده‌اند صدق نمی‌کند. نهایتاً شما کاربران گجت نیوز در این باره چطور فکر می‌کنید؟