گواهینامه رانندگی جدید

جزئیات گواهینامه رانندگی جدید، در 5 رنگ با شرایط متفاوت

طبق اعلام رئیس پلیس راهور، گواهینامه های رانندگی جدید در 5 رنگ مختلف ارائه می‌شوند. در این مطلب به بررسی جزئیات و شرایط این گواهینامه‌ها می‌پردازیم.

بنابر اظهارات سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور، قرار بر این است که گواهینامه های رانندگی جدید در 5 رنگ مختلف صادر شوند. برای گواهینامه های جدید 5 رنگ طلایی، سفید، نقره‌ای، نارنجی و قرمز در نظر گرفته شده است. اساس و ملاک رتبه‌بندی افراد در این رنگ‌ها، نحوه رانندگی هر فرد، مد نظر قرار داده شده است.

جزئیات رنگ های گواهینامه رانندگی جدید

طبق این قانون مصوب، گواهینامه تمام افراد در ابتدا به رنگ سفید است. سپس اگر راننده مرتکب تخلف رانندگی شوند، گواهینامه او به رنگ نارنجی و بعد به قرمز تبدیل خواهد شد. همچنین اگر راننده‌ای بدون تخلف و با رعایت قوانین رانندگی کند، رنگ گواهی نامه آنها به رنگ نقره‌ای و طلایی ارتقا می‌یابد.

طبق اظهارات سردار هادیانفر در تشریح ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، افرادی که در مدت زمان ضبط گواهی نامه رانندگی کنند، به مراجع قضایی معرفی شده و مجازاتی برای آنها به‌خاطر رانندگی بدون گواهینامه در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین رئیس پلیس راهور اشاره کرد که پلیس در نظر دارد طرح مذکور را تا پایان سال اجرایی کند؛ اما چون قصد آنها از این رنگ‌بندی، تشویق رانندگان است، منتظر نظر دولت و مجلس هستند.

در واقع هدف از این رنگ‌بندی این است که افراد به‌ازای رانندگی قانون‌مند و امتیازی که روزانه کسب می‌کنند، از جرایم رانندگی گذشته آنها کاسته شود. البته گفتنی است این طرح فعلا در مرحله پیشنهاد توسط پلیس راهور قرار دارد و باید پس از بررسی مجلس شورای اسلامی و دولت، مصوب شده و به مرحله اجرا وارد شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*