آلودگی هوا آلت تناسلی

مواد شیمیایی و آلودگی هوا، روی کاهش سایز آلت تناسلی مردان تاثیر گذاشته است

نتایج تحقیقات اخیر حاکی از اثرات شدید آلودگی هوا و مواد شیمیایی روی باروری مردان، اندازه سایز آلت تناسلی آنان و افزایش احتمال انقراض نسل بشر هستند.

جدیدترین تحقیقات دانشمندان حاکی از کاهش اندازه آلت تناسلی مردان در اثر افزایش آلودگی هوا  و مواد شیمیایی است. در این رابطه به‌تازگی گروهی از اپیدمولوژیست‌ها و متخصصین علوم طبیعی کتابی را چاپ کرده‌اند که در آن به بررسی رابطه بین مواد و آلودگی‌های شیمیایی با طول آلت تناسلی آقایان می‌پردازند. بر اساس ادعای این کتاب که Counts Down نام دارد، دنیای مدرن امروز در حال تغییر دادن قابل ملاحظه دستگاه تولید مثل انسان‌هاست و می‌تواند آینده نژاد بشر را تغییر دهد.

آلودگی هوا چگونه روی سایز آلت تناسلی مردان تاثیر می‌گذارد؟

آلودگی هوا آلت تناسلی

بخش مهمی از محتوای این کتاب به توضیح رابطه بین افزایش آلودگی هوا و اختلالات نعوظ و کاهش باروری در مردان یا تولد نوزادانی با آلت‌های کوچکتر از حد معمول می‌پردازد. البته در نگاه اول تاثیر آلودگی روی کاهش اندازه آلت تناسلی مردان ممکن است خنده‌دار به نظر برسد؛ اما این کتاب به‌طور جدی نگرانی‌هایی را در خصوص آینده نژاد بشر و در خطر افتادن آن در اثر آلودگی هوا مطرح می‌کند.

دکتر شانا سوان، نویسنده این کتاب در بخش‌هایی از آن باروری یک فرد بیست و چند ساله در برخی از مناطق دنیا را بسیار کمتر از مادربزرگ همین فرد در سی و پنج سالگی دانسته و وضعیت کنونی را یک بحران جهانی توصیف کرده است. او آلاینده‌های شیمیایی و سبک زندگی نامناسب جوامع مدرن را مهم‌ترین دلیل از بین رفتن تعادل‌های هورمونی دانسته که می‌تواند زمینه‌ساز اختلالات و مشکلات فراوانی در دستگاه تولید مثل باشد.

در گجت نیوز بخوانید:

۱۰ مورد از خطرناکترین اثرات آلودگی هوا روی بدن و سلامت انسان؛ از انواع سرطان‌ها تا خاطر ابتلا به آسم

به‌ادعای نویسنده این کتاب، انسان‌ها سه شرط از پنج شرطی که برای اطلاق صفت «در خطر انقراض» برای بشر نیاز است را گذرانده و تنها نیازمند یک شرط دیگر است تا بنا به تعریف‌های مدرن، گونه در حال انقراض تلقی شود.

دکتر سوان معتقد است که فتالات‌ها، مواد شیمیایی که به‌طور گسترده در صنعت تولید مصنوعات پلاستیکی به کار می‌روند، یکی از عوامل اصلی این دسته اختلالات به شمار رفته و روی ترشح هورمون اندورسین تاثیر می‌گذارند. این مواد شیمایی اساسا مسئولیت افزایش انعطاف‌پذیری و خواص کشسانی مواد پلاستیکی را بر عهده داشته و به‌طور گسترده در اسباب بازی‌ها، صنایع بسته‌بندی غذا، شوینده‌ها، لوازم آرایشی و بسیاری لوازم پلاستیکی دیگر به کار می‌روند. با این وجود، دکتر سوان عقیده دارد که این ساختارها می‌توانند به‌طور گسترده به رشد، تکامل و حتی تولید مثل انسان‌ها آسیب برسانند.

نویسنده کتاب Counts Down در کتاب خود به این نکته اشاره می‌کند که امروزه نوزادان در حین به دنیا آمدن به این مواد شیمیایی آلوده هستند؛ چرا که آن‌ها را از طریق رحم مادر دریافت کرده‌اند. این مشکلات زمینه‌ای در کنار فاکتورهای دیگری مثل آلودگی هوا می‌توانند در ادامه باعث کاهش باروری و کوچکتر شدن آلت تناسلی مردان شوند. تحقیقات دانشمندان البته هنوز به اتمام نرسیده و حتی با جدیت بیشتری هم دنبال می‌شود. سوژه اصلی پژوهش آن‌ها چگونگی انتقال اختلالات و بیماری‌های ناشی از آلودگی و مواد شیمیایی از مادر به فرزندانش است.

کاهش تعداد اسپرم‌ها؛ دیگر هدیه آلودگی هوا و مواد شیمیایی به مردان!

هوای آلوده

یکی از مهم‌ترین تحقیقات دکتر سوان و همکارانش که زمینه‌ساز نگارش کتاب Counts Down شد، روی باروری مردان و تعداد و کیفیت اسپرم آن‌ها طی چهل سال گذشته متمرکز بود. پس از انجام بیش از 185 طرح پژوهشی مختلف و بررسی بیش از 45 هزار مرد سالم، دکتر سوان و تیم خود به این نتیجه رسیدند که میزان باروری انسان‌ها در کشورهای غربی بین سال‌های 1973 تا 2011 با کاهش تکان‌دهنده 59 درصدی همراه بوده است.

همچنین بخوانید:

آلودگی هوا و کاهش بهره هوشی با یکدیگر مرتبط هستند

در این میان البته خبر خوب هم تاسیس آژانس محیط زیست اروپاست که از زمان گشایش آن، اروپایی‌ها 41 درصد کمتر از بیست سال قبل در معرض آلودگی هوا قرار دارند. بر اساس تخمین‌های زده شده، تاسیس این آژانس باعث شده که میزان متوسط عمر اروپایی‌ها حدود 9 ماه نسبت به قبل افزایش یابد.

در این زمینه، خواسته جدی اهالی کشورهای اروپایی و عزم راسخ مسئولین این کشورها در کاهش تولید آلاینده‌های هوا و محیط زیست باعث این اتفاق بزرگ شده و قطعا در آینده نیز پیشرفت‌های بزرگ‌تری را در زمینه حفاظت از محیط زیست رقم خواهد زد. این دسته اقدامات می‌تواند تا حدی باعث بهبود چشم‌انداز بشر به آینده جهان و محیط زیست شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*