حالت عکاسی Smart Portrait آیفون ۱۵

حالت عکاسی Smart Portrait در آیفون ۱۵ چیست و چگونه کار می‌کند + ویدیو

اپل با انتشار ویدیویی حالت عکاسی Smart Portrait در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو را معرفی کرده است. قابلیت پرتره هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟

گوشی‌های سری آیفون ۱۵ اپل گرچه از نظر طراحی تفاوت چشمگیری نسبت به نسل قبلی خودشان نداشتند، اما در زیر قاب پیشرفت خوبی را تجربه کرده‌اند. اپل ویدیوی تبلیغاتی را منتشر کرده که یکی از جدیدترین حالت‌های عکسبرداری با گوشی‌هایش را به‌نمایش می‌گذارد. اما حالت عکاسی Smart Portrait آیفون ۱۵ که امسال همراه با آپدیت iOS 17 معرفی شد، چیست و چگونه کار می‌کند؟

معرفی حالت عکاسی Smart Portrait آیفون ۱۵

آیفون اپل می‌تواند شخص، حیوان یا یک شیء در تصویر را شناسایی کند. سپس به‌لطف قابلیت پرتره هوشمند، می‌توانید انتخاب کنید که فوکوس روی کدام یک از این سوژه‌ها باشد. حتی اگر یک عکس معمولی بگیرید و حالت پرتره را پیش از گرفتن عکس انتخاب نکرده باشید هم می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. در ویدیوی زیر عملکرد قابلیت Smart Portrait را مشاهده کنید:

ویدیوی تبلیغاتی اپل با یک گروه موسیقی آغاز می‌شود که در حال طراحی جلد آلبوم خود هستند. یکی از اعضای گروه تلاش می‌کند فوکوس عکس را روی خودش بیاورد و دیگر اعضای بند در پشت سر آن قرار بگیرند. برای این کار از قابلیت تنظیم فوکوس روی سوژه آیفون استفاده می‌کند. هم گروهی او گوشی را در دست می‌گیرد و فوکوس را روی خودش تغییر می‌دهد تا خودش شفاف و دو عضو دیگر بند تار شوند.

حالت عکاسی Smart Portrait آیفون ۱۵

اپل با این ویدیو در واقع می‌خواهد به کاربرانش نشان دهد که ویرایش فوکوس حتی در یک عکس معمولی گرفته شده با آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو هم امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با استفاده از یک غلتک تنظیم، درجه تاری پس زمینه را به‌دلخواه خود تنظیم کنید. حتی اگر عکس شما در حالت پرتره ثبت نشده باشد هم می‌توانید به این ویژگی دسترسی پیدا کنید و فوکوس را روی چندین سوژه داخل تصویر انجام دهید. به‌خاطر داشته باشید که قابلیت اسمارت پرتره در تمام مدل‌های سری iPhone 15 موجود خواهد بود و مختص به سری پرو نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*