تویوتا هایلوکس 2024

تویوتا هایلوکس 2024 با موتور هیبریدی دیزل معرفی شد

تویوتا هایلوکس 2024 با موتور دیزل هیبریدی معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات پیکاپ ژاپنی Toyota Hilux Hybrid 2024 آشنا خواهیم شد.

تویوتا هایلوکس 2024 هیبریدی ویژه بازار اروپا معرفی شد. تویوتا برای مشتریان اروپایی این پیکاپ معروف خود یک پیشرانه هیبریدی خفیف را در نظر گرفت که باعث کاهش 5 درصدی مصرف سوخت نسبت به مدل معمولی خواهد شد. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات و امکانات Toyota Hilux Hybrid 2024 آشنا می‌شویم.

مشخصات فنی تویوتا هایلوکس 2024 هیبریدی

تویوتا هایلوکس 2024

مدل 2024 تویوتا هایلوکس از یک موتور 2.8 لیتری توربو دیزل 4 سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 204 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن‌متر را به تولید برساند. در کنار این پیشرانه توربو دیزل، اکنون یک موتور هیبریدی خفیف نیز قرار گرفته که قدرتی برابر با 16 اسب بخار و گشتاور 65 نیوتن‌متر را به‌همراه دارد. پیشرانه هیبریدی خفیف علاوه بر این‌که باعث کاهش مصرف سوخت شده، میزان نیروی پیشرانه دیزلی را نیز افزایش داده است.

تویوتا هایلوکس 2024

باتری لیتیوم یونی کوچک 48 ولتی وظیفه تامین نیروی پیشرانه برقی را بر عهده دارد. با توجه به خفیف بودن سیستم هیبریدی، این خودرو فاقد حالت تمام برقی است. تویوتا اعلام کرد سیستم هیبریدی هایلوکس 2024 باعث شده تا مصرف سوخت این خودرو نسبت به نسخه دیزلی معمولی حدود 5 درصد کاهش پیدا کند.

تویوتا هایلوکس 2024

دلیل این کاهش مصرف سوخت به سیستم توقف-حرکت پیشرفته این خودرو مربوط می‌شود که سطح رانندگی در ترافیک سنگین را ارتقا می‌بخشد. همچنین پیشرانه برقی باعث خواهد شد تا پیشرانه دیزلی در سرعت‌های بسیار پایین خاموش باشد.

toyota-hilux-hybrid-diesel

مهندسان تویوتا با تنظیم کردن دور موتور دیزل در حالت سلو نیز روی rmp600 توانستند میزان مصرف سوخت را کاهش دهند. البته در حال حاضر جزئیاتی از میزان مصرف سوخت این خودرو اعلام نشده است. هایلوکس 2024 در کنار سیستم هیبریدی، اکنون به سیستم مالتی‌ترین تویوتا با 6 حالت رانندگی مختلف نظیر اتوماتیک، برق، ماسه، سنگ، گل و خاک نیز مجهز شده است که حالت اتوماتیک Hk به‌شکل خودکار بهترین حالت را انتخاب خواهد کرد.

toyota-hilux-hybrid-diesel-

مهندسان تویوتا با ضد آب کردن کامل قطعات برقی هایلوکس هیبرید توانستند توانایی‌های آفرود آن را حفظ کنند. از این رو این خودرو برای حرکت تا عمق 70 سانتی‌متری آب نیز مشکلی نخواهد داشت. این پیکاپ ژاپنی در اواسط سال 2024 فقط به‌صورت دو کابین در اروپا به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*