ارسال پیام در واتساپ بدون ذخیره شماره و فقط با ورود یوزرنیم

ارسال پیام در واتساپ بدون ذخیره شماره و فقط با ورود یوزرنیم مخاطب امکان‌پذیر می‌شود

ارسال پیام در واتساپ بدون ذخیره شماره و فقط با ورود یوزرنیم مخاطب به‌زودی امکان‌پذیر می‌شود. این قابلیت در دسترس کاربران آزمایشی قرار گرفت و به‌زودی عموم کاربران به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی بود که واتساپ از کار روی یک قابلیت بسیار کاربردی خبر داد. در واقع این پلتفرم می‌خواهد برای هر اکانت خود یک نام کاربری یا یوزرنیم ایجاد کند تا کاربران از وابستگی به شماره تماس برای استفاده از برنامه، فاصله بگیرند. این می‌تواند به حفظ هر چه بیشتر حریم خصوصی کاربران نیز بیانجامد. بعد از مدت‌ها توسعه‌ی بی‌سر و صدا در پشت صحنه، اطلاعاتی که به‌دست ما رسیده نشان می‌دهند که واتساپ همچنان در حال آزمایش این قابلیت است.

به‌گزارش WaBetaInfo، در جدیدترین نسخه از بروزرسانی‌های آزمایشی واتساپ برای اندروید (نسخه ۲.۲۳.۲۵.۱۹)، نوار جستجوی مخاطب در بخش مخاطبین برنامه میزبان عبارت “username” به‌معنی نام کاربری است. این یعنی، کاربران نسخه آزمایشی در حال حاضر به این قابلیت دسترسی پیدا کرده‌اند.

ارسال پیام در واتساپ بدون ذخیره شماره و فقط با ورود یوزرنیم

بنابراین وقتی کاربران می‌توانند بر اساس یوزرنیم در بین مخاطبان جستجو کنند، این یعنی به‌زودی ارسال پیام در واتساپ بدون ذخیره شماره امکان‌پذیر خواهد شد و شما می‌توانید بدون آنکه شماره تماس کاربر را در گوشی‌تان داشته باشید، با سایر کاربران پیام‌رسان واتساپ ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش ساخت کانال واتساپ در اندروید، آی او اس و دسکتاپ

ذخیره شماره تماس برای ارسال پیام، کاربران واتساپ را اذیت می‌کند

بسیاری از کاربران (به‌خصوص بانوان) از اینکه برای ارسال پیام در واتساپ حتما باید شماره تماس طرف مقابل را در گوشی خود ذخیره کرده باشند، گلایه دارند. اما وقتی امکان دسترسی به یک مخاطب با وارد کردن یوزرنیم آن وجود داشته باشد، فقط کافیست این نام کاربری را از او بگیرید و مستقیما از طریق خود برنامه به او پیام دهید. همانطور که گفته شد، این قابلیت می‌تواند یک لایه حریم خصوصی اضافه‌تر را در اختیار کاربران واتساپ بگذارد تا مجبور نباشند شماره تماس خود را با غریبه‌ها به‌اشتراک بگذارند.

این قابلیتی است که تلگرام چند سالیست آن را ارائه می‌کند. به‌‌نظر می‌رسد که حالا واتساپ نیز به این نتیجه رسیده که حتما لزومی ندارد دو مخاطب برای ارسال پیام به‌ یکدیگر، شماره تلفن هم را داشته باشند. با توجه به اینکه تلگرام به‌کاربرانش اجازه می‌دهد یک نام کاربری عمومی را برای دسترسی تعیین  کنند، انتظار می‌رود واتساپ یک گام بیشتر از رقیب خودش بردارد. این پلتفرم می‌تواند به کاربرانش اجازه دهد که چه کسانی از طریق نام کاربری می‌توانند به او دسترسی پیدا کنند.

تعیین یوزرنیم در تلگرام

تعیین یوزرنیم در تلگرام

هنوز مشخص نیست چه زمانی این قابلیت در دسترس عموم کاربران واتساپ قرار خواهد گرفت، اما آنچه مسلم است، همه بی‌صبرانه منتظر امکان ارسال پیام در واتساپ بدون ذخیره شماره و فقط با ورود یوزرنیم مخاطب هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*