بهترین بازی های جهان شبیه GTA 6

۵ تا از بهترین بازی های جهان باز که تا انتشار GTA 6 شما را سرگرم می‌کنند

اگر بی‌صبرانه منتظر انتشار بازی GTA 6 هستید، در اینجا ۵ تا از بهترین بازی های جهان با سبک و سیاق جی‌تی‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که ساعت‌ها شما را سرگرم خواهند کرد.

بیشتر از ۱۰ سال از انتشار آخرین نسخه فنرچایز GTA می‌گذرد. دو روز پیش کمپانی Rockstar Games که توسعه‌دهنده این مجموعه بازی‌های موفق است، از بازی GTA 6 رسما رونمایی کرد. عنوانی که پس از مدت‌ها انتظار قرار است برای کنسول‌های بازی PS5 و Xbox Series X/S عرضه شود. اما برای چشیدن طعم GTA جدید باید تا سال آینده (سال ۲۰۲۵) منتظر بمانید. آن هم اگر تأخیری در عرضه محصول به‌وجود نیاید و راکستار گیمز بتواند بدون مشکل آن را طبق برنامه منتشر کند.

بیشتر بخوانید:

راک استار گیمز اولین تریلر بازی GTA 6 را منتشر کرد

یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت بازی‌های GTA، جهان باز بودن آن‌هاست. شما در این بازی می‌توانید به هر کجای شهر که می‌خواهید بروید، هر کاری که خواستید را انجام دهید و هر اتومبیلی که خواستید را سوار شوید و از ویراژ دادن در شهر لذت ببرید. اما این فقط بازی‌های جی‌تی‌ای نیست که از چنین ویژگی برخوردارند. عناوین زیادی طی سال‌های اخیر منتشر شده که می‌تواند تجربه نسبتا متفاوتی را در اختیار گیمرها بگذارد. پس اگر شما هم تحمل ندارید یک سال تمام منتظر انتشار بازی جی تی ای ۶ بمانید، می‌توانید عناوینی که در این پست معرفی می‌کنیم را بازی کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

بهترین بازی های جهان باز که مشابه GTA هستند

در این فهرست بازی‌های جذاب و پرطرفداری مثل سایبرپانک ۲۰۷۷ دیده می‌شود که سر و صدای زیادی را به‌پا کرد. بازی‌های دیگری در ژانرهای دیگر هم هستند که برخی از آن‌ها برای کنسول پلی استیشن، برخی دیگر ایکس باکس و برخی هم روی کامپیوترها اجرا می‌شوند. در ادامه با معرفی این بازی‌ها همراه ما باشید.

۱. بازی Cyberpunk 2077

سازنده: CD Projekt Red

پلتفرم: PS4/ PS5/ Xbox One/ Xbox Series X-S/ PC

تاریخ انتشار: ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰

بهترین بازی های جهان شبیه GTA 6 - بازی Cyberpunk 2077

سایبرپانک ۲۰۷۷ نزدیک‌ترین بازی به GTA 5 و شهر پر ماجرای لوس سانتوس است. این بازی جهان باز آینده‌نگرانه و تیراندازی در ابتدای عرضه خود مشکلات فراوانی داشت، ولی توسعه‌دهنده‌اش شرکت CD Projekt Red در طول این سه سال مشغول برطرف کردن این باگ‌ها، توسعه مجدد بازی و اضافه کردن قابلیت‌های جدید و جذابی به آن بوده است. نتیجه آن، خلق یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌های عرضه شده در چند سال اخیر است.

هر گوشه این شهر مأموریتی برای انجام است که می‌توانید آزادانه به آنجا بروید و انجامشان دهید. اگر همین حالا این بازی را روی کامپیوترتان نصب کنید، می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم گشت‌و‌گذار در شهر، جمع‌آوری منابع، جنگ و ارتقا شخصیت‌تان در بازی کند. به‌تازی DLC جدید Phantom Liberty نیز برای بازی منتشر شده که یک منطقه و داستان جدید را به Cyberpunk 2077 اضافه می‌کند.

