لنزهای سونی

راهنمای خرید لنزهای سونی ؛ به جمع حرفه‌ای‌ها خوش آمدید

شرکت سونی علاوه بر تولید دوربین‌های باکیفیت، دیگر تجهیزات لازم برای عکاسی و فیلمبرداری را نیز تولید می‌کند. در این مطلب قصد داریم به نکات راهنمای خرید لنزهای سونی بپردازیم.

راهنمای طلایی برای خرید انواع لنزهای سونی

شرکت سونی علاوه بر تولید دوربین‌های باکیفیت، دیگر تجهیزات لازم برای عکاسی و فیلمبرداری را نیز تولید می‌کند. برای مثال، امروز شاهد فعالیت این شرکت در زمینه تولید انواع لنز دوربین‌های عکاسی هستیم. اگرچه لنزهایی ساخت سونی به طول معمول روی دوربین‌های همین برند قابل استفاده هستند، اما با کمک قطعه‌ای با نام مبدل یا مانت (Mount) می‌توانید از این لنزها در دوربین‌های عکاسی دیگر نیز استفاده کنید. همین نکته باعث شده است که لنزهای دوربین سونی در میان عکاسان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشند. در این مطلب قصد داریم به نکات راهنمای خرید لنزهای سونی بپردازیم.

در هنگام خرید لنز باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

در انتخاب تجهیزات عکاسی مانند لنز باید برخی از نکات را مد نظر داشته باشید و لنزی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است. در صورتی که لنزهای گران‌قیمت زیادی داشته باشید اما از آنها هیچ استفاده‌ای نکنید، قطعا برنده نخواهید بود. در ادامه به شرح مهم‌ترین نکات برای خرید لنز دوربین می‌پردازیم.

نیازهای عکاسی خود را در نظر بگیرید

در هنگام خرید لنز دوربین، محدودیت‌های فعلی خود را در نظر بگیرید. آیا در حین عکاسی، مواردی بوده است که به خود گفته باشید کاش لنز وایدتر یا لنزی با زوم بیشتر داشتم؟ هنگام سفر ممکن است احساس کنید که لنز واید برای ثبت مناظر، بسیار کارآمدتر است یا با توجه به عکس‌هایی که می‌گیرید، احساس کنید که به یک لنز زوم نیاز دارید.

میزان نور

اگر معمولا در محیط‌هایی عکاسی می‌کنید که نور چندانی ندارند، در این صورت به لنزی نیاز دارید که دیافراگم بازتری داشته باشد. برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور مانند آسمان شب یا در مکان‌هایی که استفاده از فلاش ممنوع است، یک لنز با دیافراگم باز نیاز دارید؛ مثلا لنزهایی با دیافراگم f/2.8 یا کمتر.

در نظر گرفتن دوربین

اگر قصد دارید در آینده بدنه دوربین خود را ارتقا دهید، لنزی را انتخاب کنید که با بدنه دوربین بعدی شما نیز سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال اگر دوربین شما کانن است، باید بدانید که لنزهای EF با تمام بدنه‌ها سازگاری دارند؛ اما لنزهای EF-S برای بدنه‌های کانن با سنسور کراپ طراحی شده‌اند.

معرفی برترین لنزهای سونی برای خرید

هر لنز دارای کاربرد خاص خود است و به همین دلیل زمانی که قصد فعالیت در یک سبک خاص از عکاسی را دارید، باید لنزی بخرید که بتواند نیاز شما را در آن زمینه رفع کند. انواع لنزهای سونی عبارتند از لنز تله فوتو، لنز ثابت، لنز واید انگل یا عریض و لنز ماکرو. در ادامه مطلب به معرفی برترین لنزهای سونی برای خرید می‌پردازیم.

1- لنز سونی FE 85mm f/1.4 GM

بسیاری از عکاسان حرفه‌ای به دلیل کیفیت و وضوح بسیار بالای لنز سونی FE 85mm f/1.4 GM از این محصول استفاده می‌کنند. اما سونی در کنار توجه به عدسی‌ها و تیغه‌های به‌کار رفته در این لنز، قابلیت‌های ویژه‌ای نیز در آن قرار داده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لنز سونی Sony FE 85mm f/1.4 GM موتور فوکوس التراسونیک آن است که با استفاده از امواج التراسونیک، در سریع‌ترین زمان و با بیشترین دقت، به لنز و دوربین این امکان را می‌دهد که روی انواع سوژه‌های ریز و درشت فوکوس کنند. از میان ویژگی‌های برتر این لنز سونی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای دیافراگم f/1.4 و 11 تیغه
  • دارای حداقل فاصله فوکوس 80 سانتیمتری
  • قطر دهانه فیلتر 77 میلیمتری
  • حداکثر بزرگنمایی 0.12 برابری

