گرانترین شهرهای جهان

مخارج زندگی در این شهرهای جهان از همه جا گرانتر است

در این مقاله گرانترین شهرهای جهان را به شما معرفی خواهیم کرد. مخارج زندگی در این شهرها در سال 2023 از همه جا گرانتر است.

رتبه بندی شهرها از لحاظ قیمت و هزینه‌ها، هر دو سال یک‌بار با بررسی 173 شهر جهان و قیمت 200 کالا و خدمات در آنها شامل مواد غذایی، پوشاک، بنزین و قیمت آب و برق، انجام می‌شود.

بنا بر اطلاعات منتشر شده از واحد اطلاعات اکونومیست، سنگاپور و زوریخ گرانترین شهرهای جهان از لحاظ قیمت و هزینه بودند و رتبه‌های بعدی به ژنو، نیویورک و هنگ‌کنگ رسید. همچنین بنا بر آمار منتشر شده این واحد اطلاعات، هزینه لوازم مصرفی و خدمات، نسبت به آمارگیری گذشته 7.4 درصد افزایش یافته که در مقایسه با سنجش دوره گذشته که 8.1 درصد بود، هزینه‌ها کاهش یافته است.

سنگاپور به‌دلیل هزینه‌های زیاد، برای نهمین بار در 11 سال گذشته است که در رتبه نخست این لیست قرار دارد. در زوریخ، بزرگترین شهر سوئیس نیز به‌دلیل افزایش ارزش پولی این کشور یعنی فرانک، هزینه‌های مختلف افزایش یافته است.

البته طبق اطلاعیه واحد اطلاعات اکونومیست، این ارزش‌گذاری قبل از وقوع درگیری‌های شدید بین فلسطین و اسرائیل انجام شده و شرایط می‌تواند در هنگام جنگ به‌کلی تغییر کند.

بر اساس آمار متشر شده توسط این سازمان، تهران پس از دمشق دومین شهر ارزان جهان است. شهرهای مختلف روسیه هم به‌دلیل درگیری در جنگ و وجود تحریم‌های شدید علیه این کشور، بیشترین افت ارزشی را داشته است.

بر اساس همین اطلاعات، قاره آسیا همچنان افزایش قیمت نسبتا کمتری در مقایسه با دیگر قاره‌ها دارد.

لیست شهرهای گران قیمت جهان

سنگاپور (سنگاپور)1
زوریخ (سوئیس)1
ژنو (سوئیس)3
نیویورک (آمریکا)3
هنگ کنگ (هنگ کنگ)5
لس آنجلس (آمریکا)6
پاریس (فرانسه)7
تل آویو (اسرائیل)8
کپنهاگن (دانمارک)8
سان فرانسیسکو (آمریکا)10

ارزان ترین شهرهای دنیا

دمشق (سوریه)1
تهران (ایران)2
تریپولی (یونان)3
کراچی (پاکستان)4
تاشکند (ازبکستان)5
تونس (تونس)6
لوساکا‌ (زامبیا)7
احمدآباد (هند)8
لاگوس (نیجریه)9
بوئنوس آیرس (آرژانتین)10