۲. بازی Marvel’s Spider-Man 2

سازنده: Insomniac Games

پلتفرم: PS5

تاریخ انتشار: ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳

بهترین بازی های جهان شبیه GTA 6 - بازی Marvels- Spider Man-2

اگر نسخه اول این بازی را تجربه کرده باشید و تمام مراحل را پشت سر گذاشته باشید، حالا اسپایدر من در نسخه دوم این عنوان منتظر شماست تا با توانمندی‌هایش کل منهتن را زیر پا بگذارید. این بازی از بسیاری جهات شبیه نسخه اول بازی اسپایدر من مارول است، اما نسخه دیجیتالی شهر نیویورک سی‌تی در آن گسترش پیدا کرده و بخش‌هایی از بروکلین و کوئینز هم به نقشه اضافه شده‌اند.

پریدن از بین ساختمان‌ها و چرخیدن دور شهر نیویورک با د و شخصیت مایلز مورالس و پیتر پارکر، چیزیست که این بازی جهان باز به شما هدیه می‌دهد. Marvel’s Spider-Man 2 بی‌شک یکی از بهترین بازی های جهان باز منتشر شده تا این لحظه است که می‌توانید یک سال مانده به انتشار بازی GTA 6، با آن سرگرم شوید.

۳. بازی Just Cause 3

سازنده: Avalanche Studios

پلتفرم: PS4/ Xbox One/ PC

تاریخ انتشار: ۱ دسامبر ۲۰۱۵

بهترین بازی های جهان شبیه GTA 6 - بازی Just Cause 3

وقتی به یک بازی سرگرم‌کننده بی‌حد و مرز فکر می‌کنید، محال است اسم فرنچایز Just Cause به ذهن شما نرسد. همه نسخه‌های این بازی جذاب است، اما Just Cause 3 قطعا بهترین نسخه این بازی‌ها است. وقتی با چتر به پایین می‌پرید و در نقطه‌ای از این جزیره فرود می‌آید، دیگر هرگز نمی‌خواهید از اینجا بیرون بروید.

این یکی از معدود عناوینی است که به شما اجازه می‌دهد  محیط را با استفاده از ابزاری که پیدا می‌کنید، از بین ببرید. شاید داستان این بازی شما را جذب نکند، اما آزادی و هیجان زیاد آن قطعا شما را جذب خودش خواهد کرد.

۴. بازی Red Dead Redemption 2

سازنده: Rockstar Studios

پلتفرم: PS4/ Xbox One/ PC

تاریخ انتشار: ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸

بهترین بازی های جهان شبیه GTA 6 - بازی Red Dead Redemption 2

شاید هیچ بازی به جذابیت Red Dead Redemption 2 وجود نداشته باشد که آمریکای سال ۱۸۹۹ میلادی را با این جزئیات و به این زیبایی در یک عنوان جهان باز، به‌نمایش بگذارد. اگر بتوانید با ریتم داستان و گیم پلی این بازی ارتباط برقرار کنید، پاداش شما تجربه یکی از تأثیرگذارترین بازی‌های کامپیوتری از نظر فنی و بصری خواهد بود.

حتی بعد از این که داستان بازی را هم با آرتور مورگان تمام کردید، می‌توانید چند ساعتی را با دوستان خود به‌صورت آنلاین در Red Dead Online به سیاحت در غرب وحشی اختصاص دهید.

۵. بازی Sleeping Dogs

سازنده: United Front Games

پلتفرم: PS3/ PS4/ Xbox 360/ Xbox One/ PC/ macOS

تاریخ انتشار: ۱۴ آگوست ۲۰۱۲

بهترین بازی های جهان شبیه GTA 6 - بازی Sleeping Dogs

اگر می‌خواستیم اسم دیگری برای این بازی انتخاب کنیم، آن قطعا «GTA در هنگ کنگ» بود. در این بازی که بی‌شک یکی از بهترین بازی های جهان باز هم محسوب می‌شود، شما نقش “Wei Shen”، یک پلیس مخفی را ایفا خواهید کرد که تلاش می‌کند به گروه تبهکاران نفوذ کرده و آن‌ها را از درون متلاشی کند. تنها راه این کار هم جلب کردن اعتماد آن‌ها با تبدیل شدن به یک خلافکار است. بنابراین شما به‌عنوان یک پلیس باید تمام قوانین را زیر پا بگذارید و مثل تبهکاران زندگی کنید.

این بازی مبارزات تن به تن جذاب و مأموریت‌های بسیار جذابی دارد که در هنگ کنگ روایت می‌شود و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم خودش کند. اگر به مجموعه بازی‌های GTA‌ علاقه‌مندید، قطعا این بازی را هم دوست خواهید داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*