لنزهای سونی

2- لنز سونی Vario-Tessar T* FE 24-70mm f/4 ZA OSS

لنز سونی Vario-Tessar T* FE 24-70mm f/4 ZA OSS یک تجهیز چندمنظوره و گزینه‌ای عالی برای طیف وسیعی از سبک‌های عکاسی است. این لنز فاصله کانونی ۲۴ تا ۷۰ میلی‌متر را ارائه می‌دهد که یکی از محبوب‌ترین محدوده‌های کانونی در بین عکاسان حرفه‌ای به شمار می‌رود. گفتنی است که این لنز برای استفاده روی دوربین‌های E-mount سونی طراحی شده است و با دوربین‌های فول‌فریم و سنسور APS-C نیز سازگاری دارد. دیگر ویژگی‌های برتر این لنز سونی عبارتند از:

  • دارای دیافراگم f/4 و 7 تیغه
  • مجهز به موتور فوکوس STM
  • دارای حداقل فاصله فوکوس 40 سانتیمتری
  • دارای قطر دهانه فیلتر 67 میلیمتری
  • حداکثر بزرگنمایی 0.2 برابری

3- لنز سونی FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II

لنز سونی FE 70-200mm f2.8 GM OSS II یک نوع لنز زوم و فول‌فریم و دارای فاصله کانونی 70 تا 200 میلی‌متر است. لازم به ذکر است که این لنز از دهانه اتصال SONE FE استفاده می‌کند. این لنز تله فوتو بالارده سونی 1045 گرم وزن و 200 میلی‌متر طول دارد و قطر آن نیز 88 میلی‌متر است. این لنز با استفاده از یک حلقه اتصال، به‌خوبی بر روی پایه نصب می‌شود و در برابر شرایط محیطی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. از میان دیگر ویژگی‌های این لنز سونی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لنز مانت E ویژه دوربین‌های فول‌فریم
  • بازه گشودگی دیافراگم از f/2.8 تا f/22
  • مجهز به یک عدسی XA و یک عدسی اسفریکال
  • مجهز به ۴ عدسی ED و دو عدسی Super ED
  • دارای کوتینگ Nano Ar
  • دارای سیستم فوکوس خودکار به صورت ۴ موتور خطی XD
  • دارای قابلیت تثبیت‌کننده تصویر Optical Steady Shot
  • مجهز به دیافراگم ۱۱ پره‌ای

4- لنز سونی FE 24mm f/1.4 GM

لنز سونی FE 24mm f1.4 GM یکی از باکیفیت‌ترین لنزهای موجود در بازار به شمار می‌رود. در این لنز از یک سیستم نوری مدرن شامل دو عنصر XA استفاده شده است که باعث می‌شود این لنز کیفیت تصویر عالی و رزولوشن بسیار بالایی داشته باشد. از سوی دیگر، با توجه به قرارگیری این لنز در سری محصولات G Master سونی، این محصول توانایی عکاسی به صورت فول‌فریم را نیز دارد و از حسگرهای جدید نیز پشتیبانی می‌کند. دیگر ویژگی‌های این لنز سونی عبارتند از:

  • دارای بازه دیافراگم از f/1.4 تا f/16
  • عایق در برابر خاک و رطوبت
  • مجهز به المان‌های XA و ED
  • دارای کوتینگ Nano AR و Fluorine

لنزهای سونی

خرید لنز سونی از فروشگاه فلاشیران یک تجربه لذت‌بخش است

در این مطلب به نکات راهنمای خرید لنزهای سونی اشاره کردیم. لنزهایی که معرفی شدند، همگی از مدرن‌ترین فناوری سونی برخوردار هستند و می‌توانند پاسخگوی گستره وسیعی از نیازهای عکاسان حرفه‌ای و آماتور باشند. فروشگاه آنلاین فلاشیران ارائه‌دهنده تمامی تجهیزات لازم برای عکاسی و فیلمبرداری در ایران است. شما برای خرید لنزهای سونی که در این مطلب معرفی شدند، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فلاشیران مراجعه و محصول مورد نظر خود را با تضمین اصالت کالا خریداری کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*