آپدیت های ویندوز 10

آپدیت های ویندوز 10 پولی می‌شود؛ مهاجرت اجباری کاربران به ویندوز 11

مایکروسافت قصد دارد با پایان پشتیبانی از Windows 10 در سال 2025، آپدیت های ویندوز 10 را به‌صورت پولی در اختیار کاربران آن قرار دهد و به‌نوعی شاهد مهاجرت اجباری کاربران به ویندوز 11 خواهیم بود.

مایکروسافت مدت‌هاست که به‌صورت شفاف از برنامه‌های خود برای پایان دادن به پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 10 خبر داده است. با این حال به‌نظر می‌رسد این کمپانی قصد دارد زمان بیشتری را برای استفاده از سیستم عامل دلخواه کاربران ویندوز 10 در اختیار آنها قرار بدهد. در جدیدترین اخبار تکنولوژی متوجه شدیم که مایکروسافت قصد دارد آپدیت های امنیتی پولی را به کاربران ویندوز 10 ارائه کند. البته این برنامه پس از پایان عمر و اتمام پشتیبانی این شرکت از سیستم عامل ویندوز 10 اتفاق خواهد افتاد. مایکروسافت رسما اعلام کرد که Window 10 در سال 2025 به کار خود پایان خواهد داد.

مایکروسافت با اعلام این اخبار، جزئیات برنامه بروزرسانی امنیتی پیشرفته یا ESU را توضیح داد. بر این اساس، وقتی ویندوز 10 به پایان تاریخ پشتیبانی خود در 14 اکتبر می‌رسد، تنها راه برای دریافت بروزرسانی‌های امنیتی، پرداخت پول توسط کاربران خواهد بود. آپدیت های پولی ویندوز 10 به شما اجازه می‌دهند تا از به‌روزرسانی‌های امنیتی جدید استفاده کنید. این طرح دقیقا شبیه به همان برنامه‌ای است که مایکروسافت چندین سال پیش با ویندوز 7 نیز ارائه کرده بود؛ یعنی شما با یک اشتراک سالانه، می‌توانید به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه را برای سیستم عامل خود خریداری کنید.

آپدیت های ویندوز 10 برای این کاربران رایگان خواهد بود

آپدیت های ویندوز 10 پولی می‌شود

مایکروسافت اعلام کرده برنامه Windows 10 ESU یا همان آپدیت های امنیتی پولی برای کاربران ویندوز 10، برای کاربران Windows 365 رایگان خواهد بود و کاربرانی که نمونه‌ای از ویندوز 10 را روی دسکتاپ مجازی Azure اجرا می‌کنند نیز می‌توانند این آپدیت‌ها را به‌صورت رایگان دریافت کنند. فعلا این شرکت اعلام نکرده که هزینه تهیه اشتراک برای دریافت آپدیت های پولی ویندوز 10 چقدر خواهد بود.

در هر صورت به‌نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد کاربران را مجبور به ارتقا به سیستم عامل ویندوز 11 کند؛ با این حال ESU راهی برای کمک به کاربران و سازمان‌هایی است که برای سیستم‌های خود به ویندوزهای قدیمی‌تر متکی هستند و به این ترتیب می‌توانند با دریافت بروزرسانی‌های امنیتی، دستگاه خود را از دسترس هکرها در امان نگه دارند.

البته ESU نیز حداکثر تا سه سال پس از پایان پشتیبانی از ویندوز 10، آپدیت‌های اضافی را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین پشتیبانی از سیستم عامل Windows 10 در سال 2028 به‌طور کامل (هم پولی و هم رایگان) به پایان خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*