آپدیت جدید تلگرام

آپدیت جدید تلگرام با ده‌ها قابلیت جذاب و متفاوت از راه رسید

آپدیت جدید تلگرام با انبوهی از قابلیت‌ها و امکانات مثل بازنشر استوری‌ها، مشاهده آمار استوری‌ها، تبدیل صدا به متن، پیدا کردن کانال‌های جدید و غیره منتشر شد.

آپدیت جدید تلگرام با انبوهی از تغییرات و قابلیت‌های جدید از راه رسید. ما عادت کرده‌ایم که با هر بروزرسانی جدید، امکانات تازه و متفاوتی را در رقیب قدرتمند واتساپ ببینیم و نسخه جدید آن هم از این قاعده مستثنی نیست.

چه امکاناتی با آپدیت جدید تلگرام ارائه می‌شود؟

در نسخه جدید تلگرام کاربران می‌توانند کانال‌هایی با مضمون مشابه را خیلی آسان‌تر پیدا کنند، استوری‌ها را بازنشر بدهند و پیام‌های ویدیویی را در قالب استوری ارسال کنند. اما این تمام امکانات جدید Telegram نیست. در ادامه با بررسی این نسخه و ویژگی‌های جذابش با گجت نیوز همراه باشید.

بازنشر کردن استوری کانال‌ها و اشخاص

یکی از قابلیت‌های مفیدی که به این نسخه اضافه شده، امکان بازنشر کردن یا پست مجدد استوری‌ها است. ضمنا در حین بازنشر شما می‌توانید با اضافه کردن عکس یا صدا تغییراتی روی آن ایجاد کنید و حتی انتخاب کنید که چه کسانی قادر به مشاهده این استوری باشند. بازنشر کردن استوری‌ها می‌تواند یک اقدام حمایتی در جهت کانال یا مخاطبان مورد علاقه شما باشد.

برای پست کردن مجدد استوری‌ها کافیست آیکون فلش دو طرفه زیر استوری را بفشارید. نکته مهم اینکه استوری‌های عمومی فقط قابلیت بازنشر کردن را دارند.

اضافه کردن پیام‌های ویدیویی به استوری‌ها

یکی دیگر از قابلیت‌های مرتبط با استوری‌ها که به تلگرام اضافه شده، امکان قرار دادن یک پیام ویدیویی روی استوری است. این پلتفرم می‌خواهد پیام‌رسان خودش را به یک شبکه اجتماعی تمام عیار تبدیل کند و از آنجا که کاربران شبکه‌های اجتماعی ارتباط خوبی با استوری‌ها گرفته‌اند، تلگرام هم تصمیم گرفته روی این بخش سرمایه‌گذاری کند و امکانات متنوعی را به آن اضافه کند.

آپدیت جدید تلگرام

بعد از قابلیت بازنشر کردن استوری‌ها، حالا قابلیت دیگری نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد روی ویدیوها پیغام ویدیویی قرار دهید تا واکنشتان را نسبت به آن استوری نشان دهید، یا آنکه مکالمه ویدیویی انجام دهید. امکان استفاده از ویدیو در استوری‌های بازنشر شده هم وجود دارد.

برای استفاده از این قابلیت باید به بخش ویرایشگر استوری رفته و انگشتتان را روی آیکون دوربین نگه دارید.

مشاهده آمار بازدید استوری‌ها

بررسی نمودار آماری بازدید از استوری‌ها می‌تواند برای فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان محتوی مهم باشد. به‌همین خاطر هم تلگرام این قابلیت را در اختیار کاربرانش گذاشته تا آماری از تعداد بازدید‌ها، تعداد اشتراک‌گذاری و واکنش‌ها به هر استوری را مشاهده کنند و روند پیشرفت کانال خود را زیر نظر بگیرند.

