برنامه‌های ترسناک کمپانی OpenAI برای توسعه هوش مصنوعی

کمپانی OpenAI برنامه‌های ترسناکی برای هوش مصنوعی دارد

کمپانی OpenAI با مدیرعاملی سم آلتمن در حال برنامه‌ریزی برای توسعه هوش مصنوعی است که مدل زبانی GPT را به سطوح تازه‌ای از هوشمندی می‌رساند.

کمپانی آمریکایی OpenAI که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند، به‌تازگی نام‌های تجاری GPT-6 و GPT-7 را در چین به‌نام خودش ثبت کرده است. این شرکت تمام تلاش خودش را می‌کند تا تکنولوژی مولد هوش مصنوعی خودش را توسعه دهد. اما چرا ثبت این نام‌های تجاری در چین مهم است؟ اوپن ای آی تا پیش از این خدمات خودش را در چین و هنگ کنگ ارائه نمی‌کند، ولی حالا با ثبت علائم تجاری در این ناحیه نشان می‌دهد که آن‌ها بر آینده‌نگری در صنعت هوش مصنوعی و گسترش خدمات‌رسانی به تمام نقاط دنیا متمرکز هستند.

بیشتر بخوانید:

هشدار یک دانشمند: هوش مصنوعی تا ۸ سال دیگر از کنترل انسان خارج می‌شود

مدل GPT-4 دارای یک تریلیون پارامتر است؛ حالا تصور کنید GPT-6 و GPT-7 چه خواهند بود

اپلیکیشن‌های GPT-6 و GPT-7 هنوز در دست بررسی OpenAI هستند، اما این شرکت نشان داده که متعهد به بهبود مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) است. این مدل‌ها از جمله مدل انقلابی ChatGPT که در خط مقدم رقابت هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند، قادر به درک و تولید زبان انسان‌مانند هستند. نسخه‌های قبلی از جمله GPT-3.5 از ۱۷۵ میلیارد پارامتر تشکیل شده است، در حالی که گفته می‌شود GPT-4 بیش از ۱ تریلیون پارامتر دارد.

برنامه‌های ترسناک کمپانی OpenAI برای توسعه هوش مصنوعی

برنامه‌های ترسناک کمپانی OpenAI برای توسعه هوش مصنوعی

سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI که چندی پیش رفت و برگشت جنجالی را به این کمپانی تجربه کرد به سرمایه‌گذاری مایکروسافت برای تحقیق و توسعه روی مدل زبانی GPT-5 اشاره کرده است. این نشان دهنده سرعت بالای کمپانی برای نوآوری در حوزه هوش مصنوعی، علیرغم برکناری موقت و بازگشت دوباره آلتمن به اوپن ای آی است.

بازگشت آلتمن به سمت مدیرعاملی اوپن ای آی و تأکید بر پیشرفت‌های تحقیقاتی حین سرمایه‌گذاری روی حفظ ایمنی در حوزه AI، نشان می‌دهد که این شرکت آگاهانه در حال توسعه و پیشرفت هوش مصنوعی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*