کنترل خواب با هدست Halo

اختراع جدید دانشمند ایرانی به مردم اجازه می‌دهد خواب خودشان را کنترل کنند

افشین مهین، یک دانشمند ایرانی با همکاری شرکت Prophetic هدستی را طراحی کرده که وقتی کاربر آن را روی سر بگذارد، می‌تواند خواب خودش را کنترل کند.

یک شرکت استارتاپی در حال کار روی محصولی است که به مردم اجازه می‌دهد رویای شفاف خود را مدیریت کنند. رویای شفاف (Lucid Dream)، رویایی است که در آن فرد نسبت به خواب دیدن آگاه است. گرچه او نمی‌تواند کنترل محیط فیزیکی رویا را بر عهده داشته باشد، اما به‌صورت آگاهانه قادر به کنترل رویای خودش است تا صحنه را آنطور که میلش می‌کشد دربیاورد. ۷۰ درصد مردم حداقل یک بار رویای شفاف را تجربه کرده‌اند.

شرکت استارتاپی Prophetic با همکاری افشین مهین، طراح شرکت ایمپلنت مغزی Neuralink N1 ایلان ماسک، دیوایس جدیدی را طراحی کرده و ادعا کرده که می‌خواهد سطح جدیدی از کنترل خواب را به‌ارمغان بیاورد. این شرکت اوایل سال ۲۰۲۳، یک هدست نوآورانه جدید به‌نام “Halo” را روانه بازار کرد که به کاربرانش اجازه می‌دهد از رویاهای شفاف شبانه خود برای بهره‌وری هرچه‌بیشتر در کارشان استفاده کنند. به‌طور مثال برنامه‌نویسان می‌توانند در خواب خود کدنویسی کنند!

کنترل خواب با هدست Halo

هدست Halo

انسان تقریبا یک سوم عمر خودش را در خواب می‌گذراند. کمپانی Prophetic می‌خواهد با کمک دانشمند ایرانی، با القای حالت خواب شفاف، کمبود فعالیتی که در طول خواب داشته‌اید را از بین ببرد. این همکاری می‌تواند منجر به سطح جدیدی از کنترل رویای شفاف شود.

هدست Halo چگونه کنترل خواب را به شما می‌دهد؟

هدست Halo مثل یک تاج پادشاهی روی سر گذاشته می‌شود و هدف آن اجازه کنترل کردن خواب توسط کاربران است. آنطور که وب‌سایت سازنده توضیح می‌دهد، این دیوایس از ترکیبی از مدل‌های اولتراسوند و ماشین یادگیری استفاده می‌کند که توسط داده‌های الکتروانسفالوگرافی (EEG) و MRI عملکردی (fMRI) ایجاد شده‌اند تا تشخیص دهند چه زمانی کاربر در حالت خواب REM (یا خواب عمیق) قرار دارد تا رویای شفاف را به آن القا کنند.

بیشتر بخوانید:

مقاله‌ای شوکه کننده از برنامه بازاریابان برای هک کردن رویاهای انسان و نمایش تبلیغات در خواب

سازنده طوری برنامه‌ریزی کرده که تا بهار ۲ سال دیگر (۲۰۲۵) بتواند این هدست را با قیمتی بین ۱،۵۰۰ تا ۲،۰۰۰ دلار راهی بازار کند. این محصول بر پایه تحقیقات در حال انجام توسط موسسه Donders در هلند طراحی شده است که مناطق خاصی از مغز و فرکانس‌های اولتراسوند را برای القای خواب شفاف قابل کنترل، هدف گرفته‌اند. شرکت Prophetic با پیش‌فروش این محصول در چند هفته نخست رونمایی، چند صد هزار دلار به جیب زد که نشان می‌دهد مردم مشتاقانه منتظر عرضه چنین محصولی به بازار هستند. با این حال برخی از محققان نسبت به مفید بودن این ابزار تردید دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*