آپدیت جدید تلگرام

قابلیت تبدیل صدا به متن در دسترس کل کاربران

تلگرام پیشتر نیز گفته بود که گرچه امکانات خاص در دسترس کاربران نسخه پریمیوم (نسخه پولی تلگرام) قرار خواهد گرفت، اما این بدان معنا نیست که هیچ توجهی به کاربران نسخه معمولی نکند. حالا پاول دورف، مؤسس تلگرام نشان داده که واقعا سر حرفش هست. تا پیش از این هم قابلیت تبدیل صدا به متن فقط در اختیار کاربران پریمیوم بود، اما حالا و به‌تدریج این ویژگی در دسترس کاربران عمومی و نسخه رایگان هم قرار خواهد گرفت.

شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید محتوای یک پیام صوتی را به‌صورت متنی بخوانید و حتی آن را به زبان‌های مختلف هم ترجمه کنید. البته در حال حاضر این قابلیت دارای محدودیتی برای کاربران نسخه معمولی است و اجازه می‌دهد فقط ۲ پیام در طول هفته را به متن تبدیل کنند. برای استفاده از آن هم باید‌ آیکون A→ در کنار یک پیام صوتی را بفشارید.

سفارشی‌سازی بیشتر پروفایل و صفحات چت

در نسخه قبلی تلگرام امکان انتخاب و تغییر رنگ نام، لینک‌های ارسالی و پاسخ پیام‌ها برای کاربران نسخه پریمیوم فراهم شد. اما حالا در نسخه جدید شما می‌توانید ترکیبی از رنگ‌های خاص و نمادهای جذاب را برای پروفایل خود انتخاب کنید و آن‌ها متفاوت کنید.

یکی دیگر از امکانات جدید نسخه پریمیوم، امکان انتخاب پس زمینه‌های سفارشی برای گفتگوهای دونفره است. در واقع شما می‌توانید تصویری را انتخاب کنید که در پس زمینه صفحه چت مخاطب شما هم به‌نمایش درآید.

دسترسی به کانال‌های مشابه

کانال‌های تلگرامی محبوبیت بسیار بالایی دارند و میلیون‌ها کاربر هر روزه از آن‌ها برای اطلاع از جدیدترین اخبار و دسترسی به مطالب مختلف استفاده می‌کنند. تلگرام برای سهولت در پیدا کردن کانال‌ها، پس از عضویت در هر کانال جدید فهرستی از کانال‌های مشابه را در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید عضو آن‌ها شوید.

سایر امکانات جدید

اما در کنار ویژگی‌های بالا، قابلیت‌های دیگری هم به آپدیت جدید تلگرام اضافه شده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از این ویژگی‌ها، امکان سفارشی‌سازی ‌شکلک‌های واکنش به پیام‌های ارسالی در کانال‌ها است. همچنین کانال‌ها می‌توانند به ازای هر سطح حمایتی، ۱ اموجی واکنشی سفارشی جدید را به فهرست واکنش‌ها اضافه کنند.

علاقه‌مندان به دنیای کدنویسی و برنامه‌نویسان هم از این پس می‌توانند استایل سفارشی را برای قطعه کدهای ارسالی در اختیار داشته باشند که کاربر می‌تواند به‌راحتی آن‌ها را مشاهده کرده و در کلیپ‌برد خود کپی کند تا در جایی از آن‌ها استفاده کند.

آپدیت جدید تلگرام

شما همچنین می‌توانید گروه‌ها را به تاپیک‌ها و پیام‌ها دسته‌بندی کنید تا وقتی مجددا وارد گروهی می‌شوید و پیام‌های زیادی در آن ارسال شده، آن‌ها را به‌ترتیب پیام یا موضوعات ببینید.

همچنین افکت جذاب و جدیدی به پیام‌های ناپدیدشونده اضافه شده که وقتی زمان مشاهده آن به‌پایان می‌رسد، با افکت جذابی ناپدید خواهد شد. البته این قابلیت فقط برای نسخه iOS و آیفون‌های اپل است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*