کلکسیون خودرو مستربین

نگاهی به ماشین های جذاب کلکسیون خودرو مستربین

اگر به کلکسیون ماشین های بازیگران محبوب جهان علاقه‌مندید، در این مطلب به بررسی کلکسیون خودرو روآن اتکینسون بازیگر نقش مستربین می‌پردازیم.

روآن اتکینسون، بازیگر بریتانیایی نقش محبوب مستربین است که مینی کوپر جذاب او یکی از مشهورترین خودروهای تاریخ سینما و تلویزیون محسوب می‌شود.

کلکسیون خودرو مستربین

کلکسیون خودرو مستربین

او به رانندگی علاقه زیادی دارد و یکی از طرفداران دوآتیشه مسابقات فرمول یک است. در ادامه این مطلب، خودروهای مورد علاقه در کلکسیون ماشین او را بررسی می‌کنیم.

1. ب ام و ۳۲۸ Roadster مدل 1939

این خودرو که یکی از خودروهای محبوب سال 1930 است، در سال‌های آتی خود توانست در مسابقات مختلف، رقبا را از میدان به در کند و رانندگان زیادی با این خودرو موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌اند. به همین دلیل این خودرو یکی از خودروهای محبوب روآن اتکینسون است.

از این خودرو به‌عنوان یک افسانه اتومبیلی یاد می‌شود. همچنین این خودرو به یک پیشرانه با قدرت 80 اسب بخار مجهز شده است که برای آن زمان، قدرت و توان خیلی خوبی محسوب می‌شد.

2. لانچیا Thema 8.32 مدل 1989

کلکسیون خودرو مستر بین

از این خودرو به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای شرکت لانچیا یاد می‌شود. لانچیا Thema 8.32 با وجود ظاهر متین و ساده، مجهز به یک موتور V-8 فراری است، اما به‌دلیل قیمت زیاد، نتوانست در بازار میان رقبا، به‌خوبی به فروش برسد. با این حال این خودرو با حضور در مسابقات رالی مختلف، توانست باعث جلب توجه بینندگان شود.

3. هوندا NSX مدل 2002

این خودرو که در سال 2002 در بخش‌های مختلفی از جمله طراحی و مشخصات فنی بازنگری شد، توانست در میان رقبای خود جایگاه خوبی کسب کند. از جمله این تغییرات می‌توان به تغییر کلی در بخش سیستم تعلیق و موتور و همچنین تغییر کل سیستم چراغ‌های جلو اشاره کرد.

این خودرو نیز در لیست خودروهای کلکسیون مستربین قرار دارد.

4. استون مارتین V-8 Vantage مدل 1977

استون مارتین V-8 Vantage

این خودرو حداکثر سرعتی در حدود ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت داشت. روآن اتکینسون این خودروی خود را در سال 1984 با رنگ بنفش بادمجانی خریداری کرد و در اوقات استراحت خود با این خودرو رانندگی می‌کند. روآن اتکینسون، سومین نفر در جهان است که این خودرو را می‌خرد.

5. مک لارن F1 مدل 1997

کلکسیون خودرو مستر بین

زمانی که روآن اتکینسون این خودرو را خرید، سریع‌ترین خودرو جهان بود و البته امروزه نیز با سرعت 390 کیلومتر بر ساعت سریع‌ترین خودرو بدون توربوشارژ هم هست. او هزینه خرید این خودرو را از بخشی از درآمد خود از فیلم موفق Bean تهیه کرد. روآن اتکینسون نیز در آن زمان عاشق سرعت این خودرو شده بود.

این خودرو مجهز به یک موتور 12 سیلندر 6.1 لیتری است. البته باید گفت این خودرو دو بار جان مستربین را به خطر انداخت؛ در این حوادث، سرعت بالا و عدم کنترل آن باعث شد که برای شرکت بیمه حدود یک میلیون پوند هزینه داشته باشد.

6. جگوار MK7

جگوار MK7

ویژگی‌هایی مثل بدنه بزرگ و کابینی از جنس چوب و چرم و البته موتوری با قدرت 160 اسب بخار، این خودرو را به یک خودروی لوکس تبدیل کرده است. روآن اتکینسون هم یک بار با این خودرو توانست مقام نخست را در مسابقات رالی کسب کند.

البته این خودرو یک دفعه هم در حالی که مستربین و همسرش از لندن بازمی‌گشتند، آتش گرفت.

7. فورد Falcon Sprint مدل 1964

کلکسیون خودرو مستر بین

این خودرو مجهز به سیستم تعلیق خشک و اسپرت، سیستم اگزوز با صدای گوش‌نواز و یک موتور V-8 است که به‌دلیل برخی مسائل، نتوانست همانند رقیب خود یعنی موستانگ، فروش خوبی در بازار کسب کند.

روآن اتکینسون هم با این خودرو در مسابقات مختلفی شرکت کرد، ولی در سال 2014 دچار سانحه تصادف شد که خوشبختانه خودش آسیبی ندید.

8. رولزرویس Phantom Drophead مدل 2011

این خودرو که به سفارش خود روآن اتکینسون، بسیار ویژه تولید شده بود، مجهز به یک موتور V-16 با ظرفیت 9.0 لیتر بود و از خودروهای بسیار مورد علاقه مستربین دوست‌داشتنی محسوب می‌شود.

9. لندروور Defender Heritage

این خودرو با موتور دیزل توربوشارژ با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت، به تعداد 400 عدد به یاد نسخه اصلی آن ساخته شد و مستربین هم یکی از خریداران این خودرو بود. او در نهایت پس از ۴ هزار کیلومتر رانندگی، آن را در حراجی به فروش گذاشت.

10. استون مارتین V-8 Zagato مدل 1939

روآن اتکینسون هزینه هنگفتی برای خرید این خودرو و سوپراسپورت کردن آن پرداخت کرد تا بتواند خودرویی با قدرت ۴۸۲ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن‌متر داشته باشد. البته این قدرت و سرعت زیاد باعث شد تا او باز هم دچار سانحه تصادف در سال 2001 شود و 10 سال بعد، این خودرو را به فروش گذاشت. همچنین به سفارش خود روآن اتکینسون، قطعات در و پنجره سفارشی‌سازی شده بود تا بتواند وزن خودرو را تا حد نسبتا خوبی کاهش دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*