ایستگاه فضایی چین

اولین عکس ها از ایستگاه فضایی چین منتشر شد

نخستین تصاویر از ایستگاه فضایی تیانگونگ چین توسط اعضای خدمه شنژو 16 منتشر شد. در ادامه، این تصاویر را مشاهده می‌کنید.

اولین عکس های ماورایی و زیبا از ایستگاه فضایی تیانگونگ چین، زمانی منتشر شد که اعضای خدمه چین شنژو 16، در حال ترک این ایستگاه بودند.

اولین تصاویر از ایستگاه فضایی تیانگونگ چین

ایستگاه فضایی چین

طبق گزارش اسپیس، زمانی که اعضای خدمه ماموریت شنژو 16 در حال ترک ایستگاه فضایی چین (ایستگاه فضایی تیانگونگ) بودند، تصاویری با دوربین کیفیت بالا از این ایستگاه گرفته‌اند. این اولین بار است که تصاویری با وضوح بالا از ساختار کامل ایستگاه فضایی تیانگونگ منتشر شده است.

در 26 اکتبر امسال یا پنجشنبه 4 آبان ماه، زمانی که خدمه ماموریت شنژو 16 در حال انجام تدارکات برای ترک خانه موقت خود بودند، کنترل ایستگاه فضایی را به خدمه ماموریت شنژو 17 سپردند و در 30 اکتبر یا 8 آبان‌ماه با کپسول برگشت به سمت مدار زمین حرکت کردند.

در همین حین که در حال برگشت به زمین بودند، خدمه دوربین‎‌هایشان را به سمت خانه موقت قبلی خود گرفته و مناظر نفس‌‌گیری از ایستگاه فضایی چینی را ثبت کردند.

ایستگاه فضایی چین

فاصله این ایستگاه فضایی تا زمین معادل 340 تا 450 کیلومتر بوده و اسم تیانگونگ به‌معنای کاخ بهشتی است. اولین واحد در سال 2021 به مدار مورد نظر رسید و واحدهای دوم و سوم این ایستگاه در سال‌های 2022 و 2023 ارسال شدند که این ایستگاه 55 متری با وزن 77 تن را تکمیل کنند. تیم شنژو 16 پنجمین گروهی هستند که در این ایستگاه ساکن شده‌اند. آنها کارشان را با راهپیمایی فضایی و کاشت و پرورش سبزیجات شروع کردند و اخیرا ویدئویی منتشر کردند که نور کبریت در گرانش ماکرو را نشان می‌داد.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این ایستگاه فضایی چینی‌ها چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*