آپشن وستا کراس اور نیکا موتور

نگاهی نزدیک به لادا وستا کراس نیکا موتور + مشخصات فنی و قیمت

شرکت نیکا موتور در نمایشگاه اوراسیا 1402 از نسخه کراس اور لادا وستا رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت و امکانات خودرو لادا وستا استیشن واگن همراه می‌شویم.

برند لادا دقیقا حکم خودرو ملی روسیه را دارد که بدون توجه به سقوط شوروی، راه خود را ادامه داد و در حال حاضر، مهمان کشورهای زیادی مثل مصر، آذربایجان، اوکراین و … است. حالا به نظر می‌رسد که ایران هم در آینده‌ای نزدیک، به این لیست اضافه شود. اکنون و در آخرین پست از اخبار خودرو گجت نیوز، قصد داریم تا با اولین کراس اور شرکت لادا در ایران آشنا شویم.

فهرست عناوین:

معرفی کوتاه خودرو وستا استیشن واگن نیکا موتور

نکته: برای حمایت از ما، لطفا ویدیو را از چنل یوتیوب گجت نیوز تماشا کنید.

قبلا با لادا وستا اسپرت آشنا شدیم که حکم همزاد نسخه‌ی کراس را دارد و یک محصول سدان است. لادا گرنتا و لادا نیوا را هم به صورت کامل بررسی کردیم و از عجایب شگفت انگیز آن‌‌ها لذت بردیم. اکنون نوبت به اولین کراس اور شرکت لادا در ایران است که از سال 2017 روی خط تولید این شرکت قرار دارد و علیرغم مشکلات فراوان مثل تهدیدهای مالی، بالاخره راه خود را به بازارهای بین المللی پیدا کرده است.

معایب و مزایا لادا وستا کراس

مزایا

  • پیشرانه تنفس طبیعی و سازگار با بنزین ایران
  • گیربکس کم خرج CVT اتوماتیک
  • صندوق عقب جادار

معایب

  • ضعف شدید آپشن و باخت به رقبای ارزان‌تر چینی
  • طراحی ظاهری خسته کننده و مربوط به سال 2017
  • فضای محدود در ردیف دوم صندلی‌ها

مشخصات فنی لادا وستا کراس

وستا کراس اور نیکا موتور

این محصول دقیقا به مانند همزاد سدان خود، از موتورهای 1.6 و 1.8 لیتری بهره می‌برد و گیربکس دستی و اتوماتیک هم دارد. هرچند که ضعف آپشن و امکانات رفاهی، در سراسر آن به چشم می‌آید.

نسخه 1.6 لیتری

مشخصات فنی وستا کراس اور نیکا موتور

لادا وستا کراس در این نسخه، میزبان یک موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی با حجم 1.6 لیتر است که از سیستم پاشش سوخت چند نقطه‌ای یا همان MPI بهره می‌برد و توان آن به 106 اسب بخار قدرت در دور موتور 5800 و 148 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4200 می‌رسد. این پیشرانه با کد VAZ-21129 شناخته می‌شود. مصرف سوخت لادا وستا استیشن واگن در حالت ترکیبی تقریبا 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است و شتاب صفر تا صد آن هم به 12.6 ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت این خودرو روسی هم روی 178 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نسخه 1.8 لیتری

آپشن وستا کراس اور نیکا موتور

زیر کاپوت لادا وستا کراس در مدل 1.8L، یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری تنفس طبیعی 16 سوپاپ MPI را داریم که با نام VAZ-21179 شناخته می‌شود و 122 اسب بخار قدرت در دور موتور 5900 و 170 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 3700 را به راننده می‌دهد. مصرف سوخت لادا وستا کراس در مدل 1.8 لیتری و در حالت ترکیبی، از 7.7 لیتر فراتر نمی‌رود، شتاب 0 تا 100 آن 13.3 ثانیه است و حداکثر سرعتش هم روی 180 کیلومتر بر ساعت قفل می‌شود.

گیربکس لادا وستا استیشن واگن

مشخصات فنی وستا کراس اور نیکا موتور

گیربکس لادا وستا کراس بسته به نیاز مشتری، چه در نسخه 1.6 و چه در نسخه 1.8 لیتری، می‌تواند یک گیربکس اتوماتیک CVT یا یک گیربکس دستی 5 سرعته باشد.

تجهیزات ایمنی، امکانات رفاهی و آپشن

لادا وستا کراس اور نیکا موتور

تعداد امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی و آپشن‌ های لادا وستا کراس نسبت به رقیب‌های چینی، بسیار کمتر است و در ادامه می‌توانید لیست کامل آن را مشاهده کنید:

  • سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و سالید در محور عقب
  • زیر آرنجی
  • تنظیم 6 حالته صندلی راننده
  • سنسور پارک و دوربین دنده عقب
  • گرمکن صندلی‌ برای سرنشین‌های ردیف جلو
  • کلاستر دیجیتال و مولتی مدیا لمسی 10.5 اینچی
  • پشتیبانی از سرویس‌های اپل کارپلی و اندروید اتو
  • نورپردازی کابین با رنگ قرمز
  • تریم پارچه و چرم برای صندلی‌ها، روکش در و داشبورد
  • دو ایربگ برای راننده و سرنشین ردیف جلو
  • آینه‌های برقی با گرمکن
  • سیستم تهویه مطبوع دستی
  • استارت کی لس
  • قابلیت ورود بدون کلید به کابین
  • رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی
  • سقف و آینه‌های جانبی دو رنگ
  • 4 اسپیکر

طراحی ظاهری و ابعاد

وستا کراس اور نیکا موتور

اندازه و ابعاد لادا وستا کراس به 4424 میلی متر طول، 1785 میلی متر عرض و 1537 میلی متر ارتفاع می‌رسد و فاصله محورهای آن هم 2635 میلی متر است. وزن این خودرو در حالت حداکثری به 1730 کیلوگرم می‌رسدو و فضای صندوق عقب آن، حجمی معادل 480 لیتر را دارد که با خم کردن صندلی‌های ردیف دوم، این عدد تا 825 لیتر هم افزایش پیدا می‌کند. حجم باک لادا وستا استیشن واگن هم 55 لیتر است.

آپشن وستا کراس اور نیکا موتور

چهره و طراحی لادا وستا کراس آن چنان مدرن نیست، زیرا طراحی آن به سال 2017 بازمی‌گردد. در نمای جلویی، هیچ خبری از چراغ‌های یک تکه یا حتی دی لایت نیست و سپر جلویی هم طراحی قدیمی و خسته کننده‌ای دارد. هرچند که طراحان سعی کرده‌اند تا با اضافه کردن رنگ قرمز، این نقص را از بین ببرند. نمای کناری میزبان آینه‌‌های جانبی دو رنگ، ریل‌های سقفی و رینگ‌های 17 اینچی است و چراغ راهنما هم روی آینه بغل به چشم می‌آید.

مشخصات فنی وستا کراس اور نیکا موتور

نمای عقبی شاید کمی جذاب‌تر باشد، چرا که دو اگزوز فیک با قاب اگزوز کرومی برای آن در نظر گرفته شده است. چراغ خطرها هم حس و حال میتسوبیشی اوتلندر را دارند و چراغ خطر سوم و دیفیوزر دو رنگ هم در این قسمت به چشم می‌آید. صندوق عقب لادا وستا نیکا موتور هم به تنهایی، تقریبا 500 لیتر حجم دارد و اگر صندلی‌های ردیف دوم را تا کنید، این عدد بیشتر همی‌شود. به علاوه درب صندوق عقب به جک‌های گازی مجهز است و به سمت بالا می‌رود تا برای جا کردن وسایل بزرگ، هیچ مشکلی نداشته باشید.

طراحی کابین و داشبورد

عکس داخل لادا وستا کراس اور نیکا موتور

کابین و داشبورد لادا وستا کراس واقعا هیچ فرقی با مدل سدان ندارد. در این قسمت ما شاهد مولتی مدیای لمسی و کلاستر دیجیتال با ابعاد 10.25 اینچ هستیم، سپس استارت کی لس به چشم ما می‌آید.

سیستم تهویه مطبوع دستی است، کروز کنترل نداریم و حتی ترمز پارک هم دستی است. هرچند که شرکت لادا با سخاوتمندی تمام، یک زیرآرنجی را برای شما در نظر گرفته است. سانروف و صندلی برقی هم در کابین و اتاق لادا وستا کراس اور به چشم نمی‌آیند و شرکت سازنده صرفا با اضافه کردن سقف دو رنگ، سعی داشته تا ما را گول بزند!

قیمت لادا وستا کراس و شرایط فروش

لادا وستا کراس اور نیکا موتور

فعلا هیچ اطلاعاتی از قیمت لادا وستا کراس منتشر نشده است اما سایت‌های روسی، اطلاعات خوبی در این زمینه دارند. اگر طب این اطلاعات جلو برویم، می‌توان فهمید که قیمت لادا وستا استیشن واگن از 16.3 هزار دلار شروع می‌شود و با یک حساب کتاب ساده، به آسانی می‌توان حدس زد که قیمت آن در ایران برابر با 1 میلیارد و 400 میلیون تومان خواهد بود.

با توجه به امکانات رفاهی و آپشن‌های لادا وستا کراس اور نیکا موتور اگر این حدس درست باشد، شانس رقابت این خودرو با محصولات چینی مثل ام وی ام ایکس 33 کراس به شدت پایین خواهد بود. هرچند که طبق شایعات شنیده شده، شرکت نیکا موتور قصد دارد تا لادا وستا کراس را در خطوط تاکسی رانی فرودگاه به کار گیرد و احتمالا در ماه‌های آتی، شاهد حضور لادا وستا استیشن واگن کراس در قامت تاکسی فرودگاه